گزیده خبرهای 12 بهمن - 98


گزیده خبرهای 12 بهمن - 98

ورود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار به بازار کار
ایرنا - معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار در چارچوب طرح‌های اجرا شده از سوی این معاونت، تحت آموزش‌های توانمندسازی قرار گرفته و به بازار وصل شده‌اند.
 کمک‌ 15 میلیارد تومانی مردم به مناطق سیل‌زده  از طریق کمیته امداد
فارس- معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت:‌ بیش از 15 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به مناطق سیل‌زده جمع‌آوری و توسط کمیته امداد توزیع شده است.
جمع‌آوری ۴۱۰ میلیارد تومان کمک برای سیل‌زدگان فروردین ماه
فارس- رئیس‌سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از جمع‌آوری ۴۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان فروردین ماه خبر داد.
تحریم لوازم مبارزه با مواد مخدر!
ایسنا- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برخی تجهیزات و ابزارهای قدیمی حوزه مبارزه با مواد مخدر باید به روزرسانی و تعمیر شوند و برای تعمیر برخی از آنها نیازمند قطعاتی هستیم که حتی برای دریافت این قطعات نیز از سوی کشورهای اروپایی تحریم شده‌ایم.
گزارش‌های جدید از تجزیه و تحلیل داده‌های پلیس انگلیس نشان می‌دهد، شمار افرادی که در برده‌داری مدرن و قاچاق انسان در لندن تا کنون شناسایی شدند، بیش از ۱۰ برابر شده است.به گزارش خبرگزاری میزان، داده‌های پلیس پایتخت حاکی از آن است شمار قربانیان شناسایی‌شده در برده‌داری مدرن یک هزار و ۱۵۴ درصد افزایش داشته است. افرادی که در لندن در دام برده‌داری مدرن گرفتار شدند، طبق آمار‌ها از ۱۸۷ نفر مراجعه‌کننده به پلیس پایتخت در سال ۲۰۱۳ به دو هزار و ۳۴۶ نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافتند. در ماه اکتبر انجمن‌های محلی اعلام کردند شمار کودکانی که از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ قربانی برده‌داری مدرن در انگلیس شدند به ۸۰۷ درصد افزایش یافته است. کمیته پلیس لندن در نامه‌ای به معاون شهردار نوشت، شهر لندن نیازمند یک استراتژی «منسجم‌تر» برای مقابله با برده‌داری و قاچاق انسان است. شاخص جهانی برده داری در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶۱۳۶ هزار نفر در انگلیس در برده داری زندگی می‌کردند.
«جف بیزوس»، بنیانگذار و مالک شرکت آمازون فقط در ۱۵ دقیقه ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ثروت خود افزود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ دیروز گزارش داد هر سهم شرکت آمازون بعد از ظهر پنجشنبه در معاملات بورس نیویورک ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۲۱۰۰ دلار در هر سهم رسید. از آنجا که جف بیزوس بیشترین سهام آمازون را در اختیار دارد توانست درمدت ۱۵ دقیقه 13/2 میلیارد دلار به دارایی‌های خود اضافه کند.بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ، بیزوس در حال حاضر حدود129/5 میلیارد دلار ثروت دارد و به احتمال زیاد در رتبه‌سنجی جدید فوربز جایگاه نخست را بار دیگر فتح خواهد کرد.