گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم 1 اردیبهشت -96
کنایه مشاور آیت‌الله‌هاشمی به احمدی‌نژاد
غلامعلی رجایی مشاور مرحوم آیت الله هاشمی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کانال تلگرام خود نوشت: همچنان که پیش‌بینی می شد احمدی‌نژاد و بقایی رد صلاحیت شدند. به گمانم این رد صلاحیت مقدمه‌ای برای بازخواست قضایی احمدی نژاد، در رسیدگی به تخلفات دوره شهردار ی تهران و دو دوره ریاست جمهوری وی باشد.

به گزارش خبرآنلاین متن یادداشت تلگرامی غلامعلی رجایی به شرح زیر است؛

سلام به دوستان

دیشب شورای نگهبان ،اسامی شش تن از نامزدهای واجد صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

همچنان که پیش بینی می شد احمدی نژاد و بقایی رد صلاحیت شدند.

بگمانم این رد صلاحیت مقدمه ای برای بازخواست قضایی احمدی نژاد، در رسیدگی به تخلفات دوره شهردار ی تهران و دو دوره ریاست جمهوری وی باشد و رسیدگی به پرونده های موجود او را توسط قوه قضا در مرحله جدی تری قرار دهد.

من اهل پیش بینی نیستم ولی احتمال می دهم احمدی نژاد که بارها و بارها نشان داده تحمل یک استنطاق را هم ندارد با این رد صلاحیت وارد بازی پر آسیبی با نظام خواهد شد که بزودی علایمش را در سایتهایی که خریده _،که ویژگی یکی از ناشناخته ترینشان افشای بعضی اسناد امنیتی و اطلاعاتی است که بدلیل این دسترسی و سرعت دسترسی موجب حیرت مخاطبان شده است_و تحت کنترل دارد ،خواهیم دید.

الان که ساعت ده ونیم صبح جمعه اول اردیبهشت است در اخبار شبکه خبر شنیدم دولت ونزوءلا گرفتار آشوب و تظاهرات مردمی مخالفان خود است.چند نفر هم کشته شده اند.احمدی نژاد که احتمالا حالا پس از رد صلاحیت اش نسبتا فراغتی یافته سری به کاراکاس بزند.هم برمزار چاوز فاتحه ای بخواند!! و اگر صلاح دید مثل همیشه درتصمیماتی لحظه ای ،دستور ایحاد قبه وبارگاهی بر آن بدهد!!و هم در راستای سناریوی مدیریت جهانی و نقشی که به وی!!!داده شده جلوی این خونریزی ها را بگیرد .

بالاخره هرچه باشد،مردمی که بقول احمدی نژاد هوگوچاوز رییس جمهور سابقشان جزو313 نفر یاران امام زمان درموقع ظهور خواهد بود!! اینقدر به گردن او حق دارند که در چنین لحظاتی به مدد کشورشان بیاید!
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی کاندیداها تاکتیک انتخاباتی خود را تخریب حریف قرار داده‌اند و به بیان دیگر این کاندیداها باید از سرنوشت احمدی‌نژاد عبرت بگیرند و بدانند که روش افراط، عدم پایبندی به اخلاق و تخریب رقیب به هر قیمت و بدون پایبندی به ضوابط دینی، اخلاقی و شرعی نتیجه‌ای بجز آن‌چه احمدی‌نژاد به‌دست آورد، نخواهد داشت.

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره ردصلاحیت احمدی‌نژاد گفت: ما با نگاه و رویکرد اصلاح‌طلبی، از ردصلاحیت هیچ کاندیدایی استقبال نمی‌کنیم و معتقدیم باید تا حدی که ممکن است انتخاب را به مردم واگذار کرد و پس از آن‌که صلاحیت افراد به‌لحاظ سوءپیشینه و بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه به تایید رسید، انتخاب با مردم باشد و به‌ویژه آنجا که تصمیم‌گیری مربوط به رویکرد سیاسی افراد است، فرصت این انتخاب به جامعه سپرده شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حقیقت این ردصلاحیت، پیش و بیش از آن که ردصلاحیت شخص احمدی‌نژاد باشد، به نوعی سلب صلاحیت نسبت به این رویکرد بود؛ رویکردی که افراطی و خردگریز است و با تنش‌زایی و بدون پایبندی به موازین قانونی، حقوقی و اخلاقی اقدام می‌کند و به هر حال سرگذشت ایشان می‌تواند عبرت‌هایی را برای سایر کاندیداها به همراه داشته باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال پیش از این هم یک رییس‌جمهور سابق یعنی مرحوم هاشمی نیز در سال ۹۲ رد صلاحیت شده بود اما درایت و واکنش کریمانه ایشان به ردصلاحیتش، یکی از عواملی بود که منجر به تغییر مسیر جامعه و در نتیجه ازجمله دلائل پیروزی روحانی بود که نتیجه این پیروزی نیز منجر به بازگشت عقلانیت به کشور شد.

او اضافه کرد: با این عقلانیتی که طی سال‌های گذشته شاهد بودیم، جامعه از آن حالت افراط و بحران خارج شده، و جایی برای رویکرد افراطی باقی نمانده و زمینه طبیعی برای رد رویکردهای افراطی به‌وجود آمده و این مسئله می‌تواند برای برخی کاندیداهای فعلی که روش‌ها و تاکیتیک‌های انتخاباتی‌شان به احمدی‌نژاد شباهت دارد، درس عبرت باشد.

او تصریح کرد: متاسفانه برخی کاندیداها تاکتیک انتخاباتی خود را تخریب حریف قرار داده‌اند و به بیان دیگر این کاندیداها باید از سرنوشت احمدی‌نژاد عبرت بگیرند و بدانند که روش افراط، عدم پایبندی به اخلاق و تخریب رقیب به هر قیمت و بدون پایبندی به ضوابط دینی، اخلاقی و شرعی نتیجه‌ای بجز آن‌چه احمدی‌نژاد به‌دست آورد، نخواهد داشت.

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که آیا تخلفات احمدی‌نژاد در این ردصلاحیت تاثیر داشت یا خیر، گفت: واقعیت این است که دستگاه قضایی باید مستقل از این امور باشد و استقلال قوه قضاییه ایجاب می‌کند که صرف‌نظر از این حواشی به تخلفات احمدی‌نژاد رسیدگی شود. 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت رسانه ملی را گروگان گرفته است گفت:‌ دولتی‌ها درحال سوء استفاده از امکانات عمومی و اموال بیت‌المال هستند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با پخش مکرر برنامه‌ها و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور از رسانه ملی گفت: به نظر می‌رسد که صداوسیما توسط دولت و در قبال بودجه گروگان گرفته‌شده و فشاری که دولت برای پخش گسترده رپورتاژهای خود به صداوسیما می‌آورد ناشی از تهدید به کاهش یا قطع بودجه این سازمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه صداوسیما نمی‌تواند از راه‌های دیگری منابع موردنیاز خود را تأمین کند تسلیم خواسته دولت شده است.

این عضو حزب مؤتلفه بابیان اینکه این رفتار صداوسیما به‌نوعی بی‌عدالتی و عدم توازن در تبلیغات انتخاباتی بین رئیس‌جمهور مستقر و دیگر نامزدها است گفت:‌ این موضوع بیانگر سو استفاده دولتی‌ها از امکانات عمومی به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه تشریح کرد: زمانی که بودجه رسانه ملی به دلایل انتخاباتی به‌موقع پرداخت نشود یا اینکه دولت در قبال فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش گروکشی کند، سو استفاده از اموال بیت‌المال و دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد.

ترقی گفت: اگر کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری بخواهد منصفانه و عادلانه رفتار کند؛ این تخلف‌ها قابل‌اثبات است. با یک بررسی بسیار ساده مشخص می‌شود که بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت‌های صداوسیما غیرقانونی بوده و تخلف انتخاباتی است.

وی در رابطه با ادامه این رفتار صداوسیما در زمان تبلیغات نیز گفت: در مقطع تبلیغات انتخاباتی فضا از قبل ساخته‌وپرداخته شده است و زمینه‌های آن مدتی است با پوشش گسترده اخبار افتتاح‌ها، سفرها، سخنرانی‌ها و حضورهای مختلف در حال فراهم شدن است و این در حالی است که تمام این موارد برای دیگران غیرقانونی بوده و تنها برای دولت امکان‌پذیر است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه اقتصاد کشور مردمی نیست، گفت: ۹۶ درصد مردم از ظرفیت های اقتصادی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مسجد جامع  شهر  ایلام اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسند هستم که بار دیگر توفیق سفر به استان قهرمان، شجاع و غیور ایلام را پیدا کرده ام.

وی بیان داشت: این استان یکی از مهمترین مناطق دفاع مقدس در کشور بود و بنده نخستین روزهای جوانی خود را در این استان آغاز کرده ام و خاطرات فراوانی از زمان جنگ در این استان دارم.

قالیباف افزود: مردم استان ایلام در زمان جنگ شهر و استان خود را رها نکردند و در سخت ترین شرایط زیر چادرها و کوه های اطراف شهر زندگی کردند.

شهردار تهران عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران و امنیت کشورمان حاصل تلاش شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم است، امروز در تمامی جهان شاهد ناامنی هستیم ولی در کشورمان امنیت پایدار به واسطه این شهدا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز کشورمان با چالش های بسیار بزرگی مواجه است، گفت: مهمترین چالش کشور این است که اقتصاد کشورمان مردمی نیست و فقط چهار درصد مردم از ظرفیت های اقتصادی برخوردار هستند و ۹۶ درصد دیگر محروم از ظرفیت های اقتصادی هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  عنوان کرد: امروز دشمن از همین ضعف های اقتصادی کشور سوء استفاده می کند و از طریق تحریم های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: امروز شاهد بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر، طلاق و..در کشور هستیم که بیشترین علت آنها این است که اقتصاد کشور مردمی نیست.

قالیباف اظهار داشت: امروز شاهد افزایش قاچاق کالا در کشور هستیم به طوری که سالانه بیش از ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور مان می شود که بخش بسیار کمی از این میزان از بازارچه مرزی وارد می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون شاهد واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در کشور هستیم و همین مسئله باعث شده عده ای درآمدهای بسیار گزاف کسب کنند و در حالی قشر فقیر هر روز فقیرتر می شوند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه دلیل اصلی افزایش فقر در کشور رانت، سوء استفاده های اقتصادی و..است، گفت: در حالی که مردم صاحب اصلی سپرده های بانک ها هستند ولی خدمات دهی بانک ها برای افراد قاچاقچی، وارات کنندگان کالاهای لوکس و..است.

وی گفت: بیشترین حجم تسهیلات بانکی کشور دست ۴۰۰ نفر است و این درحالی  است مردم برای یک  وام ازدواج باید سال ها پشت نوبت باشند.

وی گفت: به اعتقاد بنده می شود در یک دروه چهار ساله بیشتر مشکلات را حل کرد و کشور را در مدار قرار داد و این مهم با حضور مردم محقق می شود.

قالیباف عنوان کرد: در صورتی که بنده مسئولیت بر عهده بگیرم، اتاق کار من در همه نقاط کشور به خصوص مناطق محروم خواهد بود، در حالی که هم اکنون شاهد پشت میز نشستن مدیران در کشور هستیم.

وی افزود: کشور با بخشنامه و پشت میز نشستن اداره نمی شود باید با مردم همراه بود، با مردم زندگی کرد و از نزدیک مشکلات را لمس کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های بزرگ نفت و گاز، منابع طبیعی است، گفت: چرا باید الان این استان جزو محروم ترین مناطق کشور باشد و این مشکلی است که سوء تدبیر نشات می گیرد.

وی افزود: این استان دارای ظرفیت مهم مرز مهران برای صادرات کالا و به خصوص تردد زوار اربعین است، حتما باید از این ظرفیت ها برای توسعه استفاده کرد.


وی تصریح کرد: شاهد هستیم بعضی از پروژه ها عمرانی سال ها طول می کشد، اعتقاد داریم باید پروژه ها در زمان های تعیین شده به بهره بردای برسد نه اینکه از یک نسل برای نسل بعد پروژه نیمه کاره رها شود.