لغو پروازهای فرودگاه اهواز و افزایش 10 برابری مصرف داروی تنفسی

لغو پروازهای فرودگاه اهواز به علت مه‌آلودگی و افزایش 10 برابری مصرف داروی تنفسی در اهواز. 4 آذر -92
شهروندان  اهواز  که مرکز  استان نفت خیز جنگ زده ی استان خوزستان  است . باید چقدر هزینه ی سنگین ناشی از جنگ خانمانسوز 8 ساله ی موهبت الهی نامیده شده  ایران و عراق و آثار وعواقب آن را را باید به پردازند .چون گذشته از اینکه این شهر  جزو یکی از شهرهای آلوده ی ایران شده است و شهروندانش از کمبود آب آشامیدنی رنج می برند . از سوی دیگر تازگی بدلیل بارندگی که بدلیل آلودگی هوا اسیدی شد و18 هزار شهروند اهوازی بدلیل مشکل تنفسی راهی بیمارستان شدند . طوریکه  گزارش شده است مصرف داروی تنفسی در این شهر 10 برابر شده است . حال نیز گزارش شده پروازهای فرودگاه اهواز به علت مه‌آلودگی  لغو شده است .
سرویس شهرستانها-مه‌آلودگی هوا در خوزستان از پرواز چند فروند هواپیما جلوگیری و بارندگی شدید در جیرفت به دو روستای این شهرستان خسارت وارد کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: شماره پرواز 430 شرکت هواپیمایی ایران ایر که بنا بود ساعت 23 و 55 دقیقه شنبه شب اهواز را به مقصد تهران ترک کند به علت مه‌آلودگی و کاهش شدید دید افقی زمین‌گیر شد.همچنین شماره پرواز 416 ایران ایر ساعت 6 و 55 دقیقه دیروز و شماره پرواز 1097 شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد تهران به علت مه‌آلودگی هوا باطل شد.وی افزود: شماره پرواز 011 ساعت 6 و 50 دقیقه یکشنبه متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین و پرواز شماره 2551 ساعت 7 و 10 دقیقه شرکت هواپیمایی نفت به مقصد تهران نیز به علت شرایط نامناسب جوی لغو شد.مه‌آلودگی هوا که از شنبه در استان خوزستان حاکم شده، شعاع دید افقی را در برخی مناطق به حدود 50 متر کاهش داده است.

اهواز- خبرنگار کیهان:بر اثر شیوع تنگی‌نفس پس از بارندگی‌ها در شهرستان اهواز، مصرف دارو در این شهرستان از 5 تا 10 برابر افزایش یافت.مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان این که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، داروی لازم و کافی را در اختیار داروخانه‌های شهرستان اهواز قرار داده است تصریح کرد: این معاونت با تشکیل ستاد ویژه توزیع دارو در استان و به خصوص اهواز، داروی موردنیاز بیماران تنگی‌نفس را تامین کرده است.حسین برزگر تاکید کرد: پیگیری‌های این معاونت در زمینه تامین داروی استان همچنان ادامه دارد و خوزستان با کمبود دارو در این زمینه مواجه نیست.وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط به حالت عادی برگشته است و جای هیچ‌گونه نگرانی برای تامین داروهای موردنیاز نیست.