سقوط بالگرد هند در کشمیر؛ دو خلبان کشته شدند

 سقوط بالگرد هند در کشمیر؛ دو خلبان کشته شدند8اسفند-97
دهلی نو-ایرنا- پلیس ایالت جامو و کشمیر اعلام کرد که یک بالگرد می 17 نیروی هوایی هند امروز صبح در منطقه 'بودگم' سقوط کرد که در این حادثه دو خلبان این بالگرد کشته شدند.
به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه خبری ' ان دی تی وی'، این حادثه در میان آتش باری سنگین میان نیروهای نظامی هند و پاکستان در مناطق مرزی کشمیر و همچنین بمباران پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان توسط نیروی هوایی هند اتفاق افتاده است.
منابع خبری اسلام آباد روز چهارشنبه در خبری فوری اعلام کردند نیروی هوایی این کشور لحظاتی پیش دو فروند از جنگنده های هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، هدف قرار داده و هر دو جنگنده را سرنگون کرده است.
در ادامه حالت فوق العاده در ایالت جامو و کشمیر، مقامات این کشور، تمام پرواز ها در فرودگاه های ایالت جامو و کشمیر متوقف شده و آسمان کشمیر منطقه پرواز ممنوع اعلام شده است.
مقامات هندی روز دوشنبه اعلام کردند که 12 جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی هند در ساعت 4 صبح (به وقت محلی)روز سه شنبه، سه منطقه 'بالاکوت'، 'مظفرآباد' و 'چاکوتی' در خاک پاکستان را بمباران کردند.
پس از این حمله سخنگوی وزارت امور خارجه هند در یک جلسه مطبوعاتی این حمله را تایید کرد.
مقامات هندی ادعا کردند که حدود 200 تا 300 شبه نظامی در حمله صبح امروز نیروی هوایی هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان کشته شده اند.
این درحالی است که پاکستان وقوع تلفات سنگین در بمباران جنگنده های هندی را رد و اعلام کرده است که جنگنده های نیروی هوایی هند پس از مواجه شدن با پدافند هوایی پاکستان، بمب های خود را در مناطق خالی از سکنه رها کردند که در این اقدام هیچ آسیبی به زیرساخت ها نرسیده است.
این حمله چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی پلواما واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق می افتد.
در حمله روز پنجشنبه 25 بهمن(14 فوریه) به نیروهای نظامی هند در منطقه پلواما در کشمیر، یک عامل وابسته به گروه تروریستی جیش محمد خودرو خود را در کنار یک اتوبوس حامل نیروهای نظامی هند منفجر کرد. در این حمله بیش از 40 نیروی نظامی هند کشته شدند.
گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته و عامل این حمله انتحاری را 'عادل احمد دار' معرفی کرده است.
در سال 2016 ، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر 'اوری' به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.