كيهان و خوانندگان

 دروغ نامه ی کیهان  27 تیر - 97
كيهان و خوانندگان
سربازجو شریعت نداری اعتراف کرده است که دامنه ای انتقاد به دولت وجاسوسی کردن را گسترش داده است .طوریکه شهروندان  را درجاده چالوس زیر نظر می گیرد و کنترل  می کند که چه می کنند تا سپس  بهانه داشته باشد  دراوین نامه اش این چنین پیام ساختگی  بازتاب  دهد ودردفاع از گشت های سرکوبگر ارشاد انتقاد کند  چرا فعال نیستند:
هفته قبل در مسير چالوس تا کنار دريا با خانواده به سياحت رفته بوديم که با صحنه هاي شرم آور زيادي روبرو شدم و متاسفانه در اين مسير هم به ندرت پليس را مشاهده کردم. وقتي تذکر لساني از جامعه رخت بربست بخش هايي از جامعه به سمت بي مبالاتي پيش مي رود و به راحتي به خون مقدس شهدا اهانت مي شود. لازم است آحاد ملت با تذکر لساني، پليس و نيروهاي ويژه آمر به معروف و ناهي از منکر را کمک کنند تا جامعه اي به دور از فساد و مزين به اخلاق اسلامي و انسانيت را به جهانيان عرضه نماييم.
    * 
دولتمردان قدر حمايت ها و محبت هاي پدرانه رهبري را بدانند و شکر آن را در عمل نه در شعار به جا بياورند. شعار کافي است، به عمل کار برآيد به سخنراني نيست! در 5 سال گذشته دوگانگي رفتار و عمل متاسفانه بارها از دولتمردان مشاهده شده است! اميد است از گذشته تلخ عبرت گرفته باشند.
    
دولابي- قم
    * 
مشکلات کشور از مدت ها قبل براي مسئولين شناخته شده بود و پيش بيني ها حکايت از لزوم اقدامي پيشگيرانه داشت اما چرا دولت در زمان خودش نسبت به آن بي تفاوت عمل کرده است، سوالي است که براي همه مردم ايران حتي ايرانيان خارج از کشور پيش آمده است. چرا اقدامات دولت به هنگام نيست؟
    97120028
    * 
ضربه اي که برخي مفسدين از طريق خريد و فروش سکه و ارز به کشور زدند کاملا همسو با تحريم هاي شيطان بزرگ بود. حالا وزير اقتصاد اعلام مي کند از آنها ماليات مي گيريم؟! چقدر مهربان با مفسدين برخورد مي کنند! فردي که چند ده ميليارد سود برده اگر در کمتر از چند ماه بخواهد چند ميليون ماليات بدهد مگر فشاري بر او وارد مي شود؟!
    28050916
    * 
امروز بخش مهمي از اعتماد و اقتدار نظام به دستگاه قضايي برمي گردد که اگر عملکردي همانند دهه 60 از خود نشان ندهد جامعه را دچار سرخوردگي و نااميدي مي کند. چرا بايد روند رسيدگي به پرونده قاتل 3 تن از ماموران ناجا که در برابر چشم دوربين ها و مردم به شهادت رسيدند چند ماه به طول انجامد که جاي جلاد و شهيد عوض شود؟ آيا دستگاه قضايي همانند قوه مجريه نمي تواند با درخواست از مراجع عالي مثل مجمع تشخيص مصلحت نظام دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي و سياسي خارج از روال و مقررات جاري، تحت امر حاکم شرع و قاضي مجتهد به چنين پرونده هايي در اسرع وقت رسيدگي کند و اميد را در دل مردم زنده کند؟
    
جهاني
    * 
ايران به بازار مصرفي کالاهاي خارجي تبديل شده است. خود تحريمي يعني همين، که به جاي حمايت از توليد، يا تعرفه گمرکي ناچيز، مصرف گرايي را ترويج کنيم. براندازي فقط آتش زدن اماکن عمومي نيست، همين که کالاي خارجي با ارز دولتي و با کمترين تعرفه گمرکي وارد کشور شود براندازي اقتصادي است.
    88530921
    * 
رسانه ملي در حکم دانشگاه عمومي است. چرا کار مجري گري بايد به دست افراد بي مايه و مريضي بيفتد که از پخش صحنه هايي که در فرهنگ بومي و اسلامي ما قبيح هستند (مثل بغل کردن و روبوسي خانم رئيس جمهور کرواسي توسط مقامات حاضر در مسابقه فينال جام جهاني) دفاع کنند و در توجيه تلويحي کار زشت مشابه يکي از داوران ايراني بگويند: «آقايي خانمي را بغل مي کند و هيچ اتفاقي هم نمي افتد» در سيماي جمهوري اسلامي آيا جهل و يا خداي نخواسته لاقيدي يک مجري جوازي براي بيان چنين لاطائلات بي شرمانه اي در آنتن زنده مي شود؟ آن وقت قائم مقام صدا و سيما هم براي خسته نباشيد به استوديو اين برنامه مي رود!
    
مشعورا و 75580912
    * 
سه سالگي برجام بدفرجام را به ويژه به دکتر ظريف که حالا مي گويد از اول به آمريکا اعتماد نداشتيم تبريک مي گويم! خدا را شکر که چون از ابتدا اعتماد نداشتند دستاورد هيچ نصيبمان شد اگر اعتماد داشتند ديگر چي مي شد؟!
    
کرمي رياض- کرمانشاه
    * 
روزي 7 هزار تومان قرص قلب و تشنج مي خوردم يعني هزينه اين دارويم ماهانه 210 هزار تومان و هزينه داروهاي مستمر همسرم هم 400 هزار تومان مي شد. حالا قرص 7 هزار توماني شده 20 هزار تومان يعني در ماه 600 هزار تومان بايد فقط براي خودم هزينه کنم! يعني يک ميليون از اين حقوق تامين اجتماعي براي دارو صرف مي شود و 400-500 هزار تومان بقيه هم براي اقساط! از باد هوا و جمع آوري پلاستيک از زباله ها مخارج خورد و خوراک خود را تامين مي کنيم؟! آيا جناب وزير کار و تامين اجتماعي مکدر نمي شوند؟!
    
رجب پور
    * 
با توجه به شرايط ارزي، چه لزومي دارد ارز دولتي به مسافران خارجي که براي تفريح و يا ديدار با بستگان به خارج سفر مي کنند و يا دانشجوياني که تمکن مالي دارند پرداخت شود؟
    17130915
    * 
قيمت سبزي و ميوه نسبت به سال گذشته رشد چند برابري داشته است. اقشار کم درآمد جامعه اکثريت مردم هستند لذا عدم توجه به اين قشر از سوي دولت يعني ناديده گرفتن خواسته عموم مردم ايران. آيا اين موارد مي تواند از چشم مجلس پنهان مانده باشد؟!
    5751021
    * 
برخي شرکت هاي داراي نام و نشان معتقدند اگر در 10 درصد منازل و بيابان هاي کشور نيروگاه خورشيد زده شود، برق کشور و دو همسايه شرقي تامين مي شود. اگر چنين مطلبي صحت دارد چرا دولت تعلل مي کند؟!
    
مهندس احمدي
    * 
آقاي نوبخت 5 عدد بادمجان را 3 هزار تومان خريدم! يعني قيمت بادمجان به قيمت موز سال قبل رسيده است و لابد تورم همچنان تک رقمي است!
    68070916
    * 
آب معدني 1000 توماني در بازار 2500 تومان فروخته مي شود آيا تهيه آب معدني ارتباطي با دلار و... دارد که مردم از آن بي اطلاع اند و ناچارند اين افزايش قيمت فوق جهشي را بپردازند.
    37670919
    * 
تصاوير خبري منتشر شد مبني بر فروش سگ هاي فانتزي گرانقيمت آن هم در يک نمايشگاه دولتي و رسمي در شهر مقدس مشهد واقعا دردآور است. اگر به اين جلوه هاي اشرافي گري غرب زده اعتراض شود معلوم است با چه واکنش هاي زشتي از سوي دستگاه هاي تبليغي حامي دولت روبه رو خواهد شد.
    81810902 
و 3885021
    * 
تاريخ اشتباه انتخاب واحد درسي و مصاحبه دانشجويان دکتري دانشگاه آزاد موجب شد زحمات چندين ساله دانشجويان هدر رود. اميدوارم مسئولين براي جبران اين موضوع هرچه سريع تر اقدام کنند.
    5054025
    * 
با توجه به اينکه با صرف ميلياردها تومان نقشه جامع مشهد تهيه شده است چرا آن را در اختيار عموم مردم قرار نمي دهند؟!
    08390930
    * 
برخي گويا تازه بيدار شده اند و اعلام مي کنند فروش مانتوي جلو باز ممنوع است! آقايان اگر گشتي داخل شهر بزنند متوجه مي شوند که کار از مانتوي جلوباز گذشته و متاسفانه به شلوار پاره رسيده است!!!
    63330911
    * 
هفته قبل در مسير چالوس تا کنار دريا با خانواده به سياحت رفته بوديم که با صحنه هاي شرم آور زيادي روبرو شدم و متاسفانه در اين مسير هم به ندرت پليس را مشاهده کردم. وقتي تذکر لساني از جامعه رخت بربست بخش هايي از جامعه به سمت بي مبالاتي پيش مي رود و به راحتي به خون مقدس شهدا اهانت مي شود. لازم است آحاد ملت با تذکر لساني، پليس و نيروهاي ويژه آمر به معروف و ناهي از منکر را کمک کنند تا جامعه اي به دور از فساد و مزين به اخلاق اسلامي و انسانيت را به جهانيان عرضه نماييم.

    
سليماني