3 گزیده خبر انتقادی از رئیس جمهور و دولت


3 گزیده خبر انتقادی از رئیس جمهور و دولت  ازسوی سایت شهردار تهران . 30 فروردین.92
3 گزیده خبر انتقادی از رئیس جمهور ودولت  و برگزاری مراسم جشن ورزشگاه آزادی که از سوی سایت شفاف بازتاب داده شده است که وابسته به محمد باقر قالیباف شهر دار تهران است . البته  وی همشهری خامنه ای وعضو ائتلاف 2+1 می باشد که 2 عضو دیگر جزو همشهری وفامیل خامنه ای هستند . بهر حال این 3 گزیده شامل  گزارش میتینگ پرحاشیه دولت"از فریاد «ناهار ناهار» تا کف زدن برای خدا" و" حاشیه های مراسم دولت در استادیوم آزادی" و"بازخواني وعده‌هاي اقتصادي دولت نهم ودهم  نوزادان در انتظار هديه يك‌ ميليوني رييس‌جمهور"  بهررو  اینگونه مچ گیری های افشاگرانه که از موضع رقابتی بازتاب داده می شود به خصوص اینکه مربوط به باندهای مافیایی غالب اصول گرای پیرو خامنه ای هستند ونه مقابل رقیب مغلوب که زیر کامیونی اتهامات نه از صحنه حذف که زیر چرخ هایش له و لورده و محوشده است موجب زدودن توهم شده است که در رژیم از صدر تا ذیل آلوده به فساد  تمام گروه و دسته و باند های غالب ومغلوب سراندر یک کرباس اند . به جز رقابت فرقی با هم ندارند چون هم ولی فقیه همکاره وهم قانون اساسی بی اعتبارشده هستند.
مرشد علی میرزا که بخشی از اجرای مراسم را برعهده داشت از مردم خواست به نشانه دوست داشتن حضرت ولی عصر و ایران دو دست خود را بالا آورده و دست بزنند. این دست زدن به مدت طولانی ادامه یافت و احمدی نژاد هم مردم را همراهی کرد.شفاف: با وجود مخالفت های گسترده علما و مقامات سیاسی میتینگ سیاسی دولت با عنوان تجلیل از خادمان نوروزی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.به گزارش شفاف، با وجود زلزله در بوشهر و سراوان اتوبوس های حامل اعضای سازمان هلال احمر و میراث فرهنگی صبح امروز هزاران نفر را به ورزشگاه یکصدهزارنفری آزادی بردندخبرگزاری ها حاشیه نگاری های جالبی از آنچه امروز در ورزشگاه آزادی گذشت، داشتند که بخش هایی از آن در ادامه از نظر می گذرد: * بسیاری از شرکت کنندگان از ساعات ابتدایی صبح امروز در ورزشگاه مستقر شدند.* جمعیت حاضر در ورزشگاه کمی بیش از 40 هزار نفر بود که عمده آنها را جمعیت هلال احمر، امدادگران و داوطلبان هلال احمر با لباس ها و کلاه های قرمز رنگ تشکیل می دادند* پیش از برگزاری این مراسم به صورت رسمی، تست صدای گروه های موسیقی واقع در سکویی که در وسط چمن ورزشگاه تعبیه شده در حال انجام بود.* حوالی ساعت 11 صبح هلیکوپترهایی که در سفرهای استانی برای حمل و نقل رئیس جمهور و هیات همراه استفاده می شود، بر فراز استادیوم آزادی ظاهر شد و دقایقی بر فراز ورزشگاه به گشت زنی پرداخت. در میان حضار این تلقی ایجاد شد که احمدی نژاد برای اطمینان از تعداد شرکت کنندگان بوسیله هلیکوپتر بر بالای استادیوم حاضر شده است.* نحوه توزیع غذا در میان مردمی که از ساعات ابتدایی صبح در استادیوم حضور دارند به نحو مناسبی انجام نشد. کارتن های ساندیس و غذا بر سر مردمی که بیرون ورزشگاه ایستاده اند پرتاب می شد و ماشین های حمل غذا و نوشیدنی در میان مردم چرخ می خورد و مردم نیز دنبال آن می دویدند. * مراسم تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفر که با حضور حداکثری جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات در حالی برگزار شد که به تازگی زلزله های در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان و همچنین استان بوشهر رخ داده است.* در این برنامه امدادگران جمعیت هلال احمر تنها گروه های منظمی بودند که به طور مداوم سرودهای مربوط به جمعیت خود را می خوانند.* کارتهای دعوت به مراسم که پیش از این گفته شده بود بدون آنها امکان ورود افراد به استادیوم وجود ندارد و بازرسی ها که پیش از آن در مورد آن تبلیغ شده بود انجام نمی گرفت.* جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی شعار می دادند "توپ، تانک فشفشه، نهار ما چی می شه؟"* آلبوم «یک خاطره از فردا» احسان خواجه امیری و آهنگ های شاد دیگری هم  از بلندگوهای ورزشگاه تا قبل از آغاز رسمی مراسم در حال پخش بود.* این اولین مراسم در استادیوم 100 هزارتفری آزادی بود که به صورت مختلط برگزار می شود. موج مکزیکی دور تا دور استادیوم اجرا می شود.* قرار بود در این مراسم، گروه های موسیقی و هنرمندان ضمن حضور به اجرای نمایش بپردازند.
   

* همچنین گفته می شد یکی از شرکت های بزرگ محصولات لبنی قرار است محصولات خود را بین شرکت کنندگان در این مراسم به صورت رایگان توزیع کند.* به علت طولانی شدن برنامه ها و حضور بسیاری از افراد از ساعات اولیه صبح، برخی از حضار در اعتراض به تاخیر در آغاز برنامه به تدریج از ورزشگاه آزادی خارج شدند. * مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و دو مجری برنامه سید جواد هاشمی و خانم آزادی اجرای برنامه را آغاز کردند. در ابتدای برنامه سید جواد هاشمی از حاضران خواست تا برای «خدا» دست بزنند، جمعیت هم بصورت یکپارچه با تشویق خود به این در خواست پاسخ مثبت دادند.* علی نیکزاد وزیر راه، مسکن و شهرسازی و از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، مرتضی تمدن استاندار تهران و محمدشریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از اولین مسئولانی هستند که در جایگاه ویژه مسئولان حاضر شدند.* محمود احمدی نژاد در ساعت 15:45 دقیقه وارد ورزشگاه شد و مورد استقبال جمعیت قرار گرفت.* به همراه احمدی نژاد سید حسن موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور، ابوالحسن فقیه، طریقت وزیر بهداشت و محمد نجار وزیر کشور نیز حضور پیدا کردند.و مراسم های دولت هنوز دیده نشده است.* همچنین نیکزاد وزیر راه و شهرسازی با مردم در این مراسم از پشت میله ها بارها صحبت کرد. برخی از مردم نیز عکس فرزندان شهید خود را به دست گرفته و به اعضای هیات دولت نشان می دادند.* مجری مراسم در زمان دعوت از معاون گردشگری کشور به جمعیت حاضر در استادیوم حاضر کرد از شماره 1 تا 20 می شماریم تا معاونت گردشگری خود را به محل سخنرانی برساند پس از آن همزمان با سخنرانی منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور جمعیت حاضر شعار می دادند "نهار نهار". منوچهر جهانیان بی تفاوت به این شعارها اعلام کرد: توانستیم جشنواره بهار را قبل از ایام عید در سالن اجلاس سران برگزار کنیم و وضعیت گردشگری استانها را به نمایش بگذاریم.* وی بیان کرد بیش از 85 میلیون اقامت شبانه در استانهای کشور در ایام نوروز داشتیم. در میان سخنرانی جهانیان مجری برنامه اعلام کرد لطفا این آمار را تا همینجا نگه دارید. اما جهانیان به صحبت های خود ادامه داد و گفت: از آقای احمدی نژاد به دلیل حضورشان در این مراسم تشکر می کنیم. وی در ادامه از تمام سازمان هایی که در برگزاری این مراسم مشارکت کرده بودند نیز تقدیر کرد.* در حاشیه این مراسم مردم با ورود احمدی نژاد به جایگاه سخنرانی به نزدیکترین محل سخنرانی هجوم آوردند و نامه های خود را به یکی از محافظان وی دادند.*گروه های مختلفی از دانش آموزان که از شهرستان های دور آمده بودند بر اساس وعده مسئولان هلال احمر مقرر شده بود بعد از مراسم امروز به مدت یک هفته در تهران در دوره های پیش آهنگی شرکت کنند ولی در انتهای مراسم به آنها اطلاع داده شد که این دوره برگزار نمی شود. این دانش آموزان از خلف وعده صورت گرفته گلایه مند بودند.مرشد علی میرزا که بخشی از اجرای مراسم را برعهده داشت از مردم خواست به نشانه دوست داشتن حضرت ولی عصر و ایران دو دست خود را بالا آورده و دست بزنند. این دست زدن به مدت طولانی ادامه یافت و احمدی نژاد هم مردم را همراهی کرد.
در حالی که دقایقی پیش تونل سفید رنگ نصب شده بر روی چمن ورزشگاه آزادی فروریخته بود، تلاش های مسئولان برپایی این مراسم به نتیجه نرسید و تونل سفید رنگ که برای حضور میهمانان ویژه تعبیه شده بود جمع آوری شد.سایت زندگی نیوز درباره حاشیه های قبل از آغاز مراسم امروز پنجشنبه دولت در استادیوم 100 هزار نفری آزادی در تهران نوشت:   •    این مراسم با عنوان «تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی» امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.   •    دقایقی پیش حاضران در ورزشکاه موج مکزیکی راه انداختند. •    در حالی که دقایقی پیش تونل سفید رنگ نصب شده بر روی چمن ورزشگاه آزادی فروریخته بود، تلاش های مسئولان برپایی این مراسم به نتیجه نرسید و تونل سفید رنگ که برای حضور میهمانان ویژه تعبیه شده بود جمع آوری شد.   •    درحالی که گروه های هنری در حال برگزاری مراسم هستند، در حدود 70 درصد ار ظرفیت طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شده است و در طبقه دوم نیز تنها 10 الی 15 درصد از ظرفیت تکمیل شده است. طبقه اول 60 هزار نفر و طبقه دوم، 40 هزار نفر ظرفیت دارد. •    بالگرد های هلال احمر در ورودی های ورزشگاه حضور دارند ؛ همچنین دو فرورند بالگرد دیگر به صورت متناوب بر فراز ورزشگاه آزادی پرواز می کنند. •    در مواردی حاضران نسبت به سردادن شعار و تشویق تیم های ورزشی اقدام می کنند. در این میان تیم هایی از جمله استقلال، پرسپولیس و منچستریونایتد از سوی حاضران تشویق می شوند. •    علی رغم آنکه حاضران در ورزشگاه در بسیاری از موارد به صورت استانی تفکیک شده اند اما تفکیک جنسیتی برای حضور مجزای مردان و زنان در ورزشگاه صورت نگرفته است. •    عمده حاضران با لباس ها و کاورهای هلال احمر در ورزشگاه حاضر شده اند. •    یک تابلوی بزرگ از آرم سازمان هلال احمر در بخش مرکزی ورزشگاه از سوی حاضران در دست گرفته شده است.   •    در چند قسمت از ورزشگاه شعارهایی همچون سال حماسه سیاسی و اقتصادی و اللهم عجل لولیک الفرج نصب شده است   •    هم اکنون مراسم رقص محلی با حضور گروه های استانی بر روی سکوی نصب شده بر دایره وسط ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است . •    در حال حاضر گروه استان کردستان در حال اجرای مراسم است؛ پیش از آن نیز گروه های محلی از استان دیگر به اجرای مراسم پرداختند.   •    6 دستگاه آمبولانس برای امداد رسانی احتمالی در خط دو میدانی کنار زمین ورزشگاه آزادی حضور دارند. •    بر روی لباس های گروه های هنری برخی استان ها، آرم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نقش بسته است.   •    دقایقی پیش تونل سفید رنگ نصب شده  بر روی چمن ورزشگاه آزادی که برای ورود میهمانان ویژه تعبیه شده بود، فروریخت. این  برای مسیر تردد مسئولان و میهمانان ویژه همایش ورشگاه آزادی بر روی چمن نصب شده بود اما لحظاتی پیش تونل سفید رنگ فروریخت.  این تونل حدفاصل ورودی اصلی ورزشگاه تا سکوی اجرای برنامه نصب شده بود مسئولان در حال نصب مجدد این تونل هستند. •    برنامه های هنری و مراسم رقص محلی توسط گروه های شهرستانی در ورزشگاه آزادی در حال اجرا است.  گروه های مختلف هنری از استانهای متعدد کشور در ورزسشگاه آزادی حضور یافتند و هرکدام به نوبت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.  در حال حاضر مراسم رقص محلی توسط گروهی از استان چهار محال بختیاری در حال انجام است. •    قرار بود همایش دولت ساعت 10 صبح امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما هنوز به دلیل عدم تکمیل ظرفیت ورزشگاه، این همایش آغاز نشده است.
بازخواني وعده‌هاي اقتصادي دولت نهم ودهم نوزادان در انتظار هديه يك‌ ميليوني رييس‌جمهور
براساس مصوبه هيات وزيران دولت دهم قرار بود كه از تاريخ اول فروردين 89 مبلغ يك ميليون تومان به حساب نوزادان واريز شود. براین اساس برای همه متولدان پس از تاریخ ۱ /۱ /۸۹ توسط مجری طرح که بانک ملی ایران انتخاب شده بود، حساب سپرده بلندمدت افتتاح ‌شود.شفاف: دوره 8 ساله دولت نهم و دهم پر از وعده‌هايي‌است كه يا به ثمر ننشسته‌اند و يا پس از چندي بدون اينكه سخني از آن وعده‌ها به ميان آيد فراموش شده‌اند. اين وعده‌ها گاه آنقدر عجيب بوده‌اند كه كمتر كسي در انتظار تحقق آنها بوده است. حتي اين وعده‌ها گاه به شوخي و طنز تبديل شده‌اند و ذات اقتصادي- سياسي خود را از دست داده‌اند. يكي از اين وعده‌هاي عجيب كه به زودي هم فراموش شد پرداخت يك ميليون تومان از سوي دولت به هر نوزاد متولد شده بود
براساس مصوبه هيات وزيران دولت دهم قرار بود كه از تاريخ اول فروردين 89 مبلغ يك ميليون تومان به حساب نوزادان واريز شود. براین اساس برای همه متولدان پس از تاریخ ۱ /۱ /۸۹ توسط مجری طرح که بانک ملی ایران انتخاب شده بود، حساب سپرده بلندمدت افتتاح ‌شود. موجودی اولیه این حساب مبلغ یک میلیون تومان بود که توسط بانک ملی به حساب نوزاد واریز می‌شد.سن برداشت هم حداقل ۲۰ سال بود. به بيان بهتر قرار بر اين بود كه والدين هم هر ساله مبلغي به اين حساب واريز كنند كه پس از 20 سالگي، آن فرزند بتواند پس‌انداز چشم‌گيري براي خود داشته باشد و دست به برداشت از آن حساب بزند. این طرح رسما در نیمه‌شعبان سال ۸۹ در نهاد ریاست‌جمهوری با اهدای نمادین دفترچه حساب سپرده به ۱۲نوزاد متولد سال۸۹، آغاز شد.جالب اينجاست كه محمود احمدی نژاد این طرح را هدیه امام عصر(عج) به ملت ایران تلقی كرده و گفته بود امیدواریم در تمام خانواده‌های ایرانی عشق و محبت موج بزند و رحمت و برکات الهی بیش از گذشته بر ملت ایران نازل شود.6 ماه از وعده رئیس‌جمهور و افتتاح رسمی این حساب در نیمه شعبان، نگذشته بود که این طرح به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم در این خصوص گفتتند: به‌دلیل مشکلات قانونی و همچنین عدم‌تامین اعتبار و منابع مورد نیاز، این طرح اجرایی نشد.سوال اينجاست كه آيا مسئولان دولت نهم و دهم پيش از تصويب طرح و وعده‌ آيا به تحقق و منابع آن فكر مي‌كنند يا خير؟ تجربه نشان داده كه رييس‌ دولت نهم و دهم بيشتر به جنبه‌هاي احساسي و سياسي وعده‌هاي اقتصادي فكر مي‌كند و اصولا به فكر تحقق آن نيست. اين در حالي‌است كه واريز يك ميليون تومان به حساب هر نوزادي كه در كشور متولد مي‌شود نياز به منابعي پايان‌ناپذير و سرشار دارند. زيرا روزانه در ايران كودكان بسياري متولد مي‌شوند كه واريز مبلغ يك ميليون تومان به حساب آنها تقريبا غيرممكن به نظر مي‌آيد. از سوي ديگر اگر منابع اين پول‌ها هم موجود باشد بايد ديد واريز اين مبلغ به حساب نوزادان مي‌تواند دستاورد مثبتي براي آنها به همراه داشته باشد يا خير؟ به هر حال اين وعده دولت دهم هم مثل ديگر وعده‌هاي اين دولت به زودي به فراموشي سپرده شد و اين روزها خبري از اين وعده نيست و نوزادان همچنان منتظرند كه يك ميليون تومان خود را از رييس‌جمهور بگيرند تا آنرا پس‌انداز كنند و پس از 20 سالگي مشكلات مالي خاصي نداشته باشند.