نامه‌ها و صداي شما.

نامه‌ها و صداي شما. 7 دی -92
حدود يك دهه از زلزله ويران‌گر و خانمان سوز شهرستان رودبار گذشته بود، مردم مصيبت زده و غم‌دار كه با مقاومت بي‌نظير و با صبر و تلاش فراوان تازه داشتند از زير فشار سهمگين كمر راست مي‌كردند كه به مصيبت و بلاي خانمان سوز ديگري گرفتار شدند! "آفت زيتون" چيزي كه بر خلاف زلزله در طول دوران گذشته در اين شهرستان سابقه نداشته است* يك بازنشسته تأمين اجتماعي: از بازنشستگان تأمين اجتماعي با حقوق زير خط فقر مي‌باشم. متأسفانه در چند سال اخير دلارهاي نفتي فوران كرد و اخبار مربوط به اختلاس‌ها خوراك رسانه‌هاي خارجي گرديد و آنوقت پس‌انداز هزاران كارگر كه از پرداخت حق بيمه خود براي روزهاي پيري و از كارافتادگي آنهاست و درگير مشكلات خود مي‌باشند را به نمايندگان مجلس بايد هديه بدهند! پول‌هاي نفتي مال همه مردم ايران است و پول تأمين اجتماعي هم متعلق به خود بازنشستگان است. 
چه كسي به فرياد مردم محروم رودبار مي‌رسد!!؟ 
حدود يك دهه از زلزله ويران‌گر و خانمان سوز شهرستان رودبار گذشته بود، مردم مصيبت زده و غم‌دار كه با مقاومت بي‌نظير و با صبر و تلاش فراوان تازه داشتند از زير فشار سهمگين كمر راست مي‌كردند كه به مصيبت و بلاي خانمان سوز ديگري گرفتار شدند! "آفت زيتون" چيزي كه بر خلاف زلزله در طول دوران گذشته در اين شهرستان سابقه نداشته است. آفتي كه مردم اين شهرستان را به خاك سياه نشانده و سالهاست كه صداي فريادشان به گوش هيچ كس نمي‌رسد!!!! زيتون مهمترين منبع درآمد مردم زحمت كش و محروم اين شهرستان است، بطوري كه اين ميوه بهشتي بعنوان تنها شناسه شهرستان بوده و همه جا آن را به نام رودبار زيتون مي‌شناسند. آري سال هاست كه نه تنها ميوه اين درخت بهشتي كه براستي طلاي سبز است با آفت وارداتي نابود شده است - بلكه حتي برگهاي سبز و نيلگونش كه در جهان مظهر و سنبل صلح - آزادي و انساندوست - متأسفانه بدليل بي‌توجهي و عدم سم‌پاشي در طول چند دهه بعد از انقلاب مثل قير سياه شده است. حال اين آفت ويرانگر چگونه به اين منطقه محروم وارد شد، روايات مختلف است. اندوه اين مصيبت بزرگ زماني بيشتر مي‌شود كه مي‌بينيم هيچ كس به داد اين مردم محروم نمي‌رسد! واقعاً باعث تعجب و تأسف است كه چگونه در طول يك دهه گذشته هيچ كدام از مسئولين شهرستان و استان و حتي كشوري براي نجات و رهايي مردم از اين بلاي ويرانگر اقدامي نكرده‌اند. آيا در طول يك دهه خسارات وارده به مردم اين منطقه قايل رويت نبوده؟ آيا ريالي به عنوان كمك به آنها داده‌اند؟ آيا اقدامي جهت رفع مشكل پيش آمده صورت گرفته است؟ آيا مسئولين شهرستان برگ‌هاي بشدت آفت زده و سياه شده درختان زيتون را نگاه نكرده‌اند؟ آيا از كنار درختان عبور نكرده و زيتون‌هاي كرم زده چون ريگ ريخته شده را نديده‌اند؟! جاي تعجب و تأسف است كه چگونه با طرح طوبي از ريشه و شاخه درختان زيتون اين شهرستان در سراسر ايران زيتون كاري مي‌شود ولي در عين حال (مادر) همه زيتونستانهاي كشور سالهاست كه در شرف نابوديست و كسي توجهي به آن ندارد، آري زيتون و روغن زيتون رودبار كه حتي به نقل قول و نوشته‌هاي سفرنامه‌هاي غربي‌ها در دنيا بي‌نظير است درحال نابوديست! چه بايد كرد؟ مردم محروم زحمت كش و مصيبت ديده شهرستان براي رهايي از اين آفت ويرانگر تقاضاي كمك و استمداد دارند. كمكي همه جانبه، اساسي و زيربنائي با هماهنگي و همكاري همه مردم، تنها راه رهائي و ريشه كن كردن اين آفت خانمان‌سوز است. سيد ايرج اجاقي - رودبار 
چرا نمايشگاه تعطيل شد؟ 
چرا نمايشگاه مجسمه‌هاي استاد صنعتي در ميدان امام خميني(ره) تعطيل شد؟ اگر نمايشگاه به جاي ديگري منتقل شده لطفاً مسئولان شهرداري منطقه 12 اطلاع‌رساني كنند. اين نمايشگاه با توجه به كارهاي هنري مردم‌پسند در جاي خوبي قرار داشت و مردم از ديدن آثار صنعتي لذت مي‌بردند كيانا كلانتري - تهران 
صداي شما
* يك بازنشسته تأمين اجتماعي: از بازنشستگان تأمين اجتماعي با حقوق زير خط فقر مي‌باشم. متأسفانه در چند سال اخير دلارهاي نفتي فوران كرد و اخبار مربوط به اختلاس‌ها خوراك رسانه‌هاي خارجي گرديد و آنوقت پس‌انداز هزاران كارگر كه از پرداخت حق بيمه خود براي روزهاي پيري و از كارافتادگي آنهاست و درگير مشكلات خود مي‌باشند را به نمايندگان مجلس بايد هديه بدهند! پول‌هاي نفتي مال همه مردم ايران است و پول تأمين اجتماعي هم متعلق به خود بازنشستگان است. 
* دستجردي از تهران: بعضي از مسئولان با چه مجوزي و ملاكي، پول بيت المال را به عنوان پاداش به نمايندگان مجلس دادند؟ چرا قوه قضائيه شفاف سازي نمي‌كند؟ 

* رضايي از قم: ضمن تبريك به استاندار جديد قم، به اطلاع ايشان برسانيد مجدداً پس از دو سال، پرنده فروشان با تجمع خود در منطقه خاكفرج آسايش را از اهالي محل گرفته‌اند. تذكر بدهيد تا رسيدگي شود.