نامه دردناك يك دختر 26 ساله براي ظريف

نامه دردناك يك دختر 26 ساله براي ظريف30 مهر-92


يك دختر ناشناس در نامه‌اي به دكتر ظريف در فضاي مجازي منتشر شده نوشت: من متاهلم، سه ساله كه عقد كردم اما به خاطر مشكلات مالي نميتونيم عروسي كنيم، شوهرم دانشجوي دكتراست و كار پيدا نميكنه...بي‌ پولي و بي‌كاري دمار از روزگار ما در آورده، پدرم يه بازنشسته ست و از پس خريد جهيزيه بر نمياد. من اخيرا كارشناسي ارشد نوبت روزانه قبول شدم، يكي از دانشگاه‌هاي عالي تهران، يكي از بهترين رشته‌ها، هفته‌اي 3 روز ميام تهران. شايد باورتون نشه اما من از پس كرايه اتوبوسم به تهران بر نميام...من نميتونم هفته‌اي 40 هزارتومن براي غذا و كرايه و... هزينه كنم... شوهرم توان حمايت منو نداره و از پدرم هم نميتونم پول بگيرم، وام دانشجويي هم كه به جايي نميرسه و هنوز ندادن...بارها به انصراف از تحصيل فكر كردم اما بغض گلومو ميگيره، چون من براي قبولي خيلي زحمت كشيدم... نميدونم شما بچه دارين يا نه، نميدونم خودتون و بچه هاتون چطور درس خوندين اما همه امكانات خودتونو بذاريد كنار و درس خوندن تو بدترين شرايطو تصور كنيد. مدام فكر ميكنم اينايي كه ميرن دانشگاه بين الملل چقدر پول دارن؟؟؟ چطوري من نميتونم هفته‌اي 40 هزارتومن پول بدم براي درس و اونا.... ديگه دارم افسرده ميشم. همين برنامه رو براي جهيزيه هم دارم... هميشه عقد كردن براي دخترا يعني مهموني، گردش، خوشي، خرج كردن، مسافرت... منم نوعروسم، اما از اين زندگي فقط يه چيز بهم رسيده، اونم حسرته. من نميخوام بهم بگين "متاسفم". من خودمو معرفي نكردم چون ترحم كسي رو نميخوام. من فقط حقمو ميخوام...
دكتر ظريف وزير خارجه در جواب نوشتسلام دخترم. مي‌دانم كه مسئوليت سنگيني بر دوش من و همكاران من است و گرچه در ايجاد شرايط كنوني نقشي نداشته‌ايم ولي به هرحال با پذيرش مسئوليت بايد در جهت حل آن حركت كنيم. اميدوارم با تدبير رياست محترم جمهوري و با حمايت همه مردم مشكلات انباشته اقتصادي به تدريج رفع شوند و زندگي براي شما و بقيه مردم راحت‌تر شود. باور كنيد كه در هر لحظه از كار اداري و مذاكرات، خودم را وام‌دار و مديون تك تك شما مي‌دانم و اميدوارم كه بتوانم باري از دوش شما بردارم. به ياري خدا و به پشتيباني شما، اين كار را با صبر و با حفظ حقوق كشور انجام خواهيم داد. اما اطمينان داشته باشيد كه براي مذاكره جدي و رفع فشارها، بهترين روش تلاش براي رسيدن به تفاهم از طريق تعامل سازنده و عزت‌مند است. اندكي صبر، سحر نزديك است.
پرونده زمين خواري در دست نماينده‌اي كه قصد رفتن دارد!
كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي، روزهاي پر مشغله‌اي را پشت سر مي‌گذارد؛ اين كميسيون در هفته‌هاي اخير، بررسي سه پرونده مهم را در دستور كار خود قرار داده است. به گزارش تابناك، پرونده رانت‌خواري در واردات خودرو، موضوع تباني در فوتبال و ورزش و به تازگي نيز ‌زمين‌خواري در تهران و برخي از استان‌هاي كشور، موضوع پرونده‌هاي كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي است. بنا بر اين گزارش، هم‌اكنون از اين موارد، پرونده رانت‌خواري در واردات خودرو نهايي شده ‌و قرار است گزارش كامل آن در صحن علني مجلس خوانده شود؛ البته در اين باره تابناك جزئياتي از پرونده را منتشر كرده است. ‌اين گزارش در ادامه ‌آورده است، پرونده مربوط به تباني نيز در حال بررسي بوده و هنوز به نتايج مشخصي نرسيده است. به گفته رياست اين كميسيون، قرار است از اين پس افرادي كه در ارتباط با اين موضوع به مجلس دعوت مي‌شوند، جلسه‌ انفرادي برگزار خواهد شد. اما پرونده مربوط به زمين‌خواري كه مربوط به مناطقي از لواسانات و برخي از استان‌هاي ديگر كشور است و با شكايت پنج استاندار صورت گرفته، هم اكنون روي ميز كميسيون اصل نود است. حسين آذين، دبير اول كميسيون اصل نود در اين باره‌ گفت: بررسي اين پرونده با ‌حميد رسايي، عضو ثابت اين كميسيون است. گفتني است، پيش از اين، حميد رسايي اعلام كرده بود كه قصد خروج از اين كميسيون را دارد و در اظهارات خود از تسليم استعفاي خود به كميسيون اصل نود خبر داده بود.
150
نماينده مجلس هم يارانه مي‌گيرند
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: 150 نماينده مجلس يارانه در يافت مي‌كنند به آن‌ها پيشنهاد مي‌دهم كه به صورت داوطلبانه يارانه خود را قطع كنند.غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي در گفتگو مهر با انتقاد از روند پرداخت يارانه به دارندگان درآمد‌هاي بالا از جمله 150 نماينده مجلس از همكارانش خواست به صورت داوطلبانه يارانه خود را قطع كنند.نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يارانه بيت‌المال نيست كه به همه تعلق پيدا كند بلكه انفال است و حكومت بايد در مورد آن تصميم گيري كند.وي ادامه داد: با توجه به شرايط اقتصادي كشور و وضعيت در آمدي مردم پرداخت يارانه به ثروتمندان و نمايندگان مجلس به دور از عدالت است.
دوره گردي وزير اسراييلي براي تضمين فشارها عليه ايران
"
يووال اشتينيتز" وزيراطلاعات و زير ساخت‌هاي اسراييل در سفري دوره‌اي به پايتخت‌هاي برخي كشورهاي غربي رفته است تا دولت‌هاي آنها را وادار به عدم تغيير سياست فشار و تحريم عليه ايران كند. به گزارش عصر ايران، اين وزير دست راستي كه چهره‌اي نزديك از لحاظ سياسي به بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي است، به همين منظور پس از پايان ديدارش از لندن براي ديدار با مقامات كانادايي وارد اوتاوا شده است. وي قرار است روز دوشنبه با استفان هارپر نخست‌وزير كانادا و برخي ديگر از مقامات دولت اوتاوا درباره برنامه هسته‌اي ايران و ضرورت عدم كاهش فشارها عليه ايران گفت و گو كند و از آنجا روز سه شنبه راهي واشنگتن مي‌شود تا با مقامات آمريكايي درباره برنامه اتمي ايران رايزني كند. اين وزير اسراييلي در گفت‌وگو با روزنامه "گلوب‌اند ميل" كانادا درباره ضرورت ادامه رويكرد تحريم‌ها و فشار عليه ايران گفت: "ايراني‌ها مي‌خواهند هم اقتصاد خود را نجات دهند هم برنامه هسته‌اي خود را. بايد به آنها فهماند كه (بازي) كافي است و اگر مي‌خواهيد به دنبال برنامه هسته‌اي نظامي باشيد اقتصاد خود را به نابودي خواهيد كشاند و ممكن است حتي در معرض حمله نظامي قرار گيريد. راه سومي وجود ندارد و چيزي بين اين دو گزينه و جايي براي مانور نيست."
تعرض سعودي‌ها به حجاج شيعي آمريكا
روزنامه واشنگتن پست تاكيد كرد: گروهي از حجاج شيعي آمريكايي در عربستان در معرض هجوم افراطي‌ها قرار گرفتند. به گزارش براثا نيوز، اين روزنامه آمريكايي در گزارشي با عنوان " حجاج آمريكايي در عربستان مورد هجوم واقع مي‌شوند" كه آن را روز جمعه 18 اكتبر بر روي پايگاه خود منتشر كرد، نوشت: در شب 16 اكتبر، گروهي از شيعيان از سوي برخي از افراطي‌ها مورد تعرض قرار گرفتند. بر اساس نوشته‌هاي روزنامه آمريكايي گروهي از جوانان عربستاني در صدد شناخت حجاج آمريكايي به محل اسكان زيران بيت‌الله الحرام رفت و آمد مي‌كردند، جوانان افراطي بعد از شناسايي حجاج آمريكايي به آنان تعرض كردند و وقتي كه فهميدند حجاج علاوه بر آمريكايي بودن، شيعي هستند علاوه بر تهديد، با چاقو و ابزارهاي تيز به آنان حمله ور شدند. گروه‌هاي جوان مهاجم فرياد مي‌زدند كه "حج ما تا كشته شدن تان، شكافتن سينه هايتان و تجاوز به زنان تان، كامل نخواهد شد." آنان با اشاره به فاجعه كربلا كه در آن اهل بيت پيامبر اكرم(ع) به شهادت رسيده و زنان و كودكان به اسارت گرفته شدند، بار ديگر فرياد زدند كه " واقعه كربلا را تكرار خواهيم كرد". حجاج شيعي كه اغلب از ايالت‌هاي ميشيگان و ديربورن بودند، در حالي به محل اسكان خود فرار كردند كه بسياري از آن‌ها به شكستگي‌هايي در نواحي مختلف بدن شان دچار شده و چشم هايشان ورم كرده بود، همچنين تعدادي از آن‌ها از حال رفتند.شاهدان واقعه اعلام كردند در هنگام وقوع حادثه نيروهاي امنيتي نيز حضور داشتند اما هيچ كدام حركت نكردند و برخي تنها مي‌خنديدند. همچنين زماني كه به سفارت آمريكا در عربستان شكايت كردند به آنان گفته شد كه تنها زماني مي‌توانند در مساله دخالت كنند كه يكي از شهروندان آمريكايي كشته شده باشد.
كشته شدن 4 جوان در تصادف مرگبار آستارا به تالش
فرمانده پليس راه گيلان گفت: در حادثه رانندگي جاده آستارا به تالش در منطقه خطبه‌سرا، چهار جوان سرنشين خودروي سمند كشته شدند. به گزارش فارس، مهيار رستگار در جريان سركشي از وضعيت جاده‌هاي استان از حادثه رانندگي و مرگبار در محور آستارا به تالش خبر داد.
وي اظهار كرد: برخورد يك دستگاه خودروي سمند با كاميون در منطقه خطبه‌سراي تالش چهار نفر سرنشين جوان و حدود 23 ساله آن كشته شدند. فرمانده پليس راه گيلان، انحراف به چپ خودروي سمند را دليل اصلي وقوع تصادف مرگبار عنوان كرد. وي با اشاره به پيش‌بيني وضعيت هواي باراني از امروز در گيلان تصريح كرد: با بارش باران جاده‌هاي استان لغزنده مي‌شوند بنابراين رانندگان موارد احتياط را داشته باشند. "رستگار" رعايت سرعت و سبقت مطمئنه را مورد تا?كيد رانندگان قرار داد و يادآور شد: انحراف به چپ يكي از موارد حادثه‌آفرين است كه رانندگان بايد از آن پرهيز كرده و فاصله طولي با خودروي جلويي را رعايت كنند. 
باج ارتجاع عرب به غرب 30 مهر-92
سيل تسليحات غرب به سوي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس همچنان سرازير است و در تازه‌ترين مورد، عربستان و امارات با امضاي قراردادهاي جداگانه، بيش از 10 ميليارد دلار سلاح و تجهيزات جنگي از آمريكا خريداري كرده‌اند.
براساس گزارش خبرگزاري‌ها، در چارچوب اين معاملات، قرار است شماري جنگنده پيشرفته به همراه هزاران بمب سنگرشكن به اين دو كشور عرب تحويل شود.
روزنامه فايننشال تايمز در گزارشي نوشت: ارزش معاملات نظامي آمريكا با كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس امسال، بيش از دو برابر شده و از 32 ميليارد دلار به 5/71 ميليارد دلار رسيده است كه در اين ميان، عربستان با انعقاد قراردادهائي به ارزش بيش از 33 ميليارد دلار در صدر اين ليست قرار دارد.
از مدتها قبل، كشورهاي شيخ نشين حوزه خليج فارس به مشتريان اصلي سلاح‌هاي ساخت غرب تبديل شده‌اند و حاكمان اين كشورها با توسل به بهانه‌هاي واهي و توجيهات غيرواقعي، اين كشورها را به انبار تسليحات غرب تبديل كرده‌اند، سلاح‌هايي كه عمدتاً يا تاريخ گذشته و غيرقابل استفاده در غرب مي‌باشند و يا اساساً كشورهاي عربي امكان و توان استفاده ازآنها را ندارند و در عمل، اين سلاح‌ها فاقد كارآيي مورد نظر هستند.
مضحك‌تر اينكه اغلب اين كشورها آنقدر كوچك هستند كه حتي به سختي فضايي براي برخاستن و نشستن يك هواپيما در آن‌ها پيدا مي‌شود ولي در اين فضاي كوچك، صدها جنگنده و هزاران سلاح و بمب انباشته كرده‌اند و همچنان به انبار كردن اينگونه تسليحات ادامه مي‌دهند!
آنچه مسلم است اين است كه اين خريدهاي كلان نظامي، با فشار آمريكا و دولتهاي غربي به اين كشورها تحميل مي‌شود و حاكمان مرتجع اين كشورها به دليل وابستگي به قدرتهاي بزرگ، ثروت ملي اين كشورها را صرف خريد تسليحات غربي مي‌كنند. به عبارت ديگر، اين خريدها، باجي است كه اين دولتها به غرب مي‌پردازند تا آنها به حمايت‌هايشان از ديكتاتورهاي حاكم بر اين كشورها ادامه دهند.
دولتهاي غربي با شيوه‌هاي شيطاني و تبليغات انحرافي، سعي در ايجاد هراس در سران اين كشورها مي‌كنند و با دادن نشاني غلط، تهديدهاي غيرواقعي براي آنها ترسيم مي‌كنند تا افكار عمومي اين كشورها را به انعقاد قراردادهاي ميلياردي وادار سازند. درحالي ملت‌هاي عرب، دشمن شماره يك خود را رژيم صهيونيستي مي‌دانند، حاكمان مستبد اين كشورها سعي در مخفي ساختن خطر رژيم صهيونيستي و القاي كانون‌هاي غيرواقعي خطر دارند تا از تبعات سياست‌هاي خيانت بار خود شانه خالي كنند و خطري متوجه پايه‌هاي تخت و سلطنت آنها نشود.
دولت‌هاي عرب درحالي كه تاكنون چند صد ميليارد دلار هزينه خريد انواع تسليحات و تجهيزات نظامي كرده‌اند، هرگز از آن در راه احقاق حقوق پايمال شده ملت‌هاي مسلمان و عرب استفاده نكرده‌اند. بلكه، به عكس در مقاطعي از تاريخ، اين سلاح‌ها را عليه كساني كه با رژيم صهيونيستي مقابله مي‌كنند به كار گرفته‌اند كه نمونه اخير و بارز آن، ارسال گسترده سلاح به سوريه به منظور ساقط كردن حكومت اين كشور مي‌باشد به اين علت كه حكومت سوريه در برابر رژيم صهيونيستي ايستادگي مي‌كند. حكام خائن اين كشورها با اين اقدام خود و تزريق سلاح به سوريه، در واقع به مصونيت رژيم صهيونيستي كمك كرده و خشنودي اربابان غربي خود را فراهم مي‌نمايند. از سوي ديگر، دولتهاي وابسته و خائن حاكم بر كشورهاي عربي با انجام خريدهاي نجومي نظامي، خدمت بزرگي به اقتصاد كشورهاي غربي مي‌كنند، اين خدمت به خصوص در حال حاضر كه اقتصاد غرب دچار مشكل است براي غربي‌ها بسيار حياتي و با اهميت مي‌باشد و نقش مؤثري در نجات دولتهاي غربي از ورشكستگي دارد.
به اذعان منابع غربي، اگر خريدهاي بي‌حد و حصر و كلان تسليحاتي اعراب نبود بسياري از كارخانه‌هاي اسلحه‌سازي غرب تاكنون تعطيل شده و از دور فعاليت خارج گشته بودند. از اينرو، مشاهده مي‌شود خريدهاي تسليحاتي اعراب از چندين دهه قبل به صورت منظم و بدون توقف ادامه داشته است. حاكمان اين كشورها، سرمايه ملت‌هاي مسلمان خود را تحت پوشش خريدهاي بي‌رويه نظامي در جيب شركت‌هايي مي‌ريزند كه گردانندگان آنها را صهيونيستها برعهده دارند.
درحالي كه كشورهاي حوزه خليج فارس، زرادخانه‌هاي عظيمي از تسليحات مختلف را تشكيل داده‌اند ولي تاكنون نه تنها حتي يك تير از اين كشورها به سوي رژيم صهيونيستي، كه دشمن اصلي مسلمانان و اعراب مي‌باشد، شليك نشده بلكه اين حاكمان بخشي از اين سلاح‌ها را در راه سركوب ملت‌هاي خود و قيام‌هاي آزاديخواهانه آنها به كار گرفته‌اند و از اين سلاح‌ها براي تثبيت ديكتاتوري خود بهره‌برداري مي‌كنند كه نمونه روشن آن، سركوب قيام ملت مظلوم و بي‌دفاع بحرين مي‌باشد كه بخش عمده اين سركوب‌ها با سلاح‌هاي عربستان صورت مي‌گيرد.
اين، يك فاجعه و مايه تأسف است كه شماري ديكتاتور و خائن به مقدرات ملت‌هاي عرب منطقه مسلط شده‌اند و اين چنين ثروتهاي ملي اين ملت‌ها را بر باد مي‌دهند، ثروتهايي كه بايد در راه رفاه و مصالح ملت‌هاي منطقه و دفاع از منافع آنها در صحنه بين‌المللي به كار گرفته شود.
بي‌دليل نيست كه غرب پس از آغاز قيام‌هاي مردمي اخير در منطقه، با تمام توان وارد شده است تا مسير اين قيام‌ها را منحرف سازد و از پيروزي اين قيام‌ها و تسلط ملت‌هاي منطقه بر سرنوشت خود جلوگيري كند. سران دولتهاي غربي مي‌دانند كه پيامد پيروزي اين قيام‌ها به خطر افتادن جدي منافع غرب در منطقه است كه يكي از اين پيامدها، قطع ارسال دلارهاي نفتي و سرمايه‌هاي مردم منطقه به جيب قدرت‌هاي استعمارگر تحت پوشش خريدهاي تسليحاتي مي‌باشد