افزایش سه برابری سرطان پروستات در ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خبرداد:

افزایش سه برابری سرطان پروستات در ایران 2خرداد-96

تهران-ایرنا-معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان شیوع سرطان پروستات در 20 سال گذشته در ایران به تدریج بیشتر شده است به طوری که اکنون با افزایش 2 و نیم تا سه برابری این بیماری مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار پزشکی ایرنا ، دکتر رضا ملک زاده روز سه شنبه در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در جمع خبرنگاران درخصوص شیوع رو به رشد این بیماری اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش امید به زندگی و طول عمر افراد است و از آنجایی که این بیماری در سنین بالا بروز می کند، این مساله سبب افزایش تعداد بیماران شده است. 
وی افزود:علاوه بر این چاقی و کم تحرکی، مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی با کالری بالا سبب بروز این بیماری می شود. 
ملک زاده تاکید کرد : یکی از مشکلات اصلی جامعه ما در حوزه سلامت ، این است که ۹۰ درصد افراد تحرک فیزیکی کافی ندارند. 
وی با بیان اینکه نبود تحرک کافی سبب بروز مشکل چاقی و اضافه وزن می شود، افزود: ۳۰ درصد ایرانی ها چاق و ۴۰ درصد دارای اضافه وزن هستند. 
ملک زاده گفت : روش های غربالگری برای تشخیص سرطان پروستات درحال تغییر است و یکی از این روش ها انجام آزمایش psi است که حتما باید با نظر پزشک معالج انجام شود. 
وی یکی دیگر از بیماری های شایع حوزه اورولوژی در کشور را کلیه های سنگ ساز عنوان کرد و افزود : این بیماری خطرناکی نیست اما به دلیل همراه بودن با درد شدید حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود. 
بیستمین گردهمایی چهار روزه اورولوژیست های ایران و جهان، از روز سه شنبه دوم خرداد در دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز شده است.هدف از برگزاری این کنگره به روز کردن دانش و سطح علمی اورولوژیست های کشور است.
علمی**1834**1440
خبرنگار : ناهید شفیعی** انتشار: گلشن