یهودی ستیزی قانون گذار انگلیسی را بیکار کرد

یهودی ستیزی قانون گذار انگلیسی را بیکار کرد 9اسفند-97
لندن – ایرنا – «کریس ویلیامسون» نماینده حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از منطقه «دربی نورث» روز چهارشنبه به اتهام اظهارات یهودستیزانه از عضویت در حزب تعلیق شد.
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، یک سخنگوی حزب کارگر انگلیس افزود که پرونده او به کمیته انضباطی حزب ارجاع شده است. ویلیامسون که یکی از نزدیکان «جرمی کوربین» رهبر ضد صهیونیستی حزب کارگر به شمار می‌رود دیروز (سه‌شنبه) در اظهارنظری گفته بود که این حزب بیش‌ازاندازه از یهودیان عذرخواهی کرده و به آن‌ها فضا داده است.
وی امروز با انتشار پیامی در توییتر، از نوع کلماتی که به‌کاربرده عذرخواهی کرد اما تام واتسون معاون رهبر حزب کارگر و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس به کنایه خواستار تعلیق او از حزب کارگر شدند.
این برای نخستین بار نیست که اعضای حزب کارگر به اتهام یهودستیزی از عضویت در این حزب تعلیق می‌شوند. لابی رژیم صهیونیستی در انگلیس از چهار سال گذشته به این‌سو، تبلیغات گسترده‌ای را علیه اعضاء طرفدار فلسطین در حزب کارگر به راه انداخته و آن‌ها را به بهانه‌های مختلف از فعالیت سیاسی کنار می‌زند.
در اثر همین فشارها، حزب کارگر چند ماه پیش مجبور شد تا تعریف ضد یهودستیزی متعلق به سازمان صهیونیستی یادبود هولوکاست را موردپذیرش قرار دهد و به‌این‌ترتیب انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این حزب تخلف محسوب می‌شود.
بااین‌حال لابی صهیونیسم از ابتدای هفته جاری و پس از تصمیم دولت انگلیس برای ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در این کشور، تلاش مضاعفی را برای بدنام کردن مخالفان تل‌آویو آغاز کرده است.
وزیر کشور انگلیس دوشنبه گذشته جنبش حزب‌الله لبنان را تهدیدی علیه امنیت این کشور خواند و شاخه سیاسی این گروه را نیز با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.
بر اساس بیانیه‌ای که در تارنمای دولت منتشرشده، ساجد جاوید مدعی شد که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و 'ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.'
وی افزود: «به همین جهت، تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع اعلام کنم
همزمان رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از تصمیم لندن برای تروریستی اعلام کردن کل گروه حزب‌الله لبنان به بقیه کشورهای اروپا توصیه کرد؛ مسیر انگلیس را در پیش بگیرند.
فشارها برای تحریم حزب الله پس از آن بالا گرفت که لابی صهیونیسم در اعتراض به اهتزاز درآوردن پرچم حزب الله در جریان راهپیمایی روز قدس در لندن، خواستار منع فعالیت این گروه شده بوداقدام لندن در حالی صورت گرفته است که حزب الله لبنان در این کشور فعالیت سیاسی داشته و در دولت جدید سعد حریری 3 وزیر دارد.