هشدار يك روانپزشك درباره افزايش خشونت بين مردم در روزهاي آلوده.

هشدار يك روانپزشك درباره افزايش خشونت بين مردم در روزهاي آلوده. 7 دی -92
کو گوش شنوا؟ مگر در رژیم ضد بشری عوامفریب ودروغگو وغارتگر جان انسان ها ارزش دارند؟

يك روانپزشك گفت: روزهايي كه هوا آلوده مي‌شود، ميزان تحريك‌پذيري افراد و خشونت بين مردم افزايش مي‌يابد. همچنين قدرت يادگيري، تمركز و حافظه كودكان كاهش مي‌‌يابد."عباس علي ناصحي" در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آلودگي هوا يكي از معضلات زندگي صنعتي و شهرنشيني است كه هرچه شهرها صنعتي‌تر مي‌شوند اين معضل نيز بيشتر مي‌شود.وي افزود: اين معضلات اغلب با مشكلات جسمي و رواني همراه است. مشكلاتي كه ناشي از كم تحركي، تغذيه نامناسب، كاهش ارتباطات اجتماعي و خانوادگي افراد است.ناصحي تصريح كرد: در كنار اين معضلات، آلودگي هوا مي‌تواند بر جسم و روان اثر بگذارد. همان‌طور كه مي‌دانيد جسم و روان از هم جدا نيستند و هرچه بر جسم اثر بگذارد بر روان نيز اثر مي‌گذارد.بنابراين آلودگي هوا با ايجاد مشكلات جسمي مي‌تواند باعث مشكلات رواني نيز شود.وي افزود: آلودگي هوا موجب كمبود اكسيژن در هواي تنفسي و افزايش گازهاي سمي مي‌شود. هر چه اكسيژن دريافتي كمتر و گازهاي سمي بيشتر باشد، بر غلظت اكسيژن خون روي سلول‌هاي مغز اثر منفي گذاشته و موجب احساس خستگي، كسلي، كمبود انرژي و كاهش انگيزه شده و در كنار اين‌ها موجب افزايش تحريك‌پذيري مي‌شود.
اين متخصص بهداشت درماني گفت: در روزهايي كه هوا آلوده است ميزان خشونت بين فردي افزايش پيدا مي‌كند. در نتيجه هواي آلوده، موجب آسيب روان و آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن مي‌شود.وي افزود: افزايش خودروها و دود ناشي از آنها نيز معضلي است كه شلوغي و تراكم جمعيت ناشي از آن موجب آسيب روان و تشديد مشكلاتي نظير اضطراب و افسردگي مي‌شود.ناصحي اظهار داشت:
براي حل اين معضل بايد راه‌حل‌هاي كوتاه و بلندمدت براي جلوگيري از آلودگي هوا و شلوغي شهرها انديشيده شود.وي افزود: هر چند اين مشكل بر همه افراد اثر مي‌گذارد اما، تأثير آلودگي هوا بر جسم و روان كودكان و سالمندان بيشتر است.ناصحي ادامه داد: آلودگي هوا قدرت يادگيري، تمركز و حافظه كودكان را كاهش مي‌دهد و هرقدر بيشتر باشد اين آسيب‌ها نيز بيشتر مي‌شود.وي خاطرنشان كرد: تعطيلي مدارس راهكاري كوتاه‌مدت است و براي جلوگيري از آلودگي هوا بايد راه‌ ديگري در نظر گرفته شود. البته بايد گفت تعطيل مدارس به اين دليل است كه حضور افراد كمتر شود تا آلودگي از بين برود و بهتر است در اين فاصله كودكان و سالمندان در خانه بمانند و از تردد در سطح شهر بپرهيزند.