آمار جان باختگان ناشی از کرونا در جهان از ۴.۵ میلیون نفر فراتر رفت

 آمار جان باختگان ناشی از کرونا در جهان از ۴.۵ میلیون نفر فراتر رفت۸-شهریور-۱۴۰۰

آمار جان باختگان ناشی از کرونا در جهان از ۴.۵ میلیون نفر فراتر رفت

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۲۱۷ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر رسیده است و این بیماری تاکنون باعث جان باختن بیش از ۴.۵ میلیون نفر در جهان شده است.

به گزارش ایرنا، داده های جدیدی رویترز، تعداد دقیق مبتلایان به کرونا در جهان را ۲۱۷ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۷۰ نفر و جان باختگان کرونایی را ۴ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۲۰۱  نفر اعلام کرده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری تاکنون ۱۹۴ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۳۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.

در همین حال داده های جدید مرکز منابع ویروس کرونا در دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که تاکنون در جهان ۲۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند. در آمریکا بالاترین نرخ مرگ ومیر و ابتلا به کرونا ثبت شده است به گونه ای که تاکنون کرونا دراین کشور ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را آلوده کرده است و تلفات ناشی از این بیماری در آمریکا به ۶۳۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است.

در عین حال متوسط ابتلاهای جدید روزانه در آمریکا به بیش از ۱۵۱ هزار نفر رسید و این در حالی است که ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا افراد واکسینه نشده در این کشور را بیش از ۴۸ درصد اعلام کرده است.

آمریکا بعد از هند با ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ابتلا و بیش از ۴۳۷ هزار مرگ و برزیل با ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ابتلا و ۵۷۹ هزار و ۳۰۸ نفر مرگ و میر ناشی از کرونا بیشترین آمار قربانیان را در جهان را دارد.