شريعت نداري پيروزي در جنگ اقتصادي مانند جنگ نظامي لوازم خاص خود را مي طلبد


مدير مسئول  اوین نامه كيهان: پيروزي در جنگ اقتصادي مانند جنگ نظامي لوازم خاص خود را مي طلبد
متن مصاحبه خبرگزاري صدا و سيما با  سربازجوحسين شريعت نداري  11 تیر-97

روحانی که از ترس  اطلاعات سپاه و پرونده سازی  کردن برایش یا  نگزانی شدید ازبه سرنوشت مشابه رفسنجانی دچار شدن مجبور است  با وارونه کردن آدرس غلط  دهد چون جنگ اقتصادی دولت با قرارگاه خاتم  دولت موازی با تفنگ ورسانه پاسداران  که ناشی از مخالفت با برجام است را نسبت به برون مرز داده است .برای همین بهانه مناسبب رای سربازجو شریعت نداری  فراهم شده است تا محورش در اوین نامه  کیهان وصدا وسیمای خامنه ای مانور تبلیغاتی دهد وتأکید کند که جنگ اقتصادی آنسوی جنگ نظامی است که باید سیاست و  آرایش دولت هم جنگی باشد یعنی ریش و قیچی را به ارگان فاشیستی پاسداران تحویل دههد وکرکره دکان ادامه مذاکره وگفت وگو برجام بااروپا  زا هم پایین به کشد .
حسين شريعتمداري در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما گفت: مهم ترين نکته اي که در سخنان چهارشنبه گذشته رئيس جمهور ديده مي شد آن است که ايشان باور کرده اند که ما درگير يک جنگ تمام عيار اقتصادي هستيم و از اين روي به دولت و مراکز پيراموني آن دستورالعمل هايي براي مقابله داده اند.
    
وي گفت: سخنان رئيس جمهور با اعتراض شديد رسانه هاي بيگانه رو به رو شده و اين خود از درستي اين مسير حکايت مي کند و نشان مي دهد که در صورت پيگيري اين دستورالعمل ها مي توان به نتيجه مطلوب رسيد.
    
شريعتمداري افزود: اما جنگ اقتصادي، لوازم و مقدمات خاص خود را دارد که بدون آن نمي توان به پيروزي در اين جنگ اميدوار بود. به عنوان مثال، همان طور که در جنگ نظامي نبايد منتظر بود که فقط نظاميان درگير جنگ باشند، در جنگ اقتصادي هم بايد تمامي امکانات و ظرفيت هاي نظام به کار گرفته شود و همه نيروها به اتفاق هم وارد کارزار شوند و اختلاف سلايق را کنار بگذارند چرا که اينجا پاي منافع ملي و حيات ملت در ميان است.
    
اين روزنامه نگار گفت: بايد در جنگ تمام عيار اقتصادي مانند هر جنگ ديگري، اطلاعات و اسرار جنگي محفوظ بماند و همان طور که در يک جنگ نظامي نبايد اطلاعات و اسرار نظامي در اختيار دشمن قرار بگيرد، در جنگ اقتصادي هم بايد از درز اطلاعات اقتصادي به شدت جلوگيري شود.
    
شريعتمداري افزود: به همين علت معتقدم که بايد از تصويب FATF و پيوست هاي پيراموني آن که چهار لايحه است جلوگيري شود زيرا با تصويب آن تمامي تراکنش هاي اقتصادي ما در اختيار دشمن قرار
    
مي گيرد.
    
وي درباره يکي ديگر از لوازم موفقيت در جنگ اقتصادي گفت: فرض کنيد که در جنگ تحميلي، فرزندان و يا خانواده هاي فرماندهان سپاه و ارتش در عراق ساکن و يا مشغول تحصيل بودند! خب طبيعي است که در اين حالت روند جنگ با اخلال و آسيب روبه رو مي شد. طرف مقابل ما در جنگ اقتصادي، آمريکا و انگليس هستند و نبايد فرزندان و خانواده مسئولان اقتصادي و يا ساير دست اندرکاران نظام در اين کشورها ساکن باشند.
    
مديرمسئول کيهان افزود: از لوازم ديگر جنگ اقتصادي رويکرد قوانين به شرايط ويژه جنگي است. مثلا در شرايط عادي با کساني که براي مردم مشکلات اقتصادي آفريده اند برخورد قضايي عادي مي شود ولي در شرايط جنگي اينگونه افراد را به دادگاه صحرايي مي سپارند.
    
شريعتمداري دستورالعمل هاي اخير رئيس جمهور را در رفع مشکلات و مسائل مردم بسيار خوب توصيف و بر به کارگيري همه آنها تاکيد کرد و گفت: يکي ديگر از لوازم ضروري براي تحقق دستور العمل هاي ايشان، همان طور که رهبر معظم انقلاب هم تاکيد کردند برخورد قاطع و جدي با اخلالگران اقتصادي است.
    
به قول ملاي رومي؛
    
اول اي جان دفع شر موش کن
    
بعد از آن در جمع گندم جوش کن
    
وي گفت: بايد نقاط آسيب پذير از سر راه برداشته شود تا کار به سامان واقعي برسد و افزود: به عنوان مثال يکي ديگر از مشکلات ما مشکل نقدينگي است که مشکلي سوپر نجومي شده و به مبلغ يک تريليون و پانصد هزار ميليارد تومان رسيده است؛ چرا اين نقدينگي راکد است؟ به قول آقاي نعمت زاده، حتي يک ريال آن هم به توليد نرفته است.
    
شريعتمداري با اشاره به اينکه بايد براي رفع اين مشکل راهکاري انديشيد افزود: در خيلي از کشورهاي اروپايي سود کمي به نقدينگي مي دهند و آن سود کم هم براي يک مدت محدود است و پس از مدتي از کسي که نقدينگي اش را در بانک سپرده گذاري کرده است هزينه نگهداري مي گيرند. بديهي است که در اين شرايط هيچ کس حاضر نمي شود وجوه نقد خود را در بانک ها سپرده بگذارد چرا که از سود کلان بيست و چند درصدي خبري نيست اما اکنون نقدينه داران به جاي آنکه خود را درگير مشکلات توليد و بيمه و قوانين کار کنند، پولشان را در فلان بانک سپرده مي گذارند و سود کلان بي دردسر مي گيرند.
    
مديرمسئول موسسه کيهان گفت: اين نقدينگي با کاهش شديد سود سپرده بايد به سمت توليد و کسب و کار برود. البته نه اينکه يله و رها شود و به سوي خريد سکه و دلار و ايجاد نا امني در مسکن برود و مشکل ديگري ايجاد کند.
    
شريعتمداري افزود: از فحواي سخنان رئيس جمهور
    
بر مي آيد که به جنگ اقتصادي باور دارند و يکي از نکات اصلي اين است که جنگ اقتصادي مانند هر جنگي به اتاق جنگ نياز دارد.
    
وي گفت: اکنون وزارت خزانه داري آمريکا اتاق جنگ آمريکا عليه ماست و ما هم بايد اتاق جنگ داشته باشيم و اينگونه نباشد که هر کسي براي خودش کار کند، جنگ تمام عيار است و همه بايد به ميدان بيايند.
    
مديرمسئول کيهان به کتاب ريچارد نفيو با عنوان «هنر تحريم ها» اشاره کرد و ضمن دعوت از همه مسئولان به خواندن اين کتاب، افزود: ريچارد نفيو 10 سال مسئول تحريم ايران در وزارت خزانه داري آمريکا بود و در اين کتابش ابعاد مختلفي را درباره تحريم هاي ايران پيش بيني کرده است مثلا مي گويد که چرا ما ورود کالاهاي لوکس را ممنوع و تحريم نکرديم و پاسخ مي دهد که با اين کار ته مانده ارزي که درون کشور است خارج مي شود.
    
وي گفت: چرا بايد يک سودجوي حرامخوار بتواند با کارت بازرگاني يک خانم روستايي فقير، 600 دستگاه بنز و پورشه وارد کند؟!
    
شريعتمداري گفت: مواضع اخير رئيس جمهور اتفاق مبارکي است و البته بايد اين داستان، از پايان خوانده شود چرا که نتيجه نهايي يعني همان بخش هاي پاياني آن مي تواند تفسير بخش هاي نخستين باشد.
    
مديرمسئول کيهان افزود: اميدواريم اين همدلي که اکنون در کشور ايجاد شده است ادامه پيدا کند و همه بدانند ماجراي کنوني ماجرايي فراگير است و هيچ کس نبايد همه را براي خود تلقي کند و اختلافات و سلايق سياسي خود را دخالت دهد.