شمار جانباختگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۴۸ نفر رسید

 ئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

شمار جانباختگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۴۸ نفر رسید۷-شهریور-۱۴۰۰

شمار جانباختگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۴۸ نفر رسید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی براثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار قربانیان استان به ۸۴۸ نفر رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۵۹۳ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۲۹۹ نفر مبتلای قطعی و ۴۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۱ هزار ۴۸۱مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۹۶۸ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٣٧ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا می باشند. همچنین از ۷۱۱ نمونه رپید تست گرفته شده ۱۴ درصد موارد مثبت و بترتیب در بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی می باشند .

وی یادآور شد: شیوع بیماری کرونای جهش یافته نوع دلتا در استان کماکان زیاد است بنابراین باید پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.وی  خواهان مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر مراسم و تجمعی شد و همچنین مردم از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر مانند بازارها، رستوران ها ، بانک ها ، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانها خودداری نمایند و کسانیکه در قرنطینه می باشند از محل قرنطینه خارج نشوند تا بتوان از مبتلا شدن بقیه مردم جلوگیری نمود.