گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها قسمت دوم 13 مرداد - 97
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری افرادی که در پوشش ارائه ضمانت نامه بانکی برای دریافت وام اقدام به کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی کرده بودند، خبر داد.
در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر فعالیت یک زن و شوهر جوان در محدوده مهرآباد جنوبی در خصوص ارائه ضمانت نامه‌های مجعول جهت دریافت وام بانکی، موضوع برای رسیدگی در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات کارآگاهان در خصوص نحوه فعالیت این زن و شوهر نشان داد که آنها از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامههای کثیرالانتشار و همچنین سایت دیوار نسبت به انتشار آگهی با موضوع تهیه ضمانت نامه معتبر برای دریافت وام بانکی از طریق شرکت‌های معتبر اقدام کرده‌اند که در ادامه کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با شناسایی دو شرکت به نامهای گیتی فراز و تعاونی سازه گستر و بررسی از طریق سازمان ثبت شرکتها اطمینان پیدا کردند که اساسا هیچگونه شرکتی با این مشخصات ثبت نشده است.
تحقیقات نامحسوس پلیسی همچنان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و مشخص شد این زن و شوهر با یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ به شماره انتظامی مشخص به یک آژانس کرایه اتومبیل در منطقه مهرآباد جنوبی تردد داشته و از طریق تعدادی مشخص از رانندگان آژانس و با پرداخت کرایهای بیشتر به آنها نسبت به ارسال اسناد و مدارک مجعول و نهایتا دریافت پول از افراد متقاضی دریافت وام اقدام می‌کنند که این محل آژانس شناسایی و تحت مراقبت کارآگاهان قرار گرفت.
سرانجام در ساعت 19 روز 31 تیرماه متهمان در زمان مراجعه به آژانس برای تحویل گرفتن پاکتهای حاوی پول دریافتی از رانندگان آژانس کرایه اتومبیل دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها در منطقه مهرآباد جنوبی اسناد و مدارک مجعول از جمله فیشهای حقوقی و احکام کارگزینی صادر شده به نام شرکت‌های گیتی فراز و تعاونی سازه گستر به همراه امهار ساخته شده به نام این دو شرکت کشف شد.
متهمان در همان اعترافات اولیه صراحتا به فعالیت مجرمانه خود در خصوص انتشار آگهی کذب در روزنامههای کثیرالانتشار و همچنین سایت دیوار اعتراف و سرکرده گروه و برنامه‌ریز اصلی تمامی این اقدامات را شخص دیگری معرفی کردند که این شخص نیز در مخفیگاهش در شهرک غرب شناسایی و دستگیر شد؛ همچنین برابر هماهنگی با مقام قضایی از ادامه فعالیت آژانس اتومبیل کرایه شناسایی شده در منطقه مهرآباد جنوبی جلوگیری شد.
متهمان در اعترافات تکمیلی، در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری از صدها نفر گفتند: زمانیکه افراد به شماره‌های داخل آگهی تماس می‌گرفتند، از آنها می‌خواستیم تا در مرحله اول و برای ثبت‌نام اولیه، مبلغ 50 هزار تومان به حسابهای مختلف بانکی متعلق به محسن، سرکرده گروه واریز کنند؛ در ادامه تصاویر مدارک (فیش بانکی و احکام کارگزینی) را از طریق تلگرام برای آنها ارسال کرده و عنوان می‌کردیم که برای حضور ضامن در بانک جهت انجام ضمانت می‌بایست مبلغ 250 هزار تومان دیگر پرداخت کنند؛ زمانیکه این مبلغ نیز پرداخت می‌شد، دیگر پاسخگوی تماسهای تلفنی افراد نمیشدیم؛ نشانی شرکتها نیز اساسا وجود خارجی نداشت چون شرکتی وجود نداشت که آدرس داشته باشد.
کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهمان موفق به شناسایی تعداد قابل توجهی از مالباختگان شدند که نسبت به واریز پول به حساب متهمان اقدام کرده اما به واسطه مبلغ پائین پول واریز شده به حساب متهمین هیچگونه طرح شکایتی در هیچ مرجع قضایی و انتظامی نداشته و همین موضوع زمینه اصلی ادامه فعالیت متهمین و کلاهبرداری یک میلیارد و 500 میلیون تومانی ازسوی آنها بوده است.
سرهنگ کارآگاه محسن معظمی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به کلاهبرداری از تعداد زیادی از مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی بویژه مالباختگان در این پرونده، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 10 تهران انجام و متهمین با قرار قانونی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در پوشش دو شرکت "گیتی فراز" و "تعاونی سازه پایدار" مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب‌شرق کشور از مواج بودن دریای خزر خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی و داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و برخی نقاط سواحل دریای خزر و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، پاره‌ای از نقاط هرمزگان، شرق فارس، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید در بعضی ساعات با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دریای خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی آن به سبب وزش باد مواج پیش‌بینی می‌شود.
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (13 مرداد) کمی ابری در بعد ازظهر وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (14 مرداد) کمی ابری در بعد ازظهر وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
*
وزش باد نسبتا شدید در تهران
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد نسبتا شدید در تهران و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق خبر داد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی است، اظهار کرد: در برخی ساعات این روز وزش باد نسبتا شدید به بزرگی 5 تا 8 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی -‌جنوبی انتظار می‌رود.
وی ادامه داد:براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق خواهد شد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه طی امروز (13 مرداد) برخی ساعات همراه با وزش باد با بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی -‌جنوبی خواهد بود، تصریح کرد: انتظار می‌رود وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح دیروز با شاخص میانگین 70 در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم‌اکنون تهران نیز با شاخص میانگین 66 همچنان در شرایط سالم است.
*
وقوع سیل در فیروزکوه 4نفر را مصدوم کرد
وقوع سیل در روستای جیلزجند فیروزکوه سبب مصدومیت 4 نفر شد.
محمد کرم درآبادی در گفتگو با مهر اظهار داشت: ظهر پنجشبه وقوع سیل در روستای « جیلزجند» فیروزکوه به سامانه 115 اورژانس اطلاع داده شد.
وی گفت: عوامل اورژانس از طریق 3 دستگاه آمبولانس به سرعت در محل حادثه حاضر شدند.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران افزود: 4 نفر در پی این حادثه مصدوم شدند، که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
براساس این گزارش، روستای زیبا و سرسبز جیلزجند در 15 کیلومتری شهر فیروزکوه و در مسیر تنگه واشی واقع شده و از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه است.
*
بارش باران در محورهای دو استان
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از ترافیک در محور کرج-چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر 4 خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ترافیک در جاده‌های کشور توضیح داد و گفت: در برخی از محورهای استان آذربایجان شرقی مانند محور بستان آباد- سراب و همچنین محور بابلسر در استان مازندران بارش باران گزارش شده است. ترافیک جنوب به شمال محور کرج چالوس نیز از ابتدای محور تا کیلومتر 4 سنگین است.
وی ادامه داد: ترافیک در سایر محورهای موصلاتی جریان دارد و مداخلات جوی نیز مشاهده نمی‌شود.
مستي، شوخي و شليك مهماني شبانه با قتل تمام شد
معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، از وقوع جنايتي در يک مهماني شبانه در شهرک قدس(غرب) خبر داد.
    به گزارش فارس، سرهنگ علي ولي پور گودرزي در توضيح اين خبر گفت: ساعت 6 صبح ديروز وقوع يک فقره تيراندازي منجر به مرگ به کلانتري 134 شهرک قدس اعلام شد.

    ولي پور افزود: با حضور ماموران در محل اعلام شده در خيابان فلامک و تاييد خبر فوت يک نفر به هويت مشخص (47 ساله) موضوع به اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام و پرونده مقدماتي با موضوع «قتل عمد» تشکيل و تحقيقات آغاز شد.

    وي ادامه داد: در همان تحقيقات اوليه مشخص شد که مقتول به عنوان مهمان همراه با تعداد ديگري در محل جنايت حضور داشته که صاحب خانه به هويت «فرهاد» (40 ساله) با انگيزه شوخي کردن با افراد حاضر در مهماني اقدام به آوردن اسلحه شکاري از نوع ساچمه زني کرده که در زمان بازي کردن با اسلحه مسلح شده، ناگهان گلوله اي شليک و بيشتر ساچمه هاي شليک شده به واسطه شليک از فاصله نزديک به قفسه سينه مقتول اصابت کرده و باعث مرگ وي شده است.معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينکه متهم پرونده در همان محل وقوع جنايت دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منقل شد، گفت:در همان تحقيقات اوليه مشخص شد که در مهماني شبانه، افراد حاضر در ميهماني ازجمله شخص صاحب خانه (قاتل) شرب خمر کرده و هيچ گونه سابقه درگيري و اختلافي نيز مابين قاتل و مقتول وجود نداشته است؛ متهم با صدور قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 27 تهران و جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
بالاخره راز مثلث برمودا فاش شد!
محققان سرانجام موفق به کشف علت بروز سانحه هاي دريايي و هوايي مرموز درمثلث برمودا شدند.
    کارشناسان درجديدترين پژوهش هاي خود به نتيجه هاي منحصر به فردي درباره مثلث برمودا دست يافتند. متخصصان گمان مي کنند يکي از دلايل ناپديدشدن صدها کشتي وهواپيما درطول سال ها به دليل موج هاي سرکش با ارتفاع بيش از ۳۰ مترباشد.

    به نظر مي رسد نوعي گره دريايي بين سواحل فلوريدا، پورتوريکو و برمودا وجود دارد که برحرکت کشتي و هواپيما ها اثرمي گذارد.

    درطول سال ها نظريه هاي مختلفي درباره مثلث برمودا مطرح شده است برخي وجود هرم هاي زيردريايي، ابر هاي شش ضلعي و حتي پايگاه هوشمندان فرا زميني در اين منطقه را علت بروز سانحه هاي مختلف اعلام کردهاند.

    بررسي درباره اثرگذاري امواج سهمگين دريايي با ارتفاع بيش از ۳۰ متر در ناپديد شدن کشتي و سقوط هواپيما ها به وسيله دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون انجام شده است.

    محققان دراين پژوهش به دوبارهسازي مدل کشتي تجاري مشهوربه نام USS Cyclops پرداختند که درسال ۱۹۱۸ در محدوده مثلث برمودا با ۳۰۰ نفرمسافر و خدمه غرق شد و از سرنوشت مسافران آن هيچ وقت اطلاعاتي به دست نيامد.

    اين کشتي مخصوص حمل ونقل زغالسنگ بود که درجريان جنگ جهاني اول مورد استفاده قرار مي گرفت.

    کارشناسان اعتقاد دارند دليل غرق شدن اين کشتي وجود نيرو هاي مرموز در آن منطقه از اقيانوس نيست، بلکه وجود امواج طوفاني فوق العاده قدرتمندي است که سبب منحرف شدن کشتي و غرق آن شده است.

    دانشمندان اعتقاد دارند در منطقه مثلث برمودا دراقيانوس اطلس، محل تشکيل سه طوفان عظيم است که ازجهت هاي مختلف به همديگر متصل مي شوند و به اين ترتيب زمينه ساز شکل گيري امواج و گرداب هايي فوقالعاده قدرتمند را ايجاد مي کنند.

    منطقه برمودا دراقيانوس اطلس درحد فاصل ميامي، جزيره برمودا و پورتوريکو محدود شده است و تاکنون گزارش هايي از ناپديد شدن صدها کشتي وهواپيما در آن در جهان منتشرشده است.

    کارشناسان استراليايي علت بروز سانحه هاي مختلف دراين منطقه را به دليل خطاي انساني و نه هيچ دليل ماوراي طبيعي مي دانند. ساکنان اين منطقه ازجمله جزيره برمودا هرروز با قايق و با ساير وسايل درآن به تردد مي پردازند بدون آنکه مشکلي برايشان پيش آيد.

    افراد درسال هاي پيش ناپديدشدن پنج بمب افکن آمريکايي در پرواز برفراز منطقه برمودا در سال ۱۹۴۵ و ناپديد شدن هواپيماي ديگري که براي جست و جوي آنها به آن منطقه اعزام شده بود را دليلي بر وجود نيرو هاي غيرطبيعي در برمودا ميدانستند.

    پس از آن پرواز برفراز اين محدوده ممنوع شد و هواپيما ها از سايرمسير هاي پروازي استفاده کردند.

    کارشناسان اعلام کردهاند پژوهش هاي آنها نشان مي دهند هيچ فرکانس غيرطبيعي درمنطقه مثلث برمودا وجود ندارد و آمار هاي جهاني نشان مي دهند ميزان سانحه هاي دريايي وهوايي درمثلث برمودا مانند ديگر مناطق جهان است