صادرات آب به عراق و كويت تكذيب شد


صادرات آب به عراق و كويت تكذيب شد 11 تیز -97
 در طی  40 سال کدام اسناد موثق پیرامون هرموضوعی که افشا شده درجا از سوی رهبران وکارگزاران رژیم ولایت فقیه دروغگوی و عوامفریب تکذیب نشده است که اکنون توقع است آب کارون فروشی به کویت وعراق تکذیب نشود .در حالی که  فراموش نشد  که چگونه احمدی نژاد باا فتخار از فروش آب کارون به کویت تبلیغ و  افتخار می کرد.
معاون حفاظت و بهره برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ضمن تکذيب شايعه صادرات آب به کشورهاي عراق و کويت گفت: شکستگي خط انتقال آب غدير به آبادان و خرمشهر ترميم شد.
    
به گزارش تسنيم، مصطفي شبه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هيچ قراردادي در زمينه انتقال آب با کشورهاي همسايه منعقد نشده و صراحتاً اعلام مي کنيم که هرگونه انتقال آب به خارج از کشور واقعيت ندارد.
    
وي به شوري آب در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: شوري آب در آبادان و خرمشهر ناشي از دو عامل تاثير مَد دريا بر روي کارون و نيز برداشت هاي آب در بالادست توسط شرکت هاي نيشکر و ساير کشت ها است.
    
معاون حفاظت و بهره برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بيان کرد: از چند ماه پيش به همين منظور احداث بند مارد در نقطه انتهايي بستر رودخانه کارون آغاز شد و کار ساخت اين بند هفته گذشته پايان يافت.
    
وي با اشاره به اينکه بخشي از مد دريا در پشت اين بند محبوس مانده، گفت: از چند روز پيش براي تخليه آن از طريق ايستگاه پمپاژ مارد اقدام شد که با تخليه تدريجي آن شاهد کاهش شوري آب هستيم.
    
شبه به کنترل برداشت هاي بالادست توسط شرکت هاي نيشکر و کشت هاي شلتوک در پايين دست کارون اشاره کرد و همچنين درباره شکستگي خط انتقال آب غدير به آبادان و خرمشهر در روزهاي اخير عنوان کرد: خط لوله غدير ترميم و در حال حاضر انتقال آب به آبادان و خرمشهر از طريق اين لوله از سر گرفته شده است.
    
صابر عليدادي معاون آبرساني سازمان آب و برق خوزستان نيز درباره موضوع انتقال آب به کشور عراق گفت: سازمان آب و برق خوزستان هيچ برنامه اي براي انتقال آب به کشور عراق ندارد.
    
وي دليل عمده کاهش دبي و فشار در خط انتقال آب به شهرهاي آبادان و خرمشهر براي تامين پايدار آب را برداشت هاي غيرمجاز اهالي منطقه عنوان کرد و افزود: هرگونه شايعه پراکني مبني بر انتقال آب به خارج از کشور را رد مي کنيم.