گزیده خبرهای 1 دی -92

مدیرکل شکایات آموزش و پرورش اذعان کرد.19 هزار شکایت والدین از مدارس به دلیل دریافت وجه اجباری
آنگونه اختلاس وکلاشی و باج گیری وجیب مردم زدن آشکار شده است  که برخلاف قانون اساسی که نامنویسی داری و آموزشی رایگان است .ولی  گزارش  شده  کهمدیرکل شکایات آموزش و پرورش اذعان کرد 19 هزار شکایت والدین از مدارس به دلیل دریافت وجه اجباری  دریافت شده است .
مدیرکل ارزیابی و عملکرد شکایات آموزش و پرورش از وجود 19 هزار شکایت از آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی تاکنون خبر داد. سیدرحیم شاه ولد در گفت‌وگو با مهر در حالی دریافت هرگونه وجه اجباری از والدین دانش‌آموزان را تحت هر عنوانی غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی دانست که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 19 هزار شکایت در همین رابطه متوجه وزارت آموزش و پرورش شده است. وی گفت: بیش از 100 هزار مدرسه و 100 هزار مدیر داریم که باید از فعالیت و تلاش آنها برای اداره مدرسه تشکر کرد اما در برخی مواقع مدیران مدارس درخواست وجه اجباری می‌کنند که این برخلاف قانون اساسی مبنی بر تحصیل رایگان در مدارس دولتی است. میرشاه ولد افزود: مردم به خوبی می‌دانند که این خدمات رایگان آموزش و پرورش به دلیل محدودیت منابع مالی خدمات کاملی نیست و دانش‌آموز نیازهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال اگر مدیر مدرسه تشخیص دهد دانش‌آموزان نیازمند فوق برنامه، اردو و یا برگزاری مسابقه هستند، می‌تواند به ازای این خدمات، از والدین درخواست پول کند که دریافت آن نیز نباید اجباری باشد. وی تاکید کرد: انجمن اولیا و مربیان به نوعی وظیفه دارد وضعیت مدرسه را رصد و نیازهای دانش‌آموز را مشخص کند و سپس آنها را در جلسه انجمن پیشنهاد و به تصویب رساند و در نهایت مصوبات خود را با والدین در میان بگذارد. مدیرکل ارزیابی و عملکرد شکایات آموزش و پرورش درباره اینکه در حال حاضر مدیر مدرسه از انجمن اولیا و مربیان برای دریافت پول کمک می‌گیرد، گفت: انجمن اولیا و مربیان نیز نمی‌تواند والدین را مجبور به پرداخت پول کند. به گفته وی، اولیا باید در جریان هزینه‌های مدرسه قرار گرفته و مدیران موظفند در پایان سال بیلان فعالیت‌های مدرسه در حوزه کمک‌‌های مردمی را به صورت شفاف در اختیار والدین قرار دهند که اگر این اتفاق بیافتد قطعا والدین حاضر هستند برای سال‌های تحصیلی بعد نیز به صورت اختیاری به مدرسه کمک مالی کنند. میرشاه ولد درباره تعداد شکایت از آموزش و پرورش از ابتدای سال نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون شکایت از ما به 19 هزار و 925 مورد رسیده است که بیشترین شکایات مربوط به بخش آموزش و اداری- مالی بوده است.وی ادامه داد: تعداد شکایات در بخش آموزش 7 هزار و 789 مورد و در بخش اداری- مالی 7 هزار و 639 مورد بوده است
اعتراف آشکار به ضعف و ناتوانی کشور مدعی امن ترین کشور جهان و قدرت برتر منطقه  کهدر صورت وقوع زلزله امکان اطفای حریق در ساختمان‌های بیش از 6 طبقه  وجود ندارد .حال تکلیف بیش از 6 طبقه مشخص است که چیست ؟
سرویس اجتماعی- رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی گفت: از 40 نوع بلایای طبیعی در دنیا 31 بلایا در ایران اتفاق می‌افتد و در واقع هر 3 تا 5 سال یک زلزله مخرب در کشور اتفاق می‌افتد. عباس جزایری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه هر 3 تا 5 سال یک زلزله مخرب در کشور رخ می‌دهد، افزود: ما در کشوری آسیب‌پذیر از لحاظ حوادث و سوانح قرار داریم و همیشه باید این آمادگی و پتانسیل وجود داشته باشد که راهکارهای مناسب برای مقابله با حوادث را به کار بگیریم. وی تاکید کرد: باید به موضوعات مهمی چون آمادگی، مطالعه و راهکارهای مناسب با امر حوادث، بازسازی مناطق آسیب‌پذیر در زمان وقوع حوادث طبیعی توجه ویژه‌ای شود.

بیچاره سهم این دو استان محروم کرمان و بلوچستان در بیش از 34 سال گذشته فقر ومحرومیت ومصیبت وزلزله و خشک سالی ومرگ ومیر و طوفان شن وماسه بوده است .
طوفان شن و ریزش برف موجب تعطیلی مدارس ابتدایی شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان و جازموریان در استان کرمان شد. معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل گفت: به علت وزش باد سرد شدید توام با غلظت گرد و غبار و ریزگردها مدارس ابتدایی این شهرستان دیروز در نوبت صبح تعطیل شد. «هوشنگ ناظری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: غلظت ریزگردها و توام با باد شدید سرد به‌حدی بود که ستاد مدیریت بحران زابل برای حفظ سلامت دانش‌آموزان به‌ ناچار مدارس ابتدایی سطح شهرستان را تعطیل اعلام کرد. بر اساس این گزارش رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس پایه ابتدایی دیروز به دلیل ریزش برف در برخی مناطق شهرستان بردسیر تعطیل شد. «موسی سالاری» افزود: ریزش برف بامداد دیروز در بردسیر و در پی آن یخبندان معابر عمومی موجب تعطیلی مدارس شهرهای بردسیر، لاله‌زار و گلزار شد. وی همچنین گفت: طوفان شن روز شنبه در منطقه جازموریان نیز موجب تعطیلی مقاطع سه‌گانه مدارس در این منطقه شده است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی، از اسکان اضطراری 70 مسافر گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد. «محمد محمدی» افزود: این افراد در 48 ساعت گذشته به دلیل بارش برف و کولاک در محورهای مختلف گرفتار شده بودند که با امدادرسانی به موقع نجات یافتند. وی بیان کرد: در این مدت 150 نفر دچار حادثه شدند که از این تعداد 11 نفر به صورت سرپایی توسط امدادگران جمعیت هلال‌‌احمر این استان مداوا و 17 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرماندار چالدران از مسدود شدن راه ارتباط 18 روستای مرزی و صعب‌العبور این منطقه خبر داد. احمدرضا قلی‌پور گفت: طی بارش‌های اخیر در چالدران به 37 دستگاه ماشین در راه مانده در کولاک امداد‌رسانی شده و حدود 95 نفر مسافر از کولاک نجات یافتند و در مراکز امدادی هلال‌احمر اسکان داده شدند. بر همین اساس فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز از نجات 9 هزار راس دام و 30 نفر دامدار و چوپان در برف و کولاک اخیر خبر داد.ابوالقاسم مهری افزود: بارش سنگین برف و کولاک در این شهرستان منجر به مسدود شدن راه‌های روستایی بخش ارجمند از جمله روستاهای وزنا، زرمان، نجفدر و آسول و ایل راه روستای لزور شد. وی گفت: در این ایام حدود 70 خانوار عشایری که به دلیل نداشتن مراتع میان بند برای تعلیف دام‌ها قسمتی از مراتع ییلاقی منطقه لزور را قرق کرده بودند، با بارش این برف سنگین غافلگیر شدند. مهری تصریح کرد: طی این حادثه 9 هزار دام همراه با 30 نفر از دامداران و چوپانان زمین‌گیر شدند. وی بیان کرد: بلافاصله با اطلاع‌رسانی موضوع، ستاد مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده‌باش کامل در آمد و تمامی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان در بخش ارجمند و روستای لزور حضور یافتند. به گزارش فارس مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر 9 راه روستایی استان زنجان از مجموع 950 راه روستایی موجود مسدود شده است. مسعود خوشکام افزود: کارکنان راهداری استان برای بازگشایی این محورها تلاش می‌کنند تا در اسرع وقت این مسیرها بازگشایی شود.
شيوع بيماري خطرناكي به نام زگيل تناسلي
معجزه ی بهداشتی دیگررهبر ولی فقیه رژیم ضد بشری نامتعارف قرون وسطایی که مدعیست امن ترین کشور جهان است  چون بیماری جدید غیرقابل درمان همچون سرطان وایدز شایع شده است .  فاجعه بار اینکه اعتراف شده پیش گیری از طریق واکسن است که  حتي يك عدد هم از اين واكسن در ايران موجود نيست و افراد  بیماربايد آن را از خارج از كشور تهيه كنند
* رئيس انجمن مددكاري از شيوع بيماري خطرناكي به نام زگيل تناسلي خبر داد كه به گفته وي؛ تاكنون حدود 1 ميليون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هيچ درماني براي آن وجود ندارد. به گزارش فرارو، مصطفي اقليما، مددكار اجتماعي و رئيس انجمن علمي مددكاران اجتماعي، در پاسخ به سؤال خبرنگار ايلنا: در مورد اين مسئله كه چه بيماري‌هاي مقاربتي به جز ايدز اكنون در بين مردم رواج دارد؛ گفت: بيماري‌هاي عفوني وجود دارند اما قابل درمان هستند و بيماري‌هايي مانند سفليس هم كه ديگر تقريباً ريشه كن شده‌اند. بيماري كه امروز بسيار رواج پيدا كرده است و از ايدز هم خطرناك‌تر است بيماري زگيل تناسلي است كه به سرعت به طرف مقابل منتقل مي‌شود. اين زگيل‌ها سبب عفونت و سرطان مي‌شود و افراد مبتلا همچنين نمي‌توانند ديگر بچه‌دار شوند. اقليما افزود: اين بيماري درمان سختي دارد و تنها راه مقابله با اين بيماري پيشگيري است و آن هم فقط توسط واكسن انجام مي‌شود. البته حتي يك عدد هم از اين واكسن در ايران موجود نيست و افراد بايد آن را از خارج از كشور تهيه كنند
نماينده ايران به مراسم ماندلا نرسيد!
پس از آن همه گرد وخاک تبلیغاتی برپا کردن  و بالاگرفتن رقابت میان روحانی وظریف که خاتمی هم وسوسه شد در مراسم خاک سپاری نلسون ماندلا حضور داشته باشد . اکنون سایت سربازجو شریعتمداری مشرق کشف کرده است که به جای روحانی وظریف محمد شریعتمداری پس از پایان مراسم حضور داشته است.

يك سايت خبري مدعي شد كه علت غيبت نماينده ايران در مراسم خاكسپاري ماندلا، نرسيدن نماينده كشورمان به اين مراسم در ساعت مقرر بوده است. مشرق نوشت: "شنيده‌ايم براي شركت در مراسم تدفين ماندلا، ابتدا قرار بود آقاي روحاني شركت كند كه به دليل تراكم كاري، قرعه به نام ظريف و سپس جهانگيري افتاد اما در نهايت محمد شريعتمداري با يك هواپيماي فالكون عازم آفريقاي جنوبي شد. اخذ مجوز پرواز از 11 كشور و سه بار سوختگيري در مسير كيپ‌تاون باعث شد كه فرستاده ايران در مهلت مقرر به اين مراسم نرسد و تصويري هم از وي مخابره نشود."