گزیده خبرهای 11 تیر - 97

گزیده  خبرهای  11  تیر - 97

اغتشاشات دیشب خرمشهر خسارت داشت؟
ولی‌الله حیاتی با اشاره به برقراری امنیت کامل در خرمشهر، اظهار کرد: شب گذشته تجمعاتی در خیابان‌های شهر در اعتراض به شوری آب انجام شد که عده‌ای اخلال‌گر موجب بر هم زدن نظم عمومی شدند که با دخالت نیروی انتظامی، اوضاع کنترل و اخلالگران دستگیر شدند. فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تجمعات شب گذشته در خرمشهر هیچ کشته‌ای در پی نداشت، تصریح کرد: هیچ خسارت خاصی در این اغتشاشات به شهر وارد نشد و تنها شیشه‌های اموال عمومی شکسته شد. همچنین تنها یک مجروح حاصل این تجمعات بود که جراحت وی سطحی بود. ولی‌الله حیاتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برقراری امنیت کامل در خرمشهر، اظهار کرد: شب گذشته تجمعاتی در خیابان‌های شهر در اعتراض به شوری آب انجام شد که عده‌ای اخلال‌گر موجب بر هم زدن نظم عمومی شدند که با دخالت نیروی انتظامی، اوضاع کنترل و اخلالگران دستگیر شدند. فرماندار خرمشهر در خصوص وضعیت کنونی آب شرب خرمشهر عنوان کرد: در حال حاضر شوری آب خرمشهر به 3000 میکروموس رسیده و وضعیت کاملا مطلوب است. وی یادآور شد: شوری آب از بین رفته و اکنون آب شهرستان شیرین است.
پرونده هنگامه شهیدی به دادگاه ارسال شد
 ترک همدانی با اعلام این خبر افزود: وکالتم در پرونده در دادسرا با تبصره ماده ۴۸ ایین دادرسی کیفری مواجه شده است. وکیل مدافع هنگامه شهیدی از ارسال پرونده موکلش به دادگاه خبر داد. مصطفی ترک همدانی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: وکالتم در پرونده در دادسرا با تبصره ماده ۴۸ ایین دادرسی کیفری مواجه شده است. وی گفت: اتهامات پیشین و کنونی موکل مشتمل بر فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام و افترا و توهین و نشر اکاذیب است. ترک همدانی تصریح کرد: معتقدم که بخشی از اتهامات مشمول قانون جرم سیاسی بوده و در صلاحیت هیت منصفه است.
تهرانی‌ها دمای ۴۰ درجه‌ای را تجربه می‌کنند
 احد وظیفه افزود: دمای هوای تهران امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ تیرماه) در خنک ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت طی این دو روز صاف پیش بینی می شود که فردا ۱۱ تیر ماه همراه با وزش باد نیز خواهد بود. آسمان تهران سه شنبه (۱۲ تیرماه) نیز صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در گرمترین و خنک ترین زمان به ۳۹ و ۲۶ درجه سانتی گراد می رسد. کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دمای هوای تهران امروز (۱۰ تیرماه) در گرمترین ساعت به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فردا (۱۱ تیر) نیز پایتخت نشینان دمای ۴۰ درجه ای را تجربه می کنند. به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: دمای هوای تهران امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ تیرماه) در خنک ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت طی این دو روز صاف پیش بینی می شود که فردا ۱۱ تیر ماه همراه با وزش باد نیز خواهد بود. آسمان تهران سه شنبه (۱۲ تیرماه) نیز صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در گرمترین و خنک ترین زمان به ۳۹ و ۲۶ درجه سانتی گراد می رسد. مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی‌می شود. وی با بیان اینکه طی همین مدت در استان‌های شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، اظهار کرد: وزش باد شدید در بعضی ساعات به ویژه در منطقه زابل همراه با گرد و خاک خواهد بود. وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و جنوب در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: وزش باد شدید در این مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. وی در پایان اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.
مهار آتش

    تبريز- خبرنگار کيهان: معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: آتش سوزي در مراتع منطقه حفاظت شده ديزمار با حضور به موقع همکاران حفاظت محيط زيست و نيروهاي انتظامي و امدادي مهار شد.    ميرمحسن حسيني قمي افزود: طبق برآورد اوليه 10 هکتار از مراتع اين منطقه دچار آتش سوزي شده بود که با تلاش 5 ساعته نيروها بطور کامل اطفا شد.وي اظهار داشت: به دليل گرماي هوا و زياد بودن تراکم پوشش گياهي در مناطق مرتعي و جنگلي، در صورت کمترين بي احتياطي از سوي عوامل انساني امکان آتش سوزي در منطقه و جنگل هاي ارسباران وجود دارد.
        ناکامي قاچاقچيان
    سرويس شهرستانها: فرمانده درياباني استان بوشهر از کشف مواد مخدر توسط دريابانان در بندر کنگان خبر داد.    سرهنگ «ولي اله رضايي نژاد» گفت: دريابانان با اشراف اطلاعاتي و اجراي گشت هاي مستمر در سطح حوزه استحفاظي از قصد قاچاقچيان براي ورود محموله سنگين مواد مخدر به داخل کشور مطلع شده که بلافاصله با اجراي عمليات غافلگيرانه، محموله سنگين مواد مخدر را از چنگال سوداگران مرگ خارج کردند.    وي افزود: مرزبانان در اين عمليات توانستند از مخفيگاه قاچاقچيان مقدار 675 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک را کشف کنند.
    توقيف مرغ غيرمجاز
    بيرجند – خبرگزاري صدا و سيما: فرمانده انتظامي سربيشه از توابع خراسان جنوبي گفت: هفت تن و 350 کيلوگرم مرغ غير مجاز در شهرستان توقيف شد.احمدرضا کارگر افزود: ماموران شهرستان، اين مرغها را هنگام گشت زني و کنترل محورهاي عبوري،از يک دستگاه کاميون بنز کشف کردند.    وي ارزش مرغ هاي توقيف شده را 35 ميليون تومان عنوان کرد.
سرقت طلا فروشي
    زاهدان –خبرنگار کيهان: جانشين فرمانده انتظامي زابل در شمال سيستان و بلوچستان گفت: يک نفر مظنون درخصوص سرقت طلا فروشي در اين شهرستان دستگير شد. سرهنگ منصور قزاقي افزود: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليس 110 مبني بر يک مورد سرقت لافروشي در خيابان فردوسي 15 شهر زابل، پيگيري اين موضوع به طور ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت. وي بيان کرد: تاکنون يک نفر مظنون در اين رابطه دستگير شده و تلاش در اين زمينه ادامه دارد.
حريق در جنگل
    گرگان – تسنيم: محمدرضا آريانفر جانشين يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري گلستان گفت: حريق ناشي از آتش زدن کاه و کلش گندم، به علت وزش باد شديد به جنگل هاي سوزني منطقه پيشکمر در شهرستان کلاله سرايت کرده و آن منطقه را دربرگرفت.