ایران در بین 6 کشور برتر دنیا در زمینه امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه قرار دارد

خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد در حال حاضر ایران در بین 6 کشور برتر دنیا در زمینه اجرای کارهای عملیاتی امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه قرار دارد که افتخار بزرگی است.6 دی - 92
توجه داشته باشید  که  گویا فراموش شده است  که در  لزلزله های گذشته در ایران که به وقوع پیوسته روش امداد وخبررسانی چگونه بوده است ؟چه تعداد از زلزله زدگان زیر آوار مانده پس از وقوع زلزله جان دادند . زیرا بدلیل تأخیر گروه امداد به موقع در صحنه وعدم امکانات لازم امداد رسانی جان باختند؟ به ویژه موقع  وقوع زلزله ی بم که این شهر تاریخی ویران شد زمانی که گروه امداد رسانی سوئیسی با سگ های رد یاب شان وارد ایران شدند و برای کمک به سمت بم رفتند . ولی در بیت جماران 12 ساعت بحث وجدل محور حلال ومکروه و حرام بودن سگ بود .آنگونه که روز بعد روزنامه های سوئیسی در صحفات  اول خود تیتر خبری بازتاب دادند که سگ های سوئیسی پشت  ورودی دروازه شهر  بم منتظرند و زود تر از پاسداران بیت رهبری رسیدند تا مجوز ورود به داخل شهر برای جستجو گری وامداد ونجات زلزله زدگان داده شود .حال بماند که نقش پاسداران در آن موقع زلزله بم چه بود؟ چگونه کمک های نقدی وپوشاکی ودارویی .... منطقه ای وخارجی بالا کشیده  شد یا توی بازار آزاد فروخته شد؟ یا اینکه 3 بار خامنه ای سفر کرد تا کمک های نقدی را توی جیب بزند .آنگونه که روزنامه ی حکومتی جمهوری اسلامی نوشت که خامنه ای بطور ناشناس با لباس  مبلس  وارد شهر بم شد تا با زلزله زدگان  حاشیه خیابان شهر بم درد و دل کند .چون هدف فضا سازی علیه ی خاتمی ودولت وی بود ونه دفاع وحمایت کردن از بازماندگان زلزله زدگان بم که به حال خود رها شدند . مهمتر اینکه مطبوعات رژیم همان موقع نوشتند 6 برابر اینکه بم از نو ساخته شود کمک مالی نقدی داخلی ومنطقه ای وخارجی دریافت شد. البته پس از آن هم شاهد بوده ایم که زمان وقوع زلزله یا جاری شدن سیل و آتش سوزی وتصادفات امداد وخدمات رسانی چگونه بوده است؟ به خصوص در مورد زلزله ورزقان آذربایجان و آتش سوزی مدرسه ابتدایی دخترانه شین آباد پیرانشهر  در سال گذشته چگونه  بدلیل خدمات ومددرسانی اعتراض شد؟ از سوی دیگر گروه های امداد رسان داوطلب در وزقان بازداشت شدند. حال این نمونه تجربیات ذکر شده را مقایسه کنید با این ادعای وارونه  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که مدعی شده  رژیم فشیسی مذهبی ایران در جمع 6 کشور برتر دنیا در عملیات امداد و نجات  و حوادث غیرمترقبه قرار دارد که افتخار بزرگی است! یعنی ادعای منار وگنجشکی.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسن قدمی امشب در همایش ایثارگران عرصه امداد و نجات در زلزله بم، اظهار داشت: قبل از زلزله بم مشکلاتی در زمینه‌های گوناگون امداد و نجات در کشور وجود داشت، اما بم تجربه بسیار بزرگی برای همه ما بود.وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ایران در بین شش کشور برتر دنیا در زمینه اجرای کارهای عملیاتی امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه قرار دارد که افتخار بزرگی است.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ایران را از جمله کشورهای حادثه‌خیز دنیا برشمرد و بیان داشت: لازم است تا آموزش دادن تخصصی امدادگران در دستور کار ویژه قرار داشته باشد.قدمی عنوان کرد: در حال حاضر امکانات و تجهیزات امداد و نجات خوبی در کشور داریم و می‌توانیم در شرایط حساس عکس‌العمل به‌موقعی داشته باشیم.وی، عدم توزیع مناسب امکانات در زمان بحران را از جمله دغدغه‌های این سازمان برشمرد و افزود: مدیرت بحران اصل مهمی است و در راستای توزیع مناسب امکانات هم باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.به گزارش فارس؛ در این مراسم 10 نفر از فعالان امداد و نجات که در زلزله بم کمک‌رسانی کرده بودند، تجلیل شدند.