با توجه به سرد شدن هوا اعلام شدنگرانی وزارت بهداشت از شیوع بیماریهای تنفسی در میان زلزله زدگان خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: نگران شیوع بیماریهای تنفسی در فصول سرد در میان زلزله زدگان آذربایجان شرقی هستیم.باید به فکر شرایط اسکان بهتر مردم باشیم و چادرها به زودی به کانکس تبدیل شود.11 شهریور 91
 
 این اشک تمساح ریختن ودلسوزی الکی وتبلیغاتی کردن وزارت بهداشت و درمان برای جیست ؟چرا به جای بردن مهمانان خارجی ساندیس خور به رستوران برج میلاد وابسته به شهرداری تهران وپذیرایی مفصل تشریفاتی کردن از اینمهمانان خارجی   هزینه اش  به سر وسامان دادن وامداد وخدمات رسانی این کودکان بی گناه زلزله زده بی سر پناه  اختصاص داده نشد؟ مگر رهبر ولی فقیه مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام وجنبش بیداری اسلامی منطقه نمی باشد  و در دفاع از ملت فلسطین حتجره پاره نمی کند و بد ویراه  به آمریکا واسراییل نمی گوید که آمریکا از اسراییل اشغال گر  سرزمین فلسطین حمایت می کند تا فلسطینی ها را بکشد واز سر زمین اصلی شان بیرون شا کند؟ آیا این کودکان زلزله زده مسلمان زاده و تعلق به کشور مسلمان ندارند وانسان نیستند که احتیاجات شان بر آورده نمی شود؟ برای چه  مذهب درهمه سطوح ایفای نقش می کند؟ چرا در 33 سال گذشته  برای حاکمان ایران تبدیل به ابزا ر قدرت وثروت وسانسور وسرکوب وغارتگری و عوامفریبی ودین فروشی شده است؟ برای چه گزارشگر خبر این گزارش هشدار دهنده ی بروز بیماری  در مناطق زلزله زده آذربایجان را به نقل از وزیر بهداشت ودرمان  رله کرده وبازتاب داده  که  سرما در راه است و هوا رو به سردی  می رود و امکان  بروز  بیماری های واگیر در مناطق زلزله زده در موجب نگرانی  خانم وزیر بهداشت شده است.کلامی نمی گوید یا پرسش از مسئولین بر گذار کنندگانی اجلاس غیر متعهد ها درتهران نمی کند که برای چه 600 میلیون دلار هزینه ی برگزاری اجلاس تشریفاتی تهران شد؟ چرا بخشی از این رقم اختصاص به اوضاع بی سر وسمان مناطقزلزله زده وکودکان بی سر پرست وبی پناه عاری از امکانات بهداشتی ودرماتی وخوراک وپوشاک وبر طرفی نیاز واحتیاجات شان داده نشده است؟
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،محمد مهدی گویا افزود: خوشبختانه در طول مدت بعد از زلزله که بیش از 2 هفته از آن می گذرد شاهد همه‌گیری هیچ نوع بیماری در منطقه نبوده‌ایم که این با تلاش مستمر همه عزیزان در همه سازمانها واقع در منطقه اتفاق افتاده است.وی افزود: یک مقداری از مشکلات موجود برطرف شده، توالتهای بهداشتی و حمام در منطقه نصب شده ولی هنوز کم است.وی ادامه داد: جا دارد از الان به فکر سرد شدن هوا باشیم، من طی دو بازدیدی که از منطقه داشتم مشاهده کردم همین حالاهم شبها آنجا خیلی سرد بود.گویا گفت: تامین وسایل گرمایشی اهمیت زیادی دارد این وسایل باید مناسب باشد به گونه‌ای که خودش باعث آتش سوزی در چادر زلزله‌زدگان نشود. ما در حال تعامل برای در اختیار گذاشتن وسایل گرمایشی مناسب به زلزله زدگان هستیم.رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: باید به فکر شرایط اسکان بهتر مردم باشیم و چادرها به زودی تبدیل به کانکس شود زیرا هوا سردتر می‌شود و مشکلات بعدی به وجود می‌آید.