نامه‌ها و صداي شما

نامه‌ها  و صداي شما. 5 دی -92
صلواتي از تهران: طبق قانون اساسي هيچ يك از قوا نبايد در كار يكديگر دخالت كنند، ولي اكنون مي‌بينيم گاهي قواي ديگر در كار دولت دخالت مي‌كنند. دولت آقاي روحاني بايد استقلال داشته باشد، مگر نه اينكه سياست خارجي هر كشوري توسط وزارت خارجه آن تنظيم مي‌شود.  درحالي كه در دور دوم مذاكرات هسته‌اي و حل مشكل تحريم‌ها آغاز شده برخي حرفها از صدا و سيما و برخي افراد شروع شده، بهتر است وزارت خارجه را به خود مسئولان وزارت خارجه بسپاريم؟! مدتها است كه از رسانه‌هاي گروهي مطلع مي‌شويم كه برخي مسئولان دولتي در دولت قبل تخلفات مالي و غيرقانوني انجام داده‌اند و بيت‌المال را حيف و ميل كرده‌اند. حتي يك مورد تحقيق و تفحص از تأمين اجتماعي نيز در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
حال اين سؤال پيش مي‌آيد كه چرا قوه قضاييه يا دادستان با عنوان مدعي‌العموم اقدامي در جهت بازپس‌گيري اموال مردم و مجازات متخلفين انجام نمي‌دهد؟ از دست مردم عادي كاري بر نمي‌آيد، فقط ما شاهد اين وقايع هستيم.
* اقبالي از تهران: در خيابان فرحزادي بالاتر از ميلاد نور، حدود هفت مجتمع تجاري ساخته مي‌شود كه يكي از آنها برج بيمارستان آتيه با 27 طبقه است! درحالي كه در اين منطقه محدوديت ارتقاع 5/8 متر است. لطفاً پيام من را چاپ كنيد شايد پاسخي از سوي مسئولان ذيربط داده شود.
* اكبر حقگو از تهران: هجمه حتي به كوچكترين شخص جامعه كه نمي‌تواند از حق خود دفاع كند نيز پسنديده نمي‌باشد و جامعه را دچار ياس و نااميدي مي‌كند. لطفاً ارزش‌ها را سياسي و باندي نكنيد!؟
* يك شهروند آستارايي: به وزير صنعت بگوييد در آستارا هر گوني آرد براي مصرف نانوايي بربري 40 هزار تومان تحويل داده مي‌شود. خمير مايع 10 كيلويي 80 هزار تومان، سبوس 40 كيلويي 30 هزار تومان، هر قرص نان با چانه 550 گرم 400 تومان! بنويسيد شايد حضرات تدابيري اتخاذ كنند.
* صلواتي از تهران: طبق قانون اساسي هيچ يك از قوا نبايد در كار يكديگر دخالت كنند، ولي اكنون مي‌بينيم گاهي قواي ديگر در كار دولت دخالت مي‌كنند. دولت آقاي روحاني بايد استقلال داشته باشد، مگر نه اينكه سياست خارجي هر كشوري توسط وزارت خارجه آن تنظيم مي‌شود. درحالي كه در دور دوم مذاكرات هسته‌اي و حل مشكل تحريم‌ها آغاز شده برخي حرفها از صدا و سيما و برخي افراد شروع شده، بهتر است وزارت خارجه را به خود مسئولان وزارت خارجه بسپاريم؟! 
صداي شما
تلفن‌هاي همگاني!
تلفن‌هاي عمومي كارتي، يكي از ضروري‌ترين نيازهاي مردم به خصوص در مواقع ناچاري و اضطراري به شمار مي‌آيد.اين وسيله ارتباطي مي‌تواند باعث مرتفع شدن بسياري از مشكلات كار و زندگي مردم شود، اما متأسفانه اكثراً در مكان‌هاي مختلف شهرها و جاده‌هاي بين شهري و... با خرابي آنها مواجه مي‌شويم! از مسئولان ذيربط تقاضا مي‌شود تلفن‌ها را ماهها و حتي سالها به وضع خود رها نكنند.اكبري – تهران
مجازات
مدتها است كه از رسانه‌هاي گروهي مطلع مي‌شويم كه برخي مسئولان دولتي در دولت قبل تخلفات مالي و غيرقانوني انجام داده‌اند و بيت‌المال را حيف و ميل كرده‌اند. حتي يك مورد تحقيق و تفحص از تأمين اجتماعي نيز در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
حال اين سؤال پيش مي‌آيد كه چرا قوه قضاييه يا دادستان با عنوان مدعي‌العموم اقدامي در جهت بازپس‌گيري اموال مردم و مجازات متخلفين انجام نمي‌دهد؟ از دست مردم عادي كاري بر نمي‌آيد، فقط ما شاهد اين وقايع هستيم.سميعي – شهرري
راه‌اندازي توليد داخل حتي با هزينه بيشتر
به بهانه اينكه اجناس وارداتي از كشور چين ارزان‌تر از توليد همان كالا در داخل مي‌شود، شاهديم از گردو گرفته تا قطعات نامرغوب خودرو چيني، بازار ايران را قبضه كرده است. اين بهانه، توليد را در داخل فلج كرده است و پيامد آن هم بيكاري و وابستگي به خارج است.
بنظر مي‌رسد اگر حتي قرار باشد هزينه بيشتري براي توليد پرداخت شود بايد بپردازيم تا علاوه بر مشكل بيكاري، عملاً كشورمان را پويا و در مسير رشد قرار دهيم.دهقان - تهران