نامه‌ها و صدای شما


زباله‌گردها و معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنید
معتادان متجاهر در بلوار بزرگراه یادگار امام - نیایش منتهی به تقاطع فرحزاد و پمپ بنزین واقع در شمال یادگار امام در میان درختان و گیاهان بیتوته کرده و پس از استراحت و استعمال مواد مخدر، وارد مسیر رفت و آمد خودروها شده و جهت امرار معاش و تهیه مواد مخدر خود به داخل مخزن زباله‌ها رفته و با پاره کردن کیسه‌های پلاستیکی زباله‌ها، مشغول جدا کردن زباله‌های خشک و... می‌شوند.
متاسفانه عوامل شهرداری منطقه 2 تهران نظارت کاملی نسبت به این وضعیت ندارند و همانطوری که گشت‌های شهربان و سد معبر در مورد پیگیری متخلفان ساختمان و فروشندگان دوره گرد و وانت بارهای میوه فروش برخورد می‌کنند، انتظار می‌رود با زباله دزدان نیز برخورد قاطع کرده و نگذارند چهره کوچه پس‌کوچه‌ها و خیابان‌ها مملو از زباله‌های تخلیه و جدا شده از کیسه پلاستیک و رها شده در کنار مخزن زباله‌ها باشند. عوامل شهرداری در طول روز نیز نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و ضایعات خودشان اقدام کنند و «شهر ما خانه ما»‌ هرگز فراموش نشود.
رضا کاظمیان – تهران
پاسخ مسئولین
پاسخ اداره کل بهزیستی استان اردبیل
در پاسخ به مطلبی تحت عنوان «بی‌توجهی بهزیستی اردبیل» مورخ 27 خرداد 1397 در صفحه 5 نامه‌های شما به‌اطلاع می‌رساند: باتوجه به اظهارات آقای مرتضی عیسی‌پور سرپرست توانخواهان، اولاً 2 فرزند ایشان تحت پوشش بهزیستی هستند و براساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان بهزیستی و طبقه‌بندی نوع و شدت معلولیت توانخواهان، تنها افرادی که ازدرجه و شدت معلولیت شدید به بالا برخوردار باشند مستمری تعلق می‌گیرد که در این صورت فقط یک فرزند ایشان دارای معلولیت شدید می‌باشد. فلذا برای بقیه افراد معلول با معلولیت متوسط و خفیف خدمات غیرمستمر از جمله هزینه‌های پزشکی، وسایل کمک توانبخشی، تسهیلات بانکی، مسکن، تحصیل فرزندان، تسهیلات اشتغال و خدمات مرکز روزانه، حرفه‌آموزی و غیره شامل می‌شود. ثانیاً مستمری فقط شامل خود معلولان می‌باشد و برای سایر اعضای خانواده شامل نمی‌شود. ثالثاً در پاسخ به سوال ایشان مبنی بر اینکه نامبرده از بیماری پیشرفته دیابت رنج می‌بردند. اعلام می‌گردد که این نوع بیماری جزو بیماری‌های خاص بوده نه معلولیت، بنابراین طبق دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی شرایط لازم جهت تحت پوشش شدن را ندارد.
لازم به ذکر است فرزند اول: از سال 1389 بدلیل معلولیت ذهنی و گفتاری شدید تحت پوشش بهزیستی شهرستان اردبیل بوده و از تیر ماه 1394 تاکنون از مستمری ماهانه (530000 ریال) و افزایش هدفمندی یارانه از دیماه سال 1396 (مبلغ 950000 ریال) بهره‌مند می‌باشد. فرزند دوم: بدلیل معلولیت ذهنی متوسط تحت پوشش بهزیستی شهرستان اردبیل بوده وشرایط بهره مندی از خدمات غیرمستمر (از قبیل کمک هزینه درمان، خدمات توانبخشی و...) را دارا می‌باشد.
در همین راستا خدماتی که پدر توانخواهان از سوی سازمان دریافت نموده‌اند به شرح ذیل اعلام می‌گردد: دریافت وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ 000/000/20 ریال در سال 95، دریافت وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی در زمینه دامداری به مبلغ 000/000/150 ریال در سال 96، کمک هزینه ضروری برای دو فرزند دارای پرونده به مبلغ 000/000/20 ریال در سال 97 و معرفی نامه‌های متعدد به بانک‌های ملی، ملت، رفاه، تجارت جهت استفاده از تسهیلات بانکی ازسوی بهزیستی صادر شده است. در خصوص دریافت مسکن دو معلول نیز اعلام می‌شود که با نظر مساعد؛ این موضوع در کمیته توانبخشی شهرستان اردبیل تصویب شده است و مقرر گردیده طبق دستورالعمل از سهم آورده مددجو تا سقف سیصد میلیون ریال به پدر توانخواهان کمک نمایند که ایشان در این زمینه تمایلی نشان ندادند.
ضمناً با توجه به اینکه نامبرده دارای دو فرزند معلول بوده و طبق استعلام از اداره راه وشهرسازی از امتیاز مسکن مهر برخوردار می‌باشد (فرم (ج) باطل اعلام شده است) فلذا در صورت احداث یا خرید واحد مسکونی بنام معلولان می‌توانند از تسهیلات مسکن استفاده نمایند.
نشود.
رضا کاظمیان – تهران
*عبدالله‌ از تهران: سخنگوی دولت اخیرا! گفت: برای عبور از موج جدید تحریم‌ها نیازمند اتحاد ملی هستیم که کاملاً حرف بجا و درستی است. اما این اتحاد ملی زمانی کاملاً تحقق می‌یابد که خود دولتمردان هم بفکر احقاق حقوق ملت باشد و با راهکارهایی مانند پرداخت به موقع مطالبات و پاداش سنوات بازنشستگان، ملت را با خود متحد کند، نه اینکه فقط برای عبور از تحریم‌ها خواستار اتحاد ملی باشد!
*
رستمی از تهران: متاسفانه قیمت بسیاری از اجناس ضروری و مایحتاج عمومی مردم در هر فروشگاه با یکدیگر از زمین تا آسمان تفاوت دارد! چرا مسئولان درباره یکسان‌سازی قیمت‌ها کاری انجام نمی‌دهند؟ این وضعیت تا کی می‌خواهد ادامه داشته باشد؟