انفجار در کرکوک عراق 14 زخمی برجای گذاشت

 انفجار در کرکوک عراق 14 زخمی برجای گذاشت  28تیر-97
به دلیل اینکه شرایط کنونی عراق که همراه باا عتراضات گسترده ناراضیان عراقی است نه به نفع رژیم ولایت فقیه نیست که علیه اش می باشد حتی علیه مزدوران عراقی اش الحشدالشعبی و مزدورد ست نشانده نوری مالکی است . چون بخشی از دلایل  اعتراضات عراقی ها ربط به قطع آب وبرق از سوی رژیم و لایت فقیه است. بنابراین باید پشت اینگونه انفجارات و اقدامات تروریستی دست سپاه قدس ومزدوران عراقی شان در کار باشد.
تهران - ایرنا - شبکه اسکای نیوز عربی بامداد پنجشنبه به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که انفجار چند بمب کنار جاده ای در شهر کرکوک در شمال عراق 14 زخمی برجای گذاشت.
به گزارش ایرنا، یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در این باره اعلام کرد که انفجار در منطقه تجاری کرکوک روی داده است.
تاکنون هیچ گروه و فردی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است، اما بسیاری، مسبب این انفجار را تروریست های داعش می دانند.
با وجود آن که نیروهای امنیتی عراقی، گروهک تروریستی داعش را از موصل دومین شهر بزرگ عراق و دیگر شهرها و مناطق شمالی و غربی این کشور بیرون رانده اند، اما تروریست ها همچنان عملیات هایی را در نزدیکی کرکوک و دیگر مناطق عراق انجام می دهند.
تروریست های داعش دو هفته گذشته نیز با گروگان گرفتن هشت راننده کامیون و با وجود اعلام آمادگی برای مذاکره با دولت و تبادل این افراد با چند زندانی داعشی، همزمان پس از شکنجه، اعدام و مثله کردن آنها، اجسادشان را در یکی از جاده های فرعی در مسیر بغداد - کرکوک رها کردند.
در پی افزایش نا امنی های و تحرکات داعش، نیروهای امنیتی عراق متشکل از ارتش، پلیس و الحشد الشعبی (بسیج مردمی) با پشتیبانی هوایی عراق از چند هفته گذشته، عملیات گسترده امنیتی در مثلث مرگ منطقه ای میان سه استان کرکوک در شمال، صلاح الدین در غرب و دیاله در شرق را آغاز کردند.
افزایش بی سابقه انواع عملیات تروریستی در این منطقه طی هفته های اخیر از یکسو و تداوم تنش انتخاباتی میان گروه های مختلف سیاسی بر سر نتایج انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت در این استان ها، بسیاری از ناظران را برآن داشته است تا نسبت به احتمال خارج شدن اوضاع از دست دولت، هشدار دهند.