صدا ونامه های شما

صدا ونامه های شما .8 دی - 92
* يك مستأجر خانه به دوش از تهران: قيمت خانه و اجاره آن همچنان بالاست و مردم را با مشكلات عديده‌اي مواجه ساخته است. چرا مسئولان براي كاهش نرخ‌هاي بي‌ضابطه مسكن چاره‌اي اساسي نمي‌انديشند؟ مستأجران كم درآمد جامعه بايد تا چه زماني با اين مشكلات دست و پنجه نرم كنند؟ با خبر شديم دولت با افزايش دو برابري حق مسكن كارگران كشور موافقت نموده و حق مسكن اين قشر زحمت‌كش و بي‌ادعا پس از سالها متمادي از 10 هزار تومان در ماه به بيست هزار تومان افزايش يافت!‌اي كاش اجاره مسكن هشت سال قبل در كشور را اعلام و نرخ اجاره امسال را نيز در كنار اين خبر اعلام ميكردند، آنوقت به اختلاف وحشتناك اجاره‌ها بيشتر پي مي‌برديم بنابر این با اين تصميم مهم براي كارگران ديگر براي هميشه در كشور مشكلي به نام اجاره مسكن نخواهند داشت!؟ جالب است بدانيم اين مبلغ حتي پاسخگوي نيم روز اجاره مسكن نخواهد بود. علي‌رغم گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي هنوز حقوق و مزاياي كارگران به حداقلها هم نرسيده و قشر كارگر در همه زمينه همچنان تحت فشار اقتصادي روزگار را به سختي سپري مي‌كند. به نظر مي‌رسد متوليان و مسئولان بخش كارگري در تصميم گيري‌هاي كلان كشوري براي اين صنف تأثيرگذار نبوده و با وجود گستردگي و كثرت كارگران و نقش حياتي آنان در توليد ناخالص ملي، متأسفانه هنوز نتوانسته‌اند به حقوق حقه خود دست يابند. راستي چه زماني حقوق و مزاياي واقعي آنان تعيين و پرداخت خواهد شد؟ 
نامه‌هاي شما
مشكل مسكن كارگران كشور به كلي حل و فصل شد!؟ 
با خبر شديم دولت با افزايش دو برابري حق مسكن كارگران كشور موافقت نموده و حق مسكن اين قشر زحمت‌كش و بي‌ادعا پس از سالها متمادي از 10 هزار تومان در ماه به بيست هزار تومان افزايش يافت!‌اي كاش اجاره مسكن هشت سال قبل در كشور را اعلام و نرخ اجاره امسال را نيز در كنار اين خبر اعلام ميكردند، آنوقت به اختلاف وحشتناك اجاره‌ها بيشتر پي مي‌برديم بنابر این با اين تصميم مهم براي كارگران ديگر براي هميشه در كشور مشكلي به نام اجاره مسكن نخواهند داشت!؟ جالب است بدانيم اين مبلغ حتي پاسخگوي نيم روز اجاره مسكن نخواهد بود. علي‌رغم گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي هنوز حقوق و مزاياي كارگران به حداقلها هم نرسيده و قشر كارگر در همه زمينه همچنان تحت فشار اقتصادي روزگار را به سختي سپري مي‌كند. به نظر مي‌رسد متوليان و مسئولان بخش كارگري در تصميم گيري‌هاي كلان كشوري براي اين صنف تأثيرگذار نبوده و با وجود گستردگي و كثرت كارگران و نقش حياتي آنان در توليد ناخالص ملي، متأسفانه هنوز نتوانسته‌اند به حقوق حقه خود دست يابند. راستي چه زماني حقوق و مزاياي واقعي آنان تعيين و پرداخت خواهد شد؟ حسيني - كارگر معدن - قزوين 
آيا سبد كالايي اعلام شده به بازنشستگان كشوري، لشكري و تامين اجتماعي تعلق مي‌گيرد؟ 
سوال اساسي از رئيس‌جمهور محترم اينست كه آيا اين سبد كالايي كه براي حدود 21 ميليون نفر در نظر گرفته شده، شامل بازنشستگان كشوري، لشكري و تامين اجتماعي نيز خواهد شد؟ چرا كه اعلام شده اين سبد كالايي به كارمندان و كارگران شاغل در دستگاههاي دولتي نيز تعلق مي‌گيرد. اميدواريم در اين طرح بازنشستگان بصورت ويژه مورد توجه قرار گيرند، چرا كه بازنشستگان جز حقوق ثابت، هيچگونه مزاياي ديگري ندارند و از طرفي بسياري از آنان قادر به كار نمي‌باشند تا بخشي از مخارج سنگين امروزي را جبران نمايند. در پايان اميدواريم دولت تدبير و اميد، در اين خصوص نيز تدبير نموده و كليه بازنشستگان كشور را خوشحال نمايند.
عبدالله بشارتي - منجيل .
صداي شما
محمدي از اراك: متأسفانه مواد مخدر جديد بسيار ويرانگرتر از مواد مخدر قديمي است و مستقيماً با مغز انسان سروكار دارد و آنرا تخريب مي‌كند. خانواده‌ها بايد كنترل بيشتري روي جوانان خود داشته باشند و آگاهي بيشتري بايد به جوانان ارائه شود تا در دام اين افيون صنعتي خطرناك و ويرانگر نيفتند. مسئولان هم بايد تحكم بيشتري در مورد قاچاقچيان اين مواد مخدر نشان دهد و مبارزه جدي را در پيش گيرد. 
* سعيدي از تهران: مسئولان دولتي بايد سبد كالا را به همه اقشار جامعه بدهند، زيرا خيلي از كارگرهاي ساختماني و كارگرهاي ساده هستند كه هيچ بيمه‌اي براي آنها واريز نمي‌شود و هيچ جا اسمي از آنها برده نشده است كه كسي بداند كارگر هستند و اين اشخاص از اقشار كم درآمد جامعه هستند. 
* يك مستأجر خانه به دوش از تهران: قيمت خانه و اجاره آن همچنان بالاست و مردم را با مشكلات عديده‌اي مواجه ساخته است. چرا مسئولان براي كاهش نرخ‌هاي بي‌ضابطه مسكن چاره‌اي اساسي نمي‌انديشند؟ مستأجران كم درآمد جامعه بايد تا چه زماني با اين مشكلات دست و پنجه نرم كنند؟ 
* امامي از تهران: چند وقتي است كه شهرداري منطقه13 اقدام به جدول‌گذاري ابتداي خيابان نيروي هوايي كرده، ولي آنرا به سرانجام نرسانده است، چرا؟ 
* حسني صفت از رشت: در مورد سهام عدالت كارگران فصلي و ساختماني رشت كه دو سال پيش ثبت نام كرديم، اقدامي تاكنون صورت نگرفته است. لطفاً پيگيري شود.