گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها  قسمت دوم 7 خرداد - 97
حبیبی به بازی آمریکا با کره شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید.
حبیبی به بازی آمریکا با کره شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: این قانون یکبار در سال ۹۴ در مجلس به تصویب رسیده بود و آئین‌نامه اجرایی آن هم در سال ۹۶ به تصویب هیئت وزیران رسید. حالا چه اتفاقی افتاده که دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
وی افزود: مجلس و دولت باید بدانند حرف اول و آخر استکبار جهانی و به زبان FATF این است که حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و گروه‌های فلسطینی، حشد‌الشعبی عراق و... تروریست هستند و نباید به آنها کمک مالی شود و این ممنوعیت را به صورت خود تحریمی از طریق این قوانین دنبال می‌کند لذا ما معتقدیم باید از دستور کار مجلس خارج شود، چرا که با بند آخر اصل سوم و اصل ۱۵۶، ۱۵۳ و ۱۵۴ قانون اساسی مغایرت دارد. اعتراض نمایندگان در هفته گذشته به این لایحه را بر حق می‌دانیم و مجلس نباید لوایح استعماری مربوط به FATF را به تصویب برساند.
اهم اظهارات دبیرکل موتلفه به شرح زیر است:
آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام مطرح فرمودند جمع‌بندی تجربیات درس‌آموز برجامی بود. ما نباید راهی را برویم که آمریکا یک بار از بیرون و یک بار از درون ما را تحریم کند. تعامل با غرب به ویژه آمریکا به دلیل خباثت و شرارت و بدعهدی آنان ممکن نیست. برجام نشان داد ما هر چقدر انعطاف به خرج بدهیم دشمن پرروتر و جسورتر می‌شود. موضوع موشک و قدرت هسته‌ای بهانه است.
گره زدن مشکلات کشور به برجام اشتباه بود. رئیس‌جمهور نباید برجام را وارد رقابت‌های سیاسی می‌کرد. نباید منافع و مصالح ملی را بازیچه رقابت‌ها قرار داد زیرا کشور آسیب می‌بیند. دولت باید شروط ۷ گانه رهبری را در گفتگو با طرف اروپایی مطرح کند و اگر پذیرفتند تضمین بگیرد و پس از اخذ تضمین راستی‌آزمایی کند. اگر آنها رضایت به این مسیر ندادند بداند اروپا دنبال وقت‌کشی است.این حق ایران است که با نقض برجام بدنبال راه‌اندازی موارد تعطیل شده هسته‌ای خود برود، برجام با خروج آمریکا موجود ناقصی است. دولت باید اول به فکر تعلیق تعهدات ایران در برجام برود و اگر شرارت دشمن ادامه پیدا کرد سریعاً از ان پی تی خارج شود.
بازی آمریکا با کره شمالی را مشاهده کردیم. آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید. امروز آمریکا میلیاردها دلار از کره جنوبی به دلیل حضور نیروهای خود در خاور دور باج می‌گیرد. وقتی دو کره مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند دلیلی بر این باج‌خواهی نیست. دو کره با هم گفتگو کردند و حرفی هم از مسایل هسته‌ای به میان نیاوردند.
اگر به رهنمودهای رهبری در دیدار کارگزاران توجه شود و آن را عملیاتی کنند ما از این گردنه عبور می‌کنیم. اکنون وضعیتی در کشور پدید آمده که همه جناحها و گروههای متحد در کنار هم می‌خواهند به دولت کمک کنند و از این مخمصه خلاص شوند. دولت هم باید در این مورد همت کند تا از شر توطئه‌های آمریکا رها شود. دولت می‌تواند روی روابط و تعامل سازنده با روسیه و چین حساب باز کند. دولت باید بداند از اروپا آبی برای برجام گرم نخواهد شد. روسیه و چین حتی قبل از برجام هم تمایلی به همراهی با آمریکا نداشتند و این چیزی است که جان کری در گزارش خود به کنگره در مورد برجام به آن اعتراف کرده بود.
پورعرب: آن دوران که فعالیت بیشتری می‌کردم دلم می‌خواست یکی مانند ابوالفضل پورعرب بیاید تا از او صحبت شود و کم‌کم از شهرت ترسیدم. من برای این‌ همه حادثه به دنیا نیامده بودم و آرامش بیشتری در زندگی می‌خواستم. بعضی وقت‌ها تیزر فیلمم که در گذشته بازی کردم پخش می‌شود؛ اما هیچ اسم و تصویری از من نیست و همه این‌ مسائل برای من ناخوشایند است.
ابوالفضل پورعرب با بیان اینکه ستاره بودن در حرفه بازیگری باید تعریف شود، گفت: مردم تصمیم می‌گیرند چه کسی در فضای سینما و تلویزیون ستاره شود و در آسمان سینمای ایران ستاره وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، بازیگر سریال «زیرزمین» درباره ستاره بودنش در عرصه سینما و تلویزیون اظهار کرد: ستاره شدن ربطی به فضای مجازی و صحبت‌های خود فرد ندارد. بازیگر کارش بازی کردن است و فیلمی را بازی می‌کند. این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی ستاره شود و ستاره شدن یک بازیگر فقط و فقط به مردم مربوط است. دوستانی که الان ستاره سینما و تلویزیون هستند خیلی سختی کشیدند و فقط با صرف بازی کردن، ستاره نشدند. این را هم بگویم در آسمان سینمای ایران ستاره وجود ندارد. همچنین خود من هم هیچ‌وقت ستاره نبودم و فقط بازیگر بودم. سوپراستار و ستاره بودن باید تعریف ‌شود.
بازیگر سریال «زیرزمین» از نحوه ورودش به عرصه بازیگری گفت: سال ۶۰ وارد تلویزیون شدم و چهار سال در برنامه «سینما تئاتر» به‌عنوان دستیار کارگردان کار کردم. بعد یک تئاتر کار کردم که دو سال طول کشید. من به سینما فکر نمی‌کردم چون احساس می‌کردم موضوع محالی است. خودم را آزار نمی‌دادم و فکر می‌کردم سینما قد و قواره و پتانسیل خودش را می‌خواهد. فیلم «مرز» را که به من پیشنهاد دادند، یک نقش کوتاهی داشتم که مدت‌ها خوابم نمی‌برد و آخرش هم ‌بازی نکردم.
پورعرب درباره فعالیت کاری خود در این روزها گفت: در حال حاضر در سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری بازی می‌کنم که سریال اجتماعی و خانوادگی خوبی است.
بازیگر فیلم سینمایی «عروس» در واکنش به اینکه با بازی در این فیلم توانست گیشه آن روزهای سینما را به دست بگیرد، گفت: اگر من این‌قدر مهم بودم و بازتاب بازیگری من این‌قدر اهمیت داشت، در موقع بیماری‌ام یک سر به من در بیمارستان می‌زدند. بیماری سرطان شوخی نیست که به ما بی‌توجهی بشود. من نگفتم هیچ‌وقت بازی نمی‌کنم اما فقط در کارهای دوستانم بازی می‌کنم. دلیلش هم این نیست که نمی‌توانم بازی کنم بلکه شیرینی سینما و آن عطش فیلم بازی کردن برای من کم‌ شده ‌است.
پورعرب از بی‌مهری‌های همکارانش نیز گله کرد و گفت: خسته شده‌ام از بس شنیدم که من ایدز دارم، بیماری خاص دارم و ... حتی هیچ‌کدام از همکاران من در دوران بیماری‌ام از من دلجویی نکردند و حتی خبر مرگ من پخش و خیلی باعث آزردگی خاطرم شد. در این سینما خیلی تلاش کردم و خیلی جاها پشیمان شدم ولی نمی‌توانستم به خانواده‌ام بگویم که من اشتباه کردم که وارد عرصه بازیگری شدم.
او ادامه داد: آن دوران که فعالیت بیشتری می‌کردم دلم می‌خواست یکی مانند ابوالفضل پورعرب بیاید تا از او صحبت شود و کم‌کم از شهرت ترسیدم. من برای این‌ همه حادثه به دنیا نیامده بودم و آرامش بیشتری در زندگی می‌خواستم. بعضی وقت‌ها تیزر فیلمم که در گذشته بازی کردم پخش می‌شود؛ اما هیچ اسم و تصویری از من نیست و همه این‌ مسائل برای من ناخوشایند است.
پورعرب درباره حضورش در فیلم «عروس» توضیح داد: وقتی با بهروز افخمی درباره فیلم سینمایی «عروس» صحبت کردم، به من گفت جسارت را در تو می‌بینم و بعد فیلم‌نامه «عروس» را به من داد. ابتدا از قبول این کار ترسیده بودم اما با خودم گفتم از پس این کار برمی‌آیم. بعد از دو یا سه ماه، قرارداد «عروس» را بستم که قراردادم در آن موقع ۳۰ هزار تومان بود. نیکی کریمی را از خودم حرفه‌ای‌تر می‌دیدم چون ایشان یک فیلم قبل از من بازی کرده بود و کمتر از من دلهره داشت. بهروز افخمی با من صحبت کرد و خیلی به من کمک کرد.
این بازیگر در پایان گفت: فیلم سینمایی عروس برای من یک تعصب است. اصلاً به شهرت فکر نمی‌کردم و دوست نداشتم آدم مشهوری بشوم و این حجم از جنجال را در خودم نمی‌دیدم.
رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصاد در سن پترزبورگ، با هدیه‌ای عجیب از همتای روس خود تقدیر کرد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصاد در سن پترزبورگ، با هدیه‌ای عجیب از همتای روس خود ولادیمیر پوتین تقدیر کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، «پیر گاتاز»، رئیس کارفرمایان فرانسه (موسوم به مدف) هدیه مکرون را که یک خروس مینیاتوری آبی رنگ گالیک (نماد ملی و غیر رسمی فرانسه) به همراه یک پرچم کوچک فرانسه بود به ولادیمیر پوتین اهدا کرد.
در همین حال، «آلکساندر شوخین» رئیس اتحادیه صنعتگران و تاجران روسیه با اشاره به یکسان بودن رنگ پرچم های فرانسه و روسیه به شوخی پیشنهاد داد دفعه بعد خروس را با رنگ های سفید، آبی و قرمز پرچم روسیه رنگ آمیزی کنند.
این نخستین بار نیست که ولادیمیر پوتین از همتایان خود یک حیوان هدیه می گیرد. چندی قبل، « قربانقلی بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان در حاشیه اجلاس سوچی، یک سگ اصیل آلابای به پوتین هدیه داد. حیوانات خصوصا سگ ها، جزء هدایای مورد علاقه پوتین هستند.
امانوئل مکرون نیز همواره در دیدار با روسای جمهور کشورهای مختلف، هدایای عجیبی به آنها اعطا می کند. او در دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، او را با یک راس اسب گارد سلطنتی فرانسه غافلگیر کرد. او همچنین در ملاقات با ترامپ یک اصله نهال درخت بلوط از محل وقوع جنگ «بلو وود» فرانسه، هدیه داد.
رقم واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی از ۱۱ میلیون دلار در ماه نخست سال جاری گذشت.
رقم واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی از ۱۱ میلیون دلار در ماه نخست سال جاری گذشت.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی فروردین ماه سال جاری، در این مدت یک ماهه ۹۸۰ تن لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار به ایران وارد شده است. رقم ریالی واردات انجام شده به ایران در این حوزه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان است.

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران در این مدت از ۱۳ کشور روسیه سفید، فدراسیون روسیه، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلستان، امارات متحده عربی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری کره و یونان انجام شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران بیش از ۳۰۰۰ تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

به این ترتیب میزان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی با حدود ۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴ درصد کاهش داشته است.

نکته جالب در مقایسه ارقام مذکور تفاوت میان وزن واردات و ارزش آن در دو سال است؛ به طوریکه کاهش ۶۶ درصدی وزن واردات تنها ۱۴ درصد از ارزش واردات در این مدت کاسته است؛ به این ترتیب می‌توان به این نتیجه رسید که رقم خرید این محصولات در طول این یک سال با افزایش همراه بوده است.

رقم ۱۱ میلیون دلاری واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی در حالی است که گفته می‌شود سالانه بیش از یک میلیارد دلار لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود، اما نکته‌ای که به صورت دقیق به آن اشاره نمی‌شود این است که رقم عنوان شده تنها برای لوازم آرایشی است یا محصولات بهداشتی نظیر شامپو، صابون و ... را نیز دربر می‌گیرد.