گزیده خبرهای 31 فروردین-92

با تیتر خبر و چاشنی تصویر احمدی نژاد مشخص است که بطور غیر مستقیم  هدف تیغ کشی همسنگر ومدافع سینه چاک سابق  احمدی نژاد در تشکل مافیایی رهپویان علیه احمدی نژاد باشد چونکه احمدی به پایان راه بی مصرف شدنش نزدیک می شود . برای همین  بطور تلویحی با غش کردن توی دامان رقبا ومنقدان احمدی نژاد با شیوه  ناگفته ها دست به  نوعی افشاگری علیه ی  احمدی نژاد  است. زیرا در اصل هدف  فشار و سوزاندن  رحیم مشایی می باشد .
دبیر جمعیت رهپویان و عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در جمع دانشجویان به بیان ناگفته هایی از انتخابات ریاست جمهوری 84 پرداخت.به گزارش مهر، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع دانشجویان  انجمن مستقل در دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به این سؤال که شما در سال 84 رئیس ستاد قالیباف بودید اما اکنون ائتلافی که وی عضو آن است را قبول ندارید، نظرتان در این زمینه چیست، گفت: بنده بارها این مسئله را توضیح دادم در سال 83 یک چارچوب تنظیم شد و در واقع در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب 5 نفر نامزد ریاست جمهوری وارد عرصه رقابت شدند و قرار شد طبق نظرسنجی ها کسی که بالاتر است به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب شودوی اظهار داشت در 27 اذر در یک جلسه به خاطر اتفاقاتی که رخ داده بود آقای ولایتی کناره گیری کرد و دوستان برخلاف وعده های خود در 21 اسفند سال 83 لاریجانی را زودتر از موعد به عنوان کاندیدای نهاییی برگزیدند که باعث جدایی آقایان توکلی، رضایی، احمدی نژآد و قالیباف از آنها شد و این چهار نفر ائتلاف جدیدی را شکل دادندزاکانی گفت: همه این نامزدها میثاق نامه ای را امضا کردند و حتی احمدی نژاد به جای یک بار دو بار امضا کرد و در نهایت 5 نفر به عنوان مرضی الطرفین انتخاب کردند که بنده نیز یکی از آنها بودموی اضافه کرد: بر این اساس در ستاد آبادگران رأی‌گیری و چمران به عنوان سخنگوی آبادگران و بنده نیز مسئول ستاد اجرایی آن شدمزاکانی افزود: از بین 4 نفر بنده مورد وثوق همه بودم و آقای قالیباف دو بار با من صحبت کرد که مسئول ستادش باشم همچنین آقای احمدی‌نژاد و زریبافان نیز این خواسته را از من داشتند ولی من در جواب به آنها گفتم مسئول ستاد فردی نمی‌شوم و در واقع مسئول ستاد این ائتلاف و کاندیدای نهایی آن خواهم بوددبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: قرار بر این شد که به جای 12 خرداد، 5 خرداد یک نظرسنجی صورت گیرد که این کار انجام شد و در پنجم خرداد احمدی‌نژاد 14.5 درصد و قالیباف 22.5 درصد نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص دادند از این‌رو باید گفت که براساس شرع باید به تعهداتم عمل می‌کردم و در واقع بنده مسئول ستاد ائتلاف بودم نه مسئول ستاد یک فرد. از این‌رو وفای به عهد یک اصل است.
اقدام به تشكيل يك جريان سياسي در قم
مشخص است  این جمع فعالان فرهنگی که اعتراف شده پس از سخنرانی نیمه کاره علی لاری جانی در مراسم  22 بهمن قم تشکیل شده  فرمایشی وعلیه دولت ورئیس جمهور و  جریان متهم انحرافی یا رحیم مشایی است.
جمعي از فعالان فرهنگي و سياسي قم اقدام به تشكيل يك جريان سياسي با خط مشي اعتدالي در اين شهر كرده‌اند. اين جريان، بعد از آنكه يك گروه افراطي در سخنراني 22 بهمن علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در شبستان حرم حضرت معصومه اخلال كرد، شكل گرفته و در نظر دارد اين گروه افراطي را منزوي نمايد. گفته مي‌شود ممكن است اين جريان برنامه‌هائي هم براي حضور در انتخابات داشته باشد
چند تن از كاركنان يك دستگاه نظارتي در امر واردات كالا در شهرستان چابهار دستگير شدند
به جای پاسخگویی به عدم امداد وخدمات رسانی به زلزله زدگان استان محروم بلوچستان خبر از دستگیری  چند تن از كاركنان يك دستگاه نظارتي در امر واردات كالا در شهرستان چابهار بدستور دستگاه فاسد قضاییه داده شده است . مشروط براینکه در رژیم از صدر تا ذیل آلوده به فساد کدام بخش یافت می شود که آلوده به فساد نباشد؟
 چند تن از كاركنان يك دستگاه نظارتي در امر واردات كالا در شهرستان چابهار دستگير شدند. يك مقام قضائي در سيستان و بلوچستان طي گفتگوئي اختصاصي با خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي اعلام داشت: اتهام اين افراد مشاركت در قاچاق خودرو، سوءاستفاده از عنوان، اختلاس و ارتشاء مي‌باشد. اين مسئول مطلع گفت: متهمين دستگير شده با جعل و دستكاري در اوراق و اسناد رسمي مربوط به واردات خودرو، تعداد قابل توجهي خودروي توليد شده سنوات قبل را بعنوان توليدات جديد وارد كشور كرده‌اند. وي افزود: در اثر اين اعمال مجرمانه تعداد زيادي خودرو بطور قاچاق به كشور وارد شده است. اين مقام قضائي تاكيد كرد: پرونده درحال انجام تحقيقات مي‌باشد و با تكميل آن تصميم قانوني اتخاذ خواهد شد
شاکی شدن سربازجو شریعتمداری از فاش کردن ترفند و زد وبند میان بیت جما ران و بغداد تا هواپیماهای عاری از سلاح  بسوی دمشق مورد بازرسی قرار گیرد
همكار مشترك راديو فردا و راديو فرانسه مي گويد ايران و عراق براي ارسال محموله نظامي به سوريه توافق كرده اند كه بغداد از هواپيماهاي خالي از محموله بازرسي كند.پيش از اين آمريكا با طرح اين مسئله كه احتمال دارد ايران از طريق عراق به سوريه سلاح بفرستد، خواستار بازرسي هواپيماهاي ايراني در بغداد شده بود. اين موضع گيري غلط انداز و اغواگرانه براي زوم كردن افكار عمومي روي ايران در حالي است كه سوريه به واسطه كمك هاي كلان رژيم هايي نظير آمريكا، انگليس، فرانسه، عربستان، قطر و... به تروريست ها و گروه هاي مسلح وارداتي تبديل به زرادخانه بزرگ تسليحات و مهمات شده است. با اين وصف حتي اگر ايران اقدام به ارسال سلاح به سوريه نيز مي كرد، نمي توانست مورد انتقاد آمريكا واقع شود ضمن آن كه ارسال سلاح براي دولت يك كشور اقدامي كاملاً قانوني است ولي ارسال سلاح براي تروريست ها و به منظور مقابله با يك دولت قانوني، فقط در قاب جنايت قابل ارزيابي است.صرف نظر از اصل اين موضوع كه نوعي فرار به جلو و نعل وارونه است رضا-ت همكار مشترك راديو فرانسه و راديو فردا در تحليلي، خواسته آمريكا از دولت عراق را كه متحد جمهوري اسلامي است به استهزا گرفته و نوشت: دشوار نيست كه ايران پيش از انجام پرواز هواپيماهاي باري خود به مقصد سوريه، بغداد را از نوع محموله آنها مطلع ساخته و از اين راه دست دولت مالكي را براي انجام بازرسي هاي ظاهراً تصادفي باز بگذارد. به اين ترتيب هم ايران به ادامه ارسال محموله هاي نظامي در بين پروازهاي باري بر فراز عراق قادر گرديده و هم بغداد مي تواند نظارت مورد درخواست آمريكا را در جهت بازرسي از پروازهاي مشكوك هواپيماهاي باري ايران به موقع اجرا بگذارد.وي مي افزايد: مسير هوايي ايران به سوريه از راه عراق كوتاه ترين خط پرواز از تهران به دمشق است. كشيدن خط لوله گاز طبيعي از ايران به سوريه نيز در همين مسير مستقيم انجام مي شود. با توجه به نزديكي مناسبات تهران با دولت مالكي از يك سو و از سوي ديگر تمايل دولت شيعي عراق براي پيشگيري از روي كارآمدن يك دولت معارض در سوريه، بغداد از تمام توان خود براي قرار گرفتن در كنار جمهوري اسلامي و كمك به رژيم اسد استفاده مي كند.گفتني است جان كري وزير خارجه آمريكا چندي پيش با سفر به بغداد خواستار جلوگيري از كمك هاي ايران به سوريه شده بود. اين در حالي است كه سوريه از يك ارتش قوي و مسلح به انواع تسليحات برخوردار است و آنچه شكست معارضين تحت حمايت آمريكا، اتحاديه اروپا و اسرائيل و كشورهاي عربستان و قطر را در پي داشته است، اراده مردم سوريه براي مقابله با يك توطئه استكباري و شناخت آنان از ماهيت معارضين و حاميان آنها بوده است. امروزه در ميان مردم سوريه، ادعاي دموكراسي خواهي آل سعود به يك «جوك» تبديل شده كه در ميان مردم، دهان به دهان و با تمسخر نقل مي شود.
گزینه برداری سربازجو شریعتمداری از گفته خمینی شیاد تا بطور مقایسه ای احمدی نژاد ورفسنجانی ورقیب مغلوب ر مخاطب قرار داده باشد .
حضرت امام خميني(ره): چه بسا افرادي كه عالم بودند، ليكن چون انحراف داشتند و اصلاح نشده بودند وقتي وارد جامعه گرديدند بسياري را گمراه و منحرف ساختند.
این سفر احمدی نژاد به اهواز  که پس از سفر قالیباف به اهواز انجام گرفته است هدف خنثی کردن تبلیغات انتخاباتی رقیب قالیباف وبهن فع رحیم مشایی تبلیغ کرده است .
یکصد و دومین سفر استانی هیئت دولت و چهارمین سفر به استان خوزستان فردا رقم می‌خورد.دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت که از دو هفته پیش با سفر به استان سمنان آغاز شده است فردا با سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خوزستان ادامه پیدا خواهد کرد.بنا به این گزارش امروز تعدادی از اعضای هیئت دولت به استان خوزستان سفر می‌کنند که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست یکی از آن‌ها است.طبق اعلام استانداری خوزستان محمود احمدی نژاد مقارن ساعت 8 و سی دقیقه صبح وارد اهواز می‌شود و  در ساعت 9 و سی دقیقه در مصلای اهواز در جمع مردم  اهواز و شهرستان‌های تازه تاسیس باوی، کارون و حمیدیه سخنرانی خواهد کرد.قرار است با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت 32 طرح مهر ماندگار در استان خوزستان به صورت حضوری و همچنین از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری برسند.نشست با نخبگان استان خوزستان، برگزاری کارگروه‌های صنعت معدن و کشاورزی و جلسه هیات دولت در استانداری برای بررسی مشکلات استان خوزستان از جمله برنامه‌های روز دوم سفر هیئت دولت به این استان خواهد بود.