ساخت سفارت یک میلیارد دلاری آمریکا در بیروت

ساخت سفارت یک میلیارد دلاری آمریکا در بیروت 2اردیبهشت-96
 صرف این هزینه بسیارسنگین برای سفارت آمریکا دربیروت برای ایجاد امنیت وحفاظت از اقدامات تروریستی حزب ا لشیطان لبنان آلت دست سپاه قدس تروریستی و سایر گروهای تروریستی همسو همراه با حزب ا لشیطان لبنان به این سفارت است.
بیروت-ایرنا-«الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت با شرکت در مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید سفارت اعلام کرد که این ساختمان مشرف بر دریای مدیترانه ساخته می شود و هزینه ای یک میلیارد دلاری برای آن اختصاص خواهد یافت.

روزنامه «الجمهوریه» امروز (جمعه) به نقل از ریچارد در مراسم کلنگ زنی این ساختمان جدید نوشت: ساخت این مکان جدید دلیلی بر دوستی پایدار و اهمیت شراکت دو جانبه بین ایالات متحده و لبنان است.
وی افزود: این اقدام همچنین این پیام را برای مردم لبنان دارد که ما همواره با شما خواهیم بود و قصد داریم به همکاری و شراکتمان که از حدود دویست سال پیش برقرار بوده ادامه دهیم.
ریچارد هزینه ساخت این ساختمان جدید سفارت آمریکا را «حدود یک میلیارد دلار» برآورد کرد و گفت: مکان ساختمان که مشرف بر دریای مدیترانه است حس خوشبینی به آینده به من می دهد و امیدوارم نسل آینده مسیر گذشتگان را در ایجاد لبنانی امن و باثبات ادامه دهند.
لازم به ذکر است ساختمان جدید سفارت آمریکا در نزدیکی ساختمان فعلی سفارت در منطقه عوکر (المتن) بیروت و در مساحتی بالغ بر 180 هزار متر مربع احداث می شود.
کار ساخت این سفارتخانه که برعهده یک شرکت مهندسی از ایالت کالیفورنیای آمریکاست پنج سال به طول خواهد انجامید.
خاورم*390* 2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی