گزیده ها 29 اردیبهشت - 97


گزیده ها 29 اردیبهشت - 97
معاون قضایی دادستان کل کشور می‌گوید در جلسه‌ای که در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شده، مقرر شده است که اگر واحدهای صنفی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی در تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.
معاون قضایی دادستان کل کشور می‌گوید در جلسه‌ای که در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شده، مقرر شده است که اگر واحدهای صنفی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی در تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.
مطلب عبدالصمد خرم آبادی که در کانال خود منتشر کرده است به شرح زیر است:
فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع است. واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل نمایند.
هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت صنعت معدن تجارت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد.
در این جلسه نحوه اجرای بخشنامه مورخه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نیروی انتظامی در خصوص "ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی بیگانه" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جلسه مذکور با تاکید بر اینکه فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم (big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوء استفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور می‌شوند، مقرر گردید:
۱- مسئولین ذیربط در وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ نمایند" از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری کنند و فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل نمایند.
۲- در صورتی که واحدهای صنفی پس از اطلاع رسانی به فعالیت صنفی و یا تبلیغاتی خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت معدن تجارت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.
گفت‌وگوی پوتین و مرکل درباره برجام
رییس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در دیدار با یکدیگر درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه پس از دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک، گفت که آنها درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرده‌اند.
صدراعظم آلمان نیز با تاکید بر ادامه اجرای توافق هسته‌ای، خواستار گفت‌وگوی بیشتر با ایران از جمله درباره برنامه موشکی این کشور شد.
این گفت‌وگو در حالی انجام شده است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا خروج خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند. این اقدام با مخالفت اغلب کشورها به ویژه طرف‌های این توافق مواجه شد.
انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین ضمن ابراز تاسف نسبت به این تصمیم رییس‌جمهور آمریکا، ادامه پایبندی خود به توافق هسته‌ای را اعلام کرده‌اند.
در این گزارش تاکید شده است در زمستان سال گذشته قیمت خرید و فروش واحد مسکونی ۳۳.۲ درصد نسبت به زمستان سال ۱۳۹۵ افزایش نشان می‌دهد. در عین حال متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی رشدی برابر با ۲۶ درصد را تجربه کرده است.
مرکز آمار متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی میزان تغییرات اجاره با در زمستان سال گذشته را نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در این گزارش تاکید شده است در زمستان سال گذشته قیمت خرید و فروش واحد مسکونی ۳۳.۲ درصد نسبت به زمستان سال ۱۳۹۵ افزایش نشان می‌دهد. در عین حال متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه
سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی رشدی برابر با ۲۶ درصد را تجربه کرده است.

بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران ارزان‌ترین واحد مسکونی فروخته شده در تهران ۵۱۵ هزار تومان در هر متر مربع قیمت داشت. در عین حال گران‌ترین واحد فروخته شده در تهران نیز در هر متر مربع ۳۷ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان قیمت داشته است. متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این کلان شهر به این ترتیب برابر با ۵ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان گزارش شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۷۶ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۳.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٥ درصد افزایش داشته است.

بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحد‌های مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مبارزه موفق با قاچاق تلفن همراه نشان داد که اگر بخواهیم با قاچاق مقابله کنیم، می‌توانیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مبارزه موفق با قاچاق تلفن همراه نشان داد که اگر بخواهیم با قاچاق مقابله کنیم، می‌توانیم.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی اظهار کرد: عداد شهرهای دارای پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه دو برابر شد. تعداد روستاهای بهره‌مند از خدمات کامل ارتباطی با رشد 57 درصدی مواجه شد.
وی با بیان این که بیش از۵۳۰۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه پهن باند تلفن همراه قرار گرفت، افزود: در برخی شاخص‌های دولت الکترونیک رشد چهار برابری داشتیم و دولت همراه ایران آغاز به کار کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ظرفیت دایری پهنای باند بین‌الملل کشور دو برابر و ظرفیت دایری پهنای باند داخلی سه برابر شد.
وی ادامه داد: ظرفیت محتوای تولیدی داخل پس از تغییر مدل تعرفه‌گذاری اینترنت ثابت، در برخی از محصولات رشدی تا چهار برابر را تجربه کرد.
آذری جهرمی بیان کرد: با قاچاق تلفن همراه به کشور بالاخره مقابله شد و نشان داده شد که اگر بخواهیم با قاچاق مقابله کنیم، می‌توانیم.
او تأکید کرد: به حریم خصوصی مردم توجه ویژه داشتیم و در آخرین مورد گزارش دقیق بررسی آنچه در مورد جمعیت امام علی(ع) رخ داد را به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی گزارش کردیم و پیگیری خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اختلافاتی با صدا و سیما در موضوعات مختلف داریم اما دلیل نمی‌شود که از اقدامات صدا و سیما در اجرای طرح بزرگ ثبت تلفن همراه تشکر نکنم.
مقام‌های منطقه فلوریدای جنوبی آمریکا اظهار کردند، تماسی با پلیس گرفته شد؛ در خصوص این که یک نفر به سمت باشگاه گلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نزدیکی میامی موسوم به باشگاه گلف ملی دورال ترامپ چندین گلوله شلیک کرده است. پس از آن نیروهای پلیس این شخص را دستگیر کردند.
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، پلیس این کشور فردی را بعد از این که اقدام به تیراندازی به سمت باشگاه گلف متعلق به دونالد ترامپ کرده، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، مقام‌های منطقه فلوریدای جنوبی آمریکا اظهار کردند، تماسی با پلیس گرفته شد؛ در خصوص این که یک نفر به سمت باشگاه گلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نزدیکی میامی موسوم به باشگاه گلف ملی دورال ترامپ چندین گلوله شلیک کرده است. پس از آن نیروهای پلیس این شخص را دستگیر کردند.
پلیس ناحیه دورال در وب سایتش امروز (جمعه) اعلام کرد که این حادثه تلفاتی نداشته و دیگر تهدیدی وجود ندارد. اطلاعات بیشتری درباره این رخداد منتشر نشده است.
این در حالی است که شرکت متعلق به دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۲ این باشگاه گلف را که قبلا اسمش تفرجگاه دورال بود، خریده است.