گزیده خبرهای 7 اسفند -98


گزیده خبرهای 7 اسفند -98
پیرترین مرد کره زمین در ژاپن در ۱۱۲ سالگی درگذشت.به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس کیودو، «واتانابه چیتسسو» دو هفته پس از آنکه در کتاب رکوردهای گینس نامش ثبت شد، در خانه سالمندان در منطقه نیگاتا ژاپن درگذشت.واتانابه در ۵ مارس ۱۹۰۷ در خانواده‌ای دهقان به دنیا آمد و در ۲۰ سالگی به تایوان نقل مکان کرد، جایی که ۱۸ سال را قبل از بازگشتش به ژاپن گذراند. پیش از او ماسازو نوناکا از هوکایدو که در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۹ در ۱۱۳ سالگی درگذشت، پیرترین مرد جهان به حساب می‌آمد.گفتنی است در سال ۲۰۱۵ تعداد افراد بالای ۸۰ سال در ژاپن از ده میلیون نفر فراتر رفته است.
راننده‌ای که خودروی خود را به میان انبوه جمعیت در کارناوال آلمان رانده بود گفت که به خاطر قولی که به همسایه‌اش داده بود این‌کار را کرد.به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی RTL ، روز دوشنبه ورود یک خودرو به میان جمعیت حاضر در یک کارناوال در شهر فولکمارسن آلمان ، 30 نفر از جمله چند کودک را مجروح کرد.​بر اساس اعلامیه پلیس آلمان، راننده که یک مرد 29 ساله آلمانی است عمدا این کار را کرده است و می‌خواسته به قولی که به همسایه‌اش برای درج نامش در روزنامه‌ها داده بود، وفا کند. از جمعیت هفت هزار نفری فولکمارسن، 700 نفر در کارناوال حضور داشتند
احتمال کاهش ساعت طرح ‌ترافیک در تهران
معاونت حمل و نقل و‌ ترافيك تهران-  مدير واحد ساماندهي طرح‌ها و محدوده‌هاي‌ ترافيكي شهرداري تهران از بررسي پيشنهاد كاهش ساعت طرح ‌ترافيك در شوراي ‌ترافيك تهران خبر داد  و گفت: اين پيشنهاد به‌دنبال مشاهده مواردی از کرونا ویروس و استفاده مردم از حمل و نقل شخصی مطرح شده است.
اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت پس از رهایی از زندان
پایگاه خبری پلیس- رئیس کلانتری ۱۴۲ کن از دستگیری دو سارق اماکن خصوصی و انباری ساختمان‌ها در غرب پایتخت خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر پس از رهایی از زندان اعتراف کردند.
3 هزار موتورسیکلت‌ برقی برای پستچی‌ها تولید می‌شود
 شهرداری تهران- با تسهیلات سازمان حمل و نقل و ‌ترافیک شهرداری تهران، سه هزار موتورسیکلت برقی تولید و به‌منظور کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.
تمرکز بودجه سال آینده شهرداری تهران
بر حمل و نقل و تکمیل پروژه‌ها
ایسنا- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با‌ اشاره به رشد ۲۵ درصدی بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران بر حمل و نقل و تکمیل پروژه‌ها تمرکز دارد.
توزیع مواد ضدعفونی‌کننده بین تاکسی‌ها
در خطوط پر ازدحام
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: ما هشتاد هزار تاکسی در شهر تهران داریم که حجم مواد ضدعفونی‌کننده و مواردی از این دست به‌صورت روزانه به آن اندازه برای ما وجود ندارد هرچند دوستان وزارت بهداشت قول داده‌اند شرایط توزیع مواد ضدعفونی را تسهیل کنند. تلاش ما این است که در خطوط پرازدحام و پرمصرف بتوانیم این اقلام را بین تاکسی‌رانان توزیع کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سرهنگ حسین دهکی، گفت: یک باند قاچاقچیان خارجی سوخت در مرزهای آبی هرمزگان شناسایی و منهدم شد.فرمانده دریابانی هرمزگان افزود: با اقدامات اطلاعاتی، مراقبت‌های ویژه و با تلاش‌ شبانه روزی مرزبانان استان و شهرستان جاسک، یک باند از قاچاقچیان سوخت که به صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.او گفت: با اقدام به موقع مرزبانان و دریک عملیات سریع و غافلگیرانه از یک فروند کشتی خارجی بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در آب‌های شهرستان جاسک کشف شد.