گزیده خبر های 30 شهریور -91
مشخص است راه حلی که حاکمان ایران به هم پیمان خونریز و جنایتکار بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشنهاد داده باشند ووی آن را تأیید وطوطی وار تکرارش کند  می تواندچگونه راه حل عادلانه ای باشد؟
بشار اسد در ديدار با وزير امور خارجه ايران از هر گونه راه حل عادلانه و منصفانه‌اي كه منافع ملت سوريه را تضمين كند، استقبال كرد.بشار اسد در ديدار با وزير امور خارجه ايران از هر گونه راه حل عادلانه و منصفانه‌اي كه منافع ملت سوريه را تضمين كند، استقبال كردبشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه در ديدار با علي اكبر صالحي، وزير خارجه كشورمان از تلاش‌هاي ايران براي كمك به حل و فصل بحران سوريه قدرداني كرد.صالحي نيز در ديدار با بشار اسد گفت: سوريه با جنگ رسانه‌اي، اقتصادي و رواني مواجه است.علی اکبر صالحی در این دیدار تاکید کرد که یک راه حل سیاسی سوری-سوری بر مبنای گفت‌و‌گوی ملی میان حکومت و "معارضان" و بدون دخالت خارجی و ارسال سلاح به گروه‌های افراطی و با توقف خشونت، عملی می‌شود.علی اکبر صالحی به همراه هیات دیپلماتیک کشورمان روز گذشته وارد دمشق شده و دیدارهایی با مقامات سوری از جمله ولید المعلم داشته است.بشار اسد در این دیدار که در یکی از کاخ‌های ریاست جمهوری او در سوریه انجام شد، از علی اکبر صالحی خواست "سلام‌های گرم خود" را به رهبر و رئیس جمهور ایران تقدیم کند.در تصویرهایی که خبرگزاری رسمی سوریه از دیدار صالحی و بشار اسد در دمشق مخابره کرده، وزیر خارجه سوریه به همراه شمار دیگری از مقام‌های سوری در جلسه دیدار حضور داشتند
به نظر می رسد برای اینکه مترو از رتبه ی اول بی نظیر جهانی مرگ و میر و تصادمات وتصادفات جاده های کشور و سوانح هوایی وسقوط هواپیماهای مساری ونظامی عقب نماند این برخورد رخ داده است تا ثابت شود شعار ایران امن وآزاد ترین کشور جهان است در عمل چگونه می باشد؟
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از برخورد دو قطار مترو در ایستگاه شهرری خبر داد.حسین درخشان گفت : این حادثه ساعت 19 و 45 دقیقه امروز در ایستگاه متروی شهرری رخ داد که در جریان آن لکوموتیورانان مصدوم شدند.وی افزود : با توجه به حضور امدادگران اورژانس نیازی به عملیات امدادگران سازمان هلال احمر نبود.
بخش برون مرزی سیاست 33 ساله مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین  همراه با فعالیت  اسکله های غیر مجاز پاسداران در نوار مرز که مشغول تخلیه  مواد مخدر ومشروبات الکی هستند که پس از توزیع در داخل کشور وزندان مواد مخدر مازاد آن  از طریق هوایی و زمینی و آبی  به ویژه به مالزی منتقل می شود
پلیس مالزی از دستگیری چهار فرد ایرانی به جرم قاچاق موادمخدر خبر دادنور رشید ابراهیم»، رییس دپارتمان مبارزه با موادمخدر فدرال مالزی گفت: در انباری در منطقه «پوچونگ» در نزدیکی کوالالامپور 13 بشکه حاوی مخلوطی از شن و متامفتامین (شیشه) پیدا شد.وی تصریح کرد: این شیوه جدیدی برای پنهان کردن موادمخدر بود و پلیس تاکنون با چنین موردی روبرو نشده بود. سندیکاهای قاچاق موادمخدر همواره تلاش می‌کنند تا از شیوه‌های جدید برای کارهای خلاف خود استفاده کنند.این مقام پلیس افزود: پلیس وقتی متوجه این شیوه جدید شد که چهار فرد ایرانی را به اتهام قاچاق و نگهداری موادمخدر در «پوچونگ» دستگیر کرد. متهمان پلیس را به انباری هدایت کردند و در آنجا پلیس 13 بشکه حاوی موادمخدر را کشف کرد.بررسی‌های اولیه نشان داد که وزن این بشکه‌ها در مجموع چیزی حدود 861.5 کیلوگرم بوده و درون آنها از شن و ماده مخدر شیشه مایع پر شده بود. هنوز وزن دقیق ماده مخدر مشخص نیست و پلیس تلاش می‌کند تا این وزن را مشخص کند.
معلوم نیست که چقدر به این روزنامه سوئیسی رشوه داده شده است که در مورد یک پاسدار تروریست وقاتل حاضر شده است هم قلمی وارون گویی تبلیغاتی موازی دروغ نامه ی کیهان سرباز جو شریعتمداری کند؟
«ژنرال قاسم سليماني مغز متفكر يگان قدس را فردي ميهن دوست، پرحرارت و قهرمان جنگ مي دانند. ظاهرا او در سوريه هم نبايد چيزي كمتر از پيروزي براي ملت ايران به دست آورده باشد».روزنامه سوئيسي تاگس آنسايگر ضمن درج اين تحليل نوشت: هرگاه رئيس سيا پترائوس به زماني مي انديشد كه ژنرال چهار ستاره در عراق بود، قاسم سليماني علي الدوام جلوي چشم او ظاهر مي شود. سليماني از 32 سال پيش در خدمت سپاه پاسداران است. او در جنگ با صدام شركت داشت و به علت عمليات بي باكانه اش در پشت خطوط دشمن به شهرت رسيد.گزارش مي شود وي جان خود را براي حفظ جان افرادش به خطر مي انداخته است. وقتي ناچار بود فرد ديگري را بفرستد نفراتش را با اشك در آغوش مي گرفت و از كساني كه جان باخته بودند حتي سالها بعد از جنگ به عنوان شهيد ياد مي كرد. اين مطالب را موسسه انترپرايز آمريكا در تحليلي نوشته كه به گزارش هايي از ايران استناد مي كند.اين روزنامه افزود: از سليماني به عنوان قهرمان جنگ و انساني متهور ياد شده است. سليماني با موهاي خاكستري و لبخند بر لب، مايه و زمينه اسطوره شدن را دارد هرچند كه در ليست ترورهاي آمريكا قرار دارد. كساني از او مي ترسند و كساني او را مي ستايند. وزير سابق امنيت عراق شروان الوائلي از او؛ تمجيد و به عنوان «سيد» قاسم سليماني كه لقبي براي مردان بسيار محترم است، ياد مي كند. طبق گزارش ها سليماني در سال 2006 بدون ماموران حفاظتي در قلب بغداد و منطقه سبز تردد كرده است، با لبخندي در چهره. گزارش مي شود كه آمريكا تازه وقتي فهميد وي مدت ها آنجا بوده كه سليماني به ايران بازگشته بود. معلوم نيست او آخرين بار كي به منطقه سبز بغداد سر زده است.
باز هم مورد دیگری  از اقدامات زن ستزانه و آزار زنان در جامعه ساخته شده رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی زن ستیز که ادعای امن و آزاد ترین کشور جهان می باشد .
 مردانی که متهم هستند دختری جوان را ربوده و مورد آزار جنسی قرار داده‌اند با نقض حکم‌شان از سوی دیوان‌عالی کشور یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌روندبه گزارش خبرنگار ما، دختر جوانی6 سال پیش به ماموران پلیس شکایت کرد و مدعی شد توسط دو مرد جوان مورد آزار جنسی قرار گرفته ‌است. این دختر گفت: با دو پسر جوان آشنایی داشتم. آنها هم‌محلی من بودند. «سعید» با من دوست بود و می‌خواست با هم رابطه داشته‌باشیم اما من هیچ وقت قبول نکرده ‌بودم تا اینکه روز حادثه منتظر ماشین بودم باران شدیدی هم می‌بارید سعید من را در خیابان دید و گفت می‌خواهد کمکم کند. او مرا سوار ماشین کرد و گفت به خانه می‌برد، من هم به او اعتماد کردم و سوار ماشین شدم. در راه او به سمت یک تره‌بار که تعطیل بود پیچید و درهای ماشین را قفل و به من تعرض کرد من جیغ کشیدم و کمک خواستم اما فایده‌ای نداشت کسی آنجا نبوداین دختر در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: «سعید سپس برای دوستش که در آژانس کار می‌کرد پیام کوتاه فرستاد و او را هم خبر کرد. بعد دست و پای من را با طناب بست و گفت اگر صدایی از تو بشنوم می‌کشمت با این حال من جیغ می‌کشیدم و دنبال راهی بودم که خودم را از این مخمصه نجات بدهم.تا اینکه «حمید» هم سررسید. او به من گفت: هر کاری می‌گوییم انجام بده و خودت را به دردسر نینداز. قبول نکردم و مقاومت کردم و گفتم من اجازه نمی‌دهم هر کاری دوست دارید بکنید. یکدفعه حمید شیشه‌ای را شکست و تکه تیز آن را برداشت و به سمت من گرفت. آنها می‌خواستند من را بکشند به همین خاطر هم مجبور به سکوت شدم و دیگر نتوانستم مقاومتی از خود نشان بدهم. این دو مرد رفتار خیلی بدی داشتند و آسیبی که به من وارد کردند آنقدر شدید بود که تا ماه‌ها بعد از این ماجرا برای درمان پیش دکتر می‌رفتم تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم علیه آنها شکایت کنم تا به سزای عمل‌شان برسند. پلیس با توجه به شکایت ارایه شده تحقیقات خود را آغاز کرد و متوجه شد این دو متهم از اهالی اسلامشهر هستند. ماموران با شناسایی مخفیگاه این دو نفر آنها را بازداشت کردند. دو مرد جوان در اعترافات خود جزییات را توضیح دادند و قبول کردند دختر جوان را ربوده و مورد آزار قرار دادند. با انتقال متهمان به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران تحقیقات از آنها آغاز شد. سعید اتهامات را قبول کرد و گفت دختر جوان را با تهدید و زور وادار به تمکین کرد اما محمد این اتهام را نپذیرفت.سرانجام جلسه محاکمه تشکیل شد و دختر جوان در جلسه دادگاه و قبل از حضور متهمان یک‌بار دیگر جزییات تعرض را توضیح داد و گفت: آنها به‌شدت به من آسیب رساندند و هرچه خواهش و التماس کردم فایده‌ای نداشت حتی از در تهدید وارد شدم ولی باز هم آن دو اعتنایی نکردند. وقتی که من را مورد آزار قرار دادند و متوجه شدند نمی‌توانم حرکت کنم با ماشین مرا به سمت خانه بردند و مقابل منزل‌مان رهایم کردند. چند روزی خیلی بدحال بودم تا اینکه مجبور شدم پیش دکتر بروم. بعد هم که شکایت کردم پزشکی قانونی من را مورد معاینه قرارداد و تایید کرد مورد آزار جنسی قرار گرفته‌امدو متهم در ادامه در جایگاه حاضر شدند آنها اتهام را رد کردند و مدعی شدند آنچه در جلسات بازجویی گفتند دروغ است البته متهمان قبول کردند با دختر جوان رابطه داشتند اما گفتند این رابطه عنف نبود. هرچند متهمان و وکلایشان اتهام را انکار کردند اما هیات قضات آنها را مجرم شناختند و هر دو نفر را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض متهمان دیوان‌عالی کشور پرونده را مورد بررسی قرار دادند آنها رای صادره را نقض کردند و خواستار مواجهه حضوری متهمان با شاکی پرونده شدندقضات دیوان‌عالی اعلام کردند از آنجایی که شاکی حاضر به دیدن متهمان نیست بنابراین نمی‌توان رای صادر کرد و حتما باید آن دونفر را ببیند و تایید کند آنها متجاوز هستند. پرونده یک‌بار دیگر به جریان افتاد و هیات قضات جدید با ریاست قاضی کشکولی پرونده را مورد بررسی قرار دادند آنها هم به‌رغم انکار متهمان مدارک را برای اثبات تجاوز به عنف کافی دانستند و یک‌بار دیگر متهمان را به اعدام محکوم کردند. حکم دوباره مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور بار دیگر پرونده را مورد بررسی قرار داد و باز هم حکم نقض شد چراکه قضات دیوان‌عالی اعلام کردند درخواست دیوان‌عالی کشور در مورد مواجهه حضوری شاکی و متهمان اتفاق نیفتاده ‌است. آنها همچنین رای صادره را درست ندانستند و خواستار رسیدگی پرونده در شعبه هم‌عرض شدند. به این ترتیب پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و دو مرد به‌زودی یک‌بار دیگر به اتهام تجاوز به دختر جوان محاکمه می‌شوند.