نامه‌ها وصدای شما

مدیران ناکارآمد و نالایق شرکت‌های خصوصی سازی را کنار بگذارید
خبری تحت عنوان «تجمع کارگران بلبرینگ سازی تبریز مقابل ساختمان فرمانداری در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات دستمزدشان» در رسانه‌ها آمده بود که حدود 7 ماه پرداخت حقوق آنها عقب افتاده است!به گفته کارگران این واحد صنعتی، از زمان خصوصی سازی با کمبود نقدینگی و تاخیر پرداخت دستمزدها روبرو شده است.براستی چرا واحدهای صنعتی پس از اجرای طرح خصوصی سازی و واگذاری آنها به مدیران ناکارآمد، نالایق و غیرمتخصص سرنوشت شان به فنا می‌رود؟
روزگاری نه چندان دور، همین شرکت بلبرینگ سازی تبریز در چرخه تولید و کیفیت کالا حرف اول را می‌زد و حالا با توجه به تحریم‌ها و ضرورت استفاده از کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی، چرا واحدهای صنعتی کشور یکی پس از دیگری با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده و پرداخت دستمزد کارگران و کارکنان این واحدها با تاخیر و مشکل روبرو می‌شود؟
آیا مدیران نالایق و ناکارآمد و انتصابی به بهانه‌های واهی از جمله مشکل کمبود نقدینگی در فکر تغییر کاربری و تعطیلی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی کشورند؟
اگر چنین تفکری است پس چرا این همه تامل و بایستی بدون هرگونه اغماض علاوه بر تغییر مدیریت و استعلام و مصادره تمامی دارایی‌های آنها نسبت به راه‌اندازی و فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و پرداخت حقوق معوقه پرسنل اقدام شود که این امر نیازمند نظارت نظام بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور و وزارت کار و امور اجتماعی است.محمدرضا کاظمیان - تهران
*چندین تلفن از تهران و شهرستان‌ها: طبق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان سازمان تامین اجتماعی قرار بود که 3 ماهه آخر سال جاری (دی – بهمن – اسفند) هر ماه مبلغ 200 هزار تومان به حساب‌های مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی واریز شود که متاسفانه فقط ماه اول (دی) واریز شد و بهمن‌ماه هم گذشت و خبری نشد! به مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گوییم، در جواب پاسخی نمی‌دهند! سوال‌ها از این کانون اینستکه وظیفه آنان در قبال ما مستمری‌بگیران چیست؟ چه کسی باید از حق و حقوق ما دفاع کند؟ چرا مسئولان به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند؟