گزیده خبرهای 23 فروردین -92

گزیده خبرهای 23 فروردین -92
بارش باران در جاده های 3 استان
برحسب تجربیات گذشته به جای استفاده بهینه از بارش باران یا موجب جاری شدن سیل وتخریب جاده وخانه ها وتلفات انسانی وخسارات مالی وافزایش تصادفات جاده ها همراه بامرگ .میرخواهدشد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بارش باران پراکنده در جاده های استان های کردستان، مازندران و گلستان خبر داد.سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از صبح امروز بارش پراکنده در جاده های استان های کردستان، مازندران و گلستان آغاز شده است که سطح این جاده ها را لغزنده کرده است. به جز این استان ها سایر جاده های کشور دارای جوی آرام و پایدار است.وی ادامه داد: جاده های اصلی و روستایی مناطق زلزله زده بوشهر نیز دارای ترافیک روان و عادی هستند. همزمان با وقوع زلزله 15 تیم عملیاتی  پلیس راه در منطقه حاضر شده و چند پاسگاه نیز به حالت آماده باش درآمدندبه گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور روز گذشته بر اثر واژگونی خودرو جیپ دركيلومتر  54 جاده مرزي حمل استان آذربایجان غربی سه نفر کشته شدند. این حادثه به علت سرعت غیرمجاز خودرو رخ داد. همچنین در حادثه دیگری که در محور پارسیان هرمزگان رخ داد به علت برخورد پراید و پیکان وانت دو نفر کشته و 2 نفر دیگر نیز مجروح شدند. علت این حادثه انحراف به چپ خودرو وانت اعلام شد.
در کشور مدعی امن ترین کشور جهان امنیت آنقدر تضمین شده و بالاست که گذشته از رکورداری مرگ ومیر جهانی جاده ها وسقوط وسانحه هوایی اکنون سوانح خارج شدن قطار ها از ریل هم افزوده شده است.
محور تهران ـ مشهد در محدوده راه‌آهن شمال شرق، دیشب شاهد سانحه ریلی بود.دیشب در محدوده راه‌آهن شمال شرق کشور در حوزه استحفاظی استان سمنان، سانحه ریلی برای قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد به وقوع پیوست.بررسی‌های اولیه حاکی است که این قطار مسافری در حوالی ایستگاه بیابانک استان سمنان دچار سانحه شده و واگن‌هایی از این قطار از مسیر ریلی خارج شده است.هیچ‌یک از مسافران سانحه ریلی امشب مصدوم نشده‌اند.رئیس ایستگاه راه‌آهن سمنان گفت: خوشبختانه هیچ‌یک از مسافران سانحه ریلی امشب مصدوم نشده‌اند.محسن اعتماد در تشریح جزئیات سانحه ریلی امشب که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال‌شرق کشور رخ داد، اظهارداشت: این سانحه ریلی در حوالی ایستگاه بیابانک و برای قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد رخ داده است اما خوشبختانه هیچ‌یک از مسافران این قطار مسافری دچار سانحه نشده‌اند.وی تصریح کرد: در این سانحه، یکی از سالن‌های مربوط به موتورخانه از خط خارج شده است که این امر به طور ذاتی و با توجه به ویژگی‌های محل نصب این دست سالن‌ها ارتباطی به مسافران ندارد.وی تصریح کرد: خوشبختانه تمام پرسنل و مسافران قطار مسافری تهران ـ مشهد در سلامت کامل به‌سر می‌برند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
در یک درگیری ساختگی زن تالشی با چکش شوهرش را کشت
این خبر هم مکمل خبر قبلی است . زیرا که  یک نمونه ی دیگر از ضریب بالا بودن امنیت اجتماعی در کشور مدعی بودن کشور جهان می باشد .
زن تالشی با ایجاد درگیری ساختگی بین شوهرش و مردی بیگانه، خود در فرصتی مناسب با استفاده از چکش شوهرش را کشت.به گزارش پلیس گیلان، زنی در شهرستان تالش به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت برای انتقام‌گیری خود، شوهرش را در درگیری کشت.این زن پس از کشتن شوهرش با ادعای واهی به پلیس اطلاع داد و مدعی شد که دو مرد بیگانه شب هنگام به منزل آمدند و پس از ضرب و شتم شوهرش از صحنه متواری شدند و شوهرش نیز در حین انتقال به بیمارستان جان باخته است.این زن که تصور می‌کرد زمینه تبرئه خود و همچنین انحراف در رسیدگی پرونده را مهیا کرده و می‌تواند با فریب و نیرنگ به زندگی خود ادامه دهد، هویت واقعی‌اش برای پلیس آشکار شد.واقعیت این موضوع با دستگیری دو متهم مورد نظر و انجام تحقیقات از آنها برای پلیس آشکار شد و سپس در اجرای دستور مقام قضایی این زن نیز دستگیر شد.زن دستگیر شده که هویتش کاملاً برای پلیس آشکار شده است، چاره‌ای جز بیان واقعیت ندید و برای پلیس اظهار کرد که برای خلاصی از دست شوهرش زمینه درگیری یکی از متهمان دستگیر شده با شوهرش را فراهم آورده و در حین درگیری با استفاده از چکش وی را مورد حمله قرار داده و کشته است.در اجرای دستور مقام قضایی زن دستگیر شده به اتهام قتل و یکی از متهمان مرد نیز به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شدند.
توطئه‌هاي تفرقه افكني در سوریه
کاظم الشمری مهره ی حاکمان ایران  در حمایت از هم پیمان بشار اسد جنایتکار مجاز به صادر کردن فتوا  برای اعضای پارلمان عراق شده است
كاظم الشمري، از نمايندگان مجلس عراق، فتواي "ابن دمشقي" مفتي سوري، مبني بر تخريب حرم حضرت زينب (سلام‌الله عليها) را سرآغاز جنگ فرقه‌اي و طايفه‌اي دانست. الشمري، ضمن ابراز تأسف از صدور چنين فتوايي گفت: فتواي ابن دمشقي، تمام عالم اسلام را به يك جنگ فرقه‌اي وارد مي‌كند كه خون هزاران بيگناه در آن ريخته خواهد شد، كساني كه هيچ گناهي ندارند جز اينكه بايد عطش برخي خونخواران را فرو نشانند. وي همچنين گفت: صدور اين فتوا جزيي از توطئه‌هاي تفرقه افكني ميان جامعه اسلامي است و "ابن الدمشقي" نيز مجري سياست‌هاي اسرائيل در منطقه است
بازرسي از هواپيماي ايراني در عراق و ناكامي دوباره آمريكايي‌ها 
نتیجه گیری وارونه چون دولت مزدور ودست نشانده نوری مالکی مجبور به تن دادن به خواست آمریکا مبنی بر فرود آمدن هواپیماهای رژیم فاشیستی مذهبی ایران بسوی دمشق شده است .ولی گزارش از نا کامی آمریکایی ها شده است.
مسوولان عراقي يك فروند هواپيماي باربري ايران را كه به مقصد دمشق در پرواز بود، مجبور كردند تا در فرودگاه بغداد به زمين نشسته تا از آن بازرسي كنند، اما در اين بازرسي مشخص شد كه اين هواپيما تنها حامل مواد پزشكي و كمك‌هاي اوليه بوده است. به گزارش ايسنا بنابر گزارش روزنامه‌ الوطن، ناصر بندر، رئيس دستگاه هواپيمايي عراق گفت: از يك فروند هواپيماي باري ايراني وابسته به شركت ماهان اير ايران خواستيم تا در فرودگاه بغداد به زمين بنشيند كه هواپيما به اين درخواست پاسخ داده و به زمين نشست و مورد بازرسي قرار گرفت. وي ادامه داد: در اين هواپيما چيز ممنوعه‌اي يافت نشد. اين هواپيما تنها حامل مواد پزشكي و كمك‌هاي اوليه بود و به هواپيما بعد از بازرسي اجازه پرواز داده شده است. اين در حالي است كه مسوولان عراقي سي‌ام مارس گذشته اعلام كردند كه در نتيجه اعمال فشارهاي آمريكا كه بعد از سفر جان كري به عراق بوده است، روند بازرسي از هواپيماي ايراني را كه به مقصد سوريه در حركت باشند، تشديد خواهد كرد.