پاسخ شورای نگهبان به روحانی: احتمالا به شما گزارش غلط داده‌اند

پاسخ شورای نگهبان به روحانی: احتمالا به شما گزارش غلط داده‌اند 4خرداد-96
رقیب بازنده به دلیل فضای ملتهب جامعه  فعلاً مشغول گردآوری مدارک برای مستندسازی پیرامون نمایش انتخابات ریاست جمهوری است تا به مرور علیه روحانی ودولت وی اقدام کند  و بتواند شکست راجبران نماید. اگر روحانی دست برروی دست بگذارد و توی عوالم نشئگی ناشی ازپیروزی سیر و  سیاحت کند وهم ازاکنون باواکنش های افشاگرانه طرح های رقیب ر اخنثی نکند .  به زودی ضربات کاری وآسیب های جدی جبران ناپذیر متحمل خواهدشدضمن اینکه حامیان  رأی دهنده اش هم دچار یأس وسرخوردگی خواهند شد.درنهایت روحانی توی دام گسترده رقیب خواهد افتاد که از طریق اطلاعات سپاه وقوه فاسدقضاییه وشورای نگهبان آلت دست خامنه ای برایش گسترده شده است.
عباسعلی کدخدایی
 کدخدایی
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به انتقاد حسن روحانی، رئیس جمهور از تأخیر شورای نگهبان در تصمیم‌گیری در روز انتخابات پاسخ داده و متقابلا از نحوه اجرای انتخابات انتقاد کرده است.
آقای کدخدایی امروز پنجشنبه ۴ خرداد (۲۵ مه) در کانال تلگرام خود نوشته که درخواست وزارت کشور برای کفایت ثبت "کد ملی" افراد برای رأی دادن تنها دو ساعت در شورای نگهبان معطل مانده، نه آنطور که آقای روحانی گفته بود از صبح تا شب.
او نوشته: "فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده اند یا اینکه؟!"
آقای روحانی عصر چهارشنبه در جمع فعالان ستادهای انتخاباتی خود گفته بود: "ای کاش می‌شد این شورای نگهبان عزیز ما که در ساعت ۱۰:۳۰ شب پیشنهاد هیئت اجرایی را قبول کرد، همان زمانی که هیئت اجرایی در صبح پیشنهاد کرد که برای تسریع در کار فقط کد ملی افراد نوشته شود، موافقت می‌کرد و دیگر از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب طول نمی‌کشید... لابد دقت کافی نموده‌اند".
اما آقای کدخدایی می‌گوید که وزیر کشور نخستین بار در غروب روز انتخابات این درخواست را مطرح کرده "که موضوع با توجه به صراحت آیین‌نامه نیازمند تأمل بود".
به گفته سخنگوی شورای نگهبان، کار مشورت با هیئت مرکزی نظارت و تصمیم‌گیری حدود دو ساعت طول کشیده و سپس با درخواست هیئت اجرایی موافقت شده است.
آقای کدخدایی در پایان مطلب خود نوشته: "دوستان اجرایی بهتر بود... به جناب آقای روحانی توضیح می‌دادند چرا بسیاری از حوزه ها با تأخیر زیاد شروع به کار کردند و چرا دستگاه‌ها مرتب دچار نقص فنی می‌شدند و تأثیر آن در اخذ آرا تا چه میزان بوده است؟"
بیشتر بخوانید:
آقای روحانی در سخنان خود از مخالفت شورای نگهبان با تمدید زمان رأی‌گیری پس از ساعت ۱۲ شب روز جمعه هم انتقاد کرده و گفته بود که بیش از چهار میلیون نفر با وجود انتظار در صف رأی‌گیری، موفق به رأی دادن نشده‌اند.
او تلویحا گفته بود که اگر آرای این افراد اخذ می‌شد، شمار آرای او به ۲۷ میلیون می‌رسید.
احمد جنتی در جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان
.
جنتی: انتظار این همه تخلف از دستگاه‌های مجری نداشتیم
از سوی دیگر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از شمار بالای تخلفات انتخاباتی و عملکرد دستگاه‌های مجری انتخابات انتقاد کرده، اما گفته که سلامت انتخابات تأیید خواهد شد.
آقای جنتی که رئیس مجلس خبرگان هم هست، چهارشنبه شب در جلسه هیئت رئیسه این مجلس گفت: "سلامت انتخابات را تأیید می کنم که خیلی خوب بود، اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند."
او گفت: "تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه‌های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون‌شکنی کنند به نحوی که همه مطلع شوند که این خلاف انتظار بود."
آقای جنتی گفت که متخلفان اگر "توبه" نکنند، در "دنیا و آخرت" مجازات خواهند شد.
در این حال خبرگزاری فارس، خبرگزاری مخالف دولت و نزدیک به سپاه پاسداران که در انتخابات از رقیبان آقای روحانی حمایت می‌کرد، گزارش داده که "تعدادی از مدیران ارشد آموزش و پرورش" در شهر و استان تهران به دلیل تخلف‌های انتخاباتی بازداشت شده‌اند.
فارس در "گزارش اختصاصی" خود نوشته است که یکی از مدیران کل آموزش و پرورش جزو بازداشت شدگان بوده که با سپردن وثیقه آزاد شده است.

مدارس در ایران از جمله مهمترین مراکز اخذ رأی در انتخابات هستند و مسئولان مدارس و آموزش و پرورش معمولا در هیئت های اجرایی حضور دارند.