کادر درمان از عدم برخورد جدی با تجمعات در شرایط قرمز کرونایی به ستوه آمده‌ است

 یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری:

کادر درمان از عدم برخورد جدی با تجمعات در شرایط قرمز کرونایی به ستوه آمده‌ است۷-شهریور-۱۴۰۰

کادر درمان از عدم برخورد جدی با تجمعات در شرایط قرمز کرونایی به ستوه آمده‌ است

ایسنا/هرمزگان یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: به عنوان یک پزشک بیشترین مورد که باعث غصه بنده می شود آزادی تجمعات در کشور و عدم برخورد با متخلفین است.

 دکتر پریوش داودیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به حضورم در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس از زمان شیوع کرونا شاهد اضافه شدن بخش های اختصاصی به بیماران کووید ۱۹ بودیم و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت حاد و قرمز شهر بندرعباس حتی یک بخش مراقبت های ویژه نیز برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: با تغییر سویه کرونا و پدید آمدن سویه دلتا فرم  ویروس کرونا و نحوه انتقالش متفاوت شد.

داودیان با اشاره به اینکه در سویه دلتا قدرت انتقال و سرایت بسیار بیشتر از سویه های قبلی است، اظهار کرد: در سویه جدید فرد کرونایی در تماس با سایر افراد کرونا را به راحتی منتقل می کند و قدرت و سرعتش چند برابر سویه های قبلی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت هرمزگان طی ماه گذشته به هیچ وجه مناسب نبوده و شاهد هستیم روزانه بالای ۱۰ نفر فوت بر اثر کرونا به ثبت رسید، اضافه کرد: به عنوان یک پزشک بیشترین مورد که باعث غصه بنده و همکارانم می شود آزادی تجمعات در کشور و عدم برخورد با متخلفین است و این موضوع سبب شده کادر درمان به ستوه بیاید و ای کاش کمی شهروندان این وضعیت را درک می کردند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه عدم برخورد و نظارت بر تجمعات باعث شده روزانه تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور و هرمزگان افزایش داشته باشد، عنوان کرد: کرونا و علائم متفاوتش سبب گمراه کردن در تشخیص شده به گونه ای که باید در اسرع وقت علائم را سنجید و در تشخیصی درست تفاوت ها را قائل شد تا بتوان بهترین شیوه درمان را تجویز کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و اتخاذ جریمه برای عدم استفاده از آن اقدام مناسبی برای کنترل سراسری کرونا ویروس دانست و عنوان کرد: نمی توان تمامی شهروندان را برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها توجیه کرد بلکه باید با استفاده از برخی قوانین اینچنینی افراد با اجبار به استفاده از ماسک کرد.

داودیان در پایان گفت: باید این موضوع را مدنظر قرار داد که باید درمان ضدویروس در بیماری کووید۱۹ خیلی سریع شروع شود و فرد مبتلا در کوتاهترین زمان مراجعه کند وگرنه موجب افزایش التهاب شده و سبب آسیب رسیدن بیشتر به بدن و آن زمان دیگر باید داروی ضدالتهاب تجویز کرد و کار را سخت می کند.