از ممنوعیت حضور تاجرنیا در صداوسیما تا اظهارات همتی درباره حجاب و حضور همسرش در گفت‌وگوی ویژه خبری

 بسته اخبار انتخاباتی ایلنا؛

۱۲-خرداد-۱۴۰۰

جلوگیری از ورود تاجرنیا به رسانه ملی، واکنش جبهه اصلاحات ایران به درخواست مهرعلیزاده، اطلاعیه قوه قضائیه درباره اظهارات اخیر دادستان تهران از جمله مهمترین اخبار انتخاباتی امروز بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اهم اخبار انتخاباتی امروز، دوشنبه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ به شرح ذیل است:

جبهه اصلاحات فعلا واکنشی به درخواست مهرعلیزاده نشان نداده است

جبهه اصلاحات فعلا واکنشی به درخواست مهرعلیزاده نشان نداده است/ هنوز تصمیمی درباره انتخابات شوراها نگرفتیم

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در خصوص تصمیم جبهه اصلاحات ایران به درخواست محسن مهرعلیزاده، اظهار کرد: آقای مهرعلیزاده درخواست داده‌اند اما هنوز از جانب جبهه واکنشی به این درخواست داده نشده است.

 

 

صدا و سیما اعلام کرد محکومان قضایی را دعوت نمی‌کنیم/ حق ستاد مهرعلیزاده تضعیف شد/ در تأیید صلاحیت‌ها و تبلیغات صدا و سیما شاهد عدالت نبودیم

صدا و سیما اعلام کرد محکومان قضایی را دعوت نمی‌کنیم/ حق ستاد مهرعلیزاده تضعیف شد/ در تأیید صلاحیت‌ها و تبلیغات صدا و سیما شاهد عدالت نبودیم

صداوسیما مانع از حضور علی تاجرنیا، نماینده محسن مهرعلیزاده از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این رسانه شد. علی تاجرنیا در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: صدا و سیما اعلام کرد که محکومان قضایی را دعوت نمی‌کنیم در صورتی که طبق قوانین محکومان قضایی می‌توانند کاندیدا هم شوند. این تصمیم، تصمیم ستاد انتخابات صدا و سیما بوده است. 

 

 

تنگ‌نظری‌ و گزینش‌های تبعیض‌آمیز راه را بر تنفس ساختار تصمیم‌سازی کشور بسته است

تنگ‌نظری‌ و گزینش‌های تبعیض‌آمیز راه را بر تنفس ساختار تصمیم‌سازی کشور بسته است

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در صفحه توئیتر خود نوشت: «تاراندن سرمایه‌های انسانی از عرصه‌ مدیریتی کشور، مانعی بزرگ در مسیر توسعه است و تنگ‌نظری‌ها و گزینش‌های تبعیض‌آمیز راه را بر تنفس ساختار تصمیم‌سازی کشور بسته. من نظام گزینشی کنونی را ضدتوسعه می‌دانم و برای تقویت فرآیندهای شایسته‌گزینی شفاف و بدون تبعیض اولویت قائلم‌‌.»

 

 

اطلاعیه قوه قضائیه درباره اظهارات اخیر دادستان تهران

اطلاعیه قوه قضائیه درباره اظهارات اخیر دادستان تهران

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی اظهارنظر برخی کاندیداها درباره گفته‌های دادستان تهران مبنی بر اینکه «در صورت عبور نامزدها از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

 

سند همکاری ایران و چین ناقص و یکطرفه است

سند همکاری ایران و چین ناقص و یکطرفه است/ مشکل FATF مربوط به دولت است/ اگر به جامعه رسیدگی نشود، شورش به وجود می‌آید

محسن رضایی، کاندیدای دوره سیزدهم ریاست جمهوری درباره سند همکاری ایران و چنین گفت:‌ این سندی که با چین نوشته شده ناقص است من تکمیل کننده آن را می‌نویسم تا از حالت یک طرفه خارج شده و دو طرفه شود. رابطه ما با چین یا روسیه کفایت نمی‌کند ما باید از نیاز قدرت‌های بین المللی در منطقه نسبت به خودمان استفاده کنیم اما به دنبال جنگ و ماجراجویی نیستیم بلکه به دنبال ثبات و پایداری در امنیت ملی هستیم. 

ایران به کانون تامین غذای منطقه تبدیل می‌شود

 

محسن رضایی گفت: برنامه ما در بخش کشاورزی، تبدیل ایران به هاب و کانون تامین غذای جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری منطقه اتحادیه جنوب غربی آسیا است.

 

 

تعریف‌‌مان از مفاهیم اقتصاد را مرور کنیم/ آحاد مردم باید فعال اقتصادی باشند

تعریف‌‌مان از مفاهیم اقتصاد را مرور کنیم/ آحاد مردم باید فعال اقتصادی باشند/ وزیر امور خارجه دولت سلام یک تاجر موفق خواهد بود

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی می‌گوییم اقتصاد و اقتصاد مردمی و تاب آوری اقتصاد چه مواردی در ذهنمان است؛ ما از این مفاهیم استفاده می‌کنیم اما به این دلیل که درست تعریف نکرده‌ایم مردم برداشت خود را از آن لغات دارند.

 

 

می‌گویند چون درباره حجاب دختران حرف زدم صلاحیت همتی را رد می‌کنیم؛ خب بکنید/ همسرم را به تلویزیون فرستادم تا بگویم نمی‌توانیم زنان را نادیده بگیریم

می‌گویند چون درباره حجاب دختران حرف زدم صلاحیت همتی را رد می‌کنیم؛ خب بکنید/ همسرم را به تلویزیون فرستادم تا بگویم نمی‌توانیم زنان را نادیده بگیریم

عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز در نشست خود با جوانان، طی سخنانی گفت: من دیدم که می گویند فلانی چرا درباره حجاب دختران در ماشین صحبت کرده و ممکن است درباره صلاحیت او تجدید نظر کنیم، خوب بکنید؛ من به خاطر اینکه در صلاحیت من تجدید بشود یا نشود خودم را سانسور نمی‌کنم. من می‌گویم چرا به جوانان استرس می‌دهیم و آرامش آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهیم. می‌خواهند ردصلاحیت کنند مسأله‌ای نیست، صلاحیت را مردم تعیین می‌کنند، من ۴۰ سال است که برای نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنم در خدمت امام و مقام معظم رهبری بوده‌ام، همه من را می‌شناسند عقاید و نظرات من را هم می دانند.

 

 

افرادی که سر سفره نظام نشستند بدانند عزتشان در برپایی باشکوه انتخابات است/ معیار ارزیابی شورای نگهبان، قانون بود

 

افرادی که سر سفره نظام نشستند بدانند عزتشان در برپایی باشکوه انتخابات است/ جمهور فقط جناح و جریان شما نیست/ با جار و جنجال، شورای نگهبان از بین نرفته و نمی‌رود

سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان گفت: به عنوان عضوی از شورای نگهبان، می‌گویم بینی و بین الله ما مطلقا در احراز و عدم احراز صلاحیت‌ها کاری به جناح و جریان نداشتیم؛ آنچه معیار بود، قانون بود که همان هم از ما انتظار هست. مقصود این است که همه افرادی که بر سر سفره نظام اسلامی نشستند بدانند عزتشان در برپایی باشکوه انتخابات است با هر سلیقه ای که دارند و هر کاندیدایی که می پسندند.

 

 

ریشه فساد از طریق دستگاه اجرایی و دولت خشکانده می‌شود

نمی‌توانم درد و رنج مردم را ببینم/ ریشه فساد از طریق دستگاه اجرایی و دولت خشکانده می‌شود

سید ابراهیم رئیسی طی سلسله توییت‌هایی به تشریح اهداف و برنامه‌های انتخاباتی خود پرداخت و گفت:  نمی‌توانم درد و رنج مردم را ببینم و کاری نکنم. اگر نمیشد مشکلات را حل کرد، کاندیدا نمی‌شدم با شناختی که از مسائل کشور دارم، راهکار حل مشکلات را میدانم. ریشه فساد را باید در دستگاه اداری خشکاند. در قوه مجریه میشود برخورد با فساد و تبعیض را انجام داد.