گزیده خبرهای 20 فروردین -92 قسمت -2


گزیده خبرهای 20 فروردین -92 قسمت -2
نسبت 60 هزار اگر واقعیت داشته باشد با آمار 138 میلیون گردشگر ایام نوروزی  بیان گر حامیان خمینی شیاد و جانشین وی خامنه ای می باشد.
60 هزار مسافر نوروزي و كاروان راهيان نور از بيت تاريخي امام خميني(ره) در ايام نوروز امسال بازديد كردند.به گزارش ايرنا، مسئول موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني در خمين گفت: اين تعداد بازديدكننده نسبت به تعطيلات نوروز پارسال 35 درصد افزايش نشان مي دهد.حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدجواد رضوي اظهار كرد: در تعطيلات نوروز مسافران و گردشگران در ايستگاه هاي صلواتي مستقر در بيت تاريخي امام خميني مورد پذيرايي قرار گرفتند.وي گفت: اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري، نمايشگاه كتاب، نقاشي و هديه آثار خوشنويسي شده از اشعار امام به مسافران از ديگر برنامه هاي اين ايام در بيت امام بود.رضوي گفت: از 15 اسفند 91 تمهيدات لازم براي پذيرايي از ميهمانان در بيت تاريخي امام انديشيده شد و با فضاسازي مناسب و مطلوب از آنان پذيرايي شد.وي اضافه كرد: قسمت هاي مختلف بيت تاريخي امام، منزل موروثي ايشان و خانه برادر امام (آيت الله پسنديده) در ايام نوروز مورد بازديد عموم قرار گرفت.رضوي گفت: پارسال 270 هزار مسافر و گردشگر داخلي و خارجي از بيت تاريخي حضرت امام خميني ديدن كرده بودند.بيت تاريخي امام در محله سه پل شهر خمين و در شمال رودخانه اين شهر در 175 سال پيش ساخته شد.
4100 نفر در اردوهاي راهيان نور دريايي شركت كردند
این آمار هم همچون آمار قبلی نشان از تنفر شدید عمومی نسبت به ارگان فاشیستی پاسداران می باشد . زیرا اگر این رقم مقایسه با 80 میلیون جمعیت کشور که باید 60 میلیون شان بالای 18 سال باشند بطور شفاف این تنفر اثبات می شود.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از شركت 4100 نفر در اردوهاي راهيان نور دريايي خبر داد. سردار علي رزمجو در گفت و گو با خبرنگاران گفت:حماسه نبرد مستقيم رزمندگان بوشهري با نيروهاي آمريكايي درآب هاي خليج فارس درقالب فيلمنامه تهيه و تدوين شده است .به گزارش ايرنا رزمجو گفت:هم اينك كار تصويربرداري آن از سوي مركز فيلم سازي شاهد آغاز شده است.وي بيان داشت:25 سال پيش در رزمي نابرابر شهيدان نادرمهدوي، بيژن گرد، مجيد مباركي، غلامحسين توسلي، خداداد آبسالان، مهدي محمدي ها، نصرالله شفيعي و اسحاق دارا در نبرد مستقيم با آمريكايي ها در خليج فارس درس ايثار و از خود گذشتگي را در عمل به منصه ظهور رساندند. فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه اظهاركرد: اين شهدا درمهر سال 66 با قايق هاي تندرو در حال گشت زني در اطراف جزيره فارسي بودند كه مورد حمله نيروهاي آمريكايي قرار گرفتند و با مقاومتي تحسين برانگيز پاسخي قاطع به متجاوزان دادند. رزمجو در بخش ديگري از مطالب خود گفت:يكي از اقدام هاي مهم كه براي تبيين ايثارگري رزمندگان در دريا انجام شده است ، راه اندازي راهيان نور دريايي است و امسال استان بوشهر براي سومين سال در ايام نوروز ميزبان نخبگان قشرهاي مختلف در قالب اين كاروان ها بود. فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه افزود:اين حركت معنوي با هدف ترويج و نشر فرهنگ عزت آفرين دوران دفاع مقدس و همچنين آشنا كردن مردم به ويژه جوانان با حماسه آفريني و نبردهاي دريايي رزمندگان انجام مي شود.وي ادامه داد:در راهيان نور دريايي امسال چهارهزارو 100 نفر شركت كردند كه از اين شمار دوهزارو 400 نفر به جزيره خارك اعزام شدند و مابقي متعلق به گشت هاي دريايي است.رزمجو اضافه كرد:همچنين چهار شناور ترابري و پشتيباني در قالب 43 مورد اعزام به دريا شركت كنندگان در راهيان نور دريايي استان بوشهر را جابه جا كردند.وي گفت:افزون بر مردم بومي استان بوشهر از استان هاي قم، مركزي، كهگيلويه و بويراحمد، آذربايجان غربي، يزد، كرمان و اصفهان امسال دانشجويان ، استادان دانشگاه، طلاب، فرهنگيان و كانون هاي فرهنگي شركت كردند.فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه افزود: براي ايمن سازي سفرهاي راهيان نور دريايي تيم هاي غواصي، پزشكي و ناجي غريق نيز به همراه كاروان ها حضور داشتند.
دستگيري 43 سارق در استان مركزي
آنقدر شرایط امنیت در جامعه بالا می باشد وشرایط رشد شکوفایی جهاد اقتصادی رونق دارد وعدالت اجتماعی همراه با رفاه اجتماعی رونق دارد که در 48 ساعت 43 سارق در استان مرکزی گزارش شده است .

رئيس پليس آگاهي فرماندهي استان مركزي از دستگيري 43 سارق در 48 ساعت گذشته خبر داد. به گزارش فارس اين افراد با اجراي طرح هاي عملياتي مختلف دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقام قضايي شدند. با دستگيري اين تعداد سارق 69 فقره انواع سرقت در اين استان كشف شد.
باران مدارس ابتدايي زاهدان و بم را تعطيل كرد
خسارات مالی وتلفات جانی  بارندگی و سیل در استان کرمان و فارس  تمام نشده که دامنه ی آن به  زاهدان  رسیده و همچنان ادامه دارد  که زلزله/3  6  ریشتری در استان بوشهر به وقوع پیوسته است که همراه با تلفات جانی وخسارات مالی و اقتصادی سنگین است.
بارش باران و آبگرفتگي معابر در شهر زاهدان و بم مدارس ابتدايي اين شهرها را تعطيل كرد.مديركل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بارش هاي اخير موجب آبگرفتگي معابر و روان شدن آب ها در خيابان هاي سطح شهر زاهدان شد. غلامرضا محمدقاسمي افزود: براين اساس مدارس ابتدايي نوبت صبح دوشنبه شهر زاهدان تعطيل شد. همين منبع خبري از كرمان گزارش داد: بر اثر بارندگي و آبگرفتگي معابر در سطح شهرستان بم مدارس ابتدايي نوبت صبح و عصر اين شهر ديروز تعطيل شد. بارش باران از چند روز قبل در بم شروع شده و يكشنبه شب از شدت بيشتري برخوردار بود. اين بارندگي سبب شد تا مدارس ابتدايي در نوبت صبح و عصر در مناطق روستايي شهرستان بم نيز تعطيل شود.
در دايره اجرائي كشور،‌ مقامي بالاتر از رئيس‌جمهور نيز وجود دارد
هنوز نامزدان  ریاست جمهوری نامنویسی نکرده و تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای نشده  ولی به بحث وجدال در شیوه ی تبلیغات در صدا وسیمای پاسدار ضرغامی مشغول شده اند.
حضور دستجمعي نامزدهاي احتمالي رياست جمهوري در جلسه‌اي با حضور رئيس سازمان صدا و سيما با توجه به چگونگي چينش اين جلسه و صدرنشيني وي در جمع داوطلبان بالاترين مقام اجرائي كشور، موجب تعجب شديد كساني شدكه فيلم اين جلسه را مشاهده كرده‌اند. اين صحنه نشان داد در دايره اجرائي كشور،‌ مقامي بالاتر از رئيس‌جمهور نيز وجود دارد. علاوه بر اين، معلوم نيست قبل از آنكه داوطلبان تأييد صلاحيت شوند و اصولاً قبل از ثبت نام و فرا رسيدن زمان تبليغات، چگونه چنين جلسه‌اي در رسانه ملي تشكيل و فيلم آن نيز از تلويزيون پخش مي‌شود! آيا قانون انتخابات تغيير كرده يا حضرات از عمل به قانون معافند؟