درگیری شدید نظامیان صهیونیسیتی با تظاهرکنندگان فلسطینی حامی اسرا

درگیری شدید نظامیان صهیونیسیتی با تظاهرکنندگان فلسطینی حامی اسرا 22اردیبهشت-96

 تهران-ایرنا- نظامیان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با فلسطینیان تظاهر کننده حامی اسرای اعتصاب کننده در کرانه باختری به شدت درگیر شدند و تجمع آنها را با شلیک گاز اشک آور سرکوب کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، صدها تن از جوانان فلسطینی حامی اسرای اعتصاب کننده در زندان های اسرائیل در شهر رام الله در کرانه باختری تظاهرات کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی در درگیری شدید با شهروندان فلسطینی، تظاهرات آنها را با شلیک گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی سرکوب کردند که در جریان آن 4 فلسطینی نزدیک پست ایست و بازرسی در ورودی شهر رام الله مجروح شدند.
فلسطینی های معترض بار دیگر خواستار برگزاری تظاهرات در اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی شدند.
«
قدوره فارس» رئیس باشگاه اسرای فلسطینی در یک کنفرانس مطبوعاتی در رام الله با بیان اینکه «ما وارد مرحله حساسی می شویم»، گفت: بیشتر اسرا دیگر حتی برای رفع قضای حاجت نمی توانند از بستر خود بلند شوند.
وی افزود:بیشتر اسرا در اثر این اعتصاب به شدت بیمار شدند که درمانش خوردن غذاست.
این در حالی است که سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز به فرانس پرس گفت که هیاتی از این کمیته بامداد امروز توانست «مروان البرغوثی» از رهبران اسرای اعتصاب کننده در بند اسرائیل را برای اولین بار از آغاز اعتصاب، ملاقات کند.
وی بنابر دلایل محرمانه پزشکی، از بیان جزئیات درباره اوضاع جسمی برغوثی خودداری کرد.
همسر «مروان البرغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که همراه با اسرای فلسطین در اعتصاب غذا به سر می برد، روز گذشته(چهارشنبه) از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان خواست پیش از آنکه دیر شود، برای پایان دادن به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند در زندان های رژیم صهیونیستی، وارد عمل شود.
صدها اسیر فلسطینی از 28 فروردین ماه جاری در اعتراض به شرایط وخیم زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای باز زدند.
«
مروان البرغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که در اسارت به سر می برد، این اعتصاب را رهبری می کند.
بنابر اعلام آمارهای رسمی فلسطین، حدود6 هزارو 500 فلسطینی از جمله 57 زن و 300 کودک کم سن و سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می برند.
مقام های فلسطینی می گویند که اسرائیل بیش از 850 هزار فلسطینی را در طول 5 سال گذشته بازداشت کرده است.
اعتصاب غذای اسیران فلسطینی با حمایت‌ گسترده داخلی و بین المللی روبه رو شده و این حمایت در داخل و خارج از فلسطین ادامه دارد.
شبد**خاورم**9329**1010
مترجم: ندا بهبودی**انتشار دهنده:حسن معظمی