گزیده ها

عكس



لحظه شكار پرنده 

سنگ جاندار در سواحل كشور شيلي



ايسنا - سنگ‌ها هميشه به وفور در طبيعت يافت مي‌شوند و به همين دليل ما گاه به راحتي از كنار آنها عبور مي‌كنيم، اما برخي از همين سنگ‌ها، گاهي از عجايب روي زمين به شمار مي‌روند.
"Pyura chilensis" نوعي سنگ عجيب است كه در سواحل شيلي به طور فراوان وجود دارد. اين سنگ‌ها در ظاهر بسيار بدچهره و شايد بي‌ارزش باشند اما اگر از وسط باز شوند تازه زيبايي و اسرار پنهانشان را نشان خواهند داد. اين سنگ در واقع يك موجود دريايي است كه تنها از آب دريا تغذيه مي‌كند و گوشتي قرمز رنگ دارد. قسمت سنگي بدنش نيز براي محافظت از اين گوشت است. در شيلي گوشتي كه در ميان اين سنگ وجود دارد را به عنوان يك غذاي گران و البته خوشمزه سرو مي‌كنند.
اين موجود عجيب با نام "سنگ زنده" نيز شناخته مي‌شود چرا كه محققان به اين نكته رسيده‌اند كه اين سنگ در اصل يك جاندار است و حتي در بدنش خون نيز ديده شده است. در نگاه اول هيچ‌كس متوجه زنده بودن آن نخواهد شد چرا كه با سنگ‌ها هيچ فرقي نمي‌كند. اين موجود دريايي اين روزها در شيلي پرورش هم داده مي‌شود ولي در سواحل نيز به راحتي مي‌توان آنها را پيدا كرد. بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند در گذشته زيستگاه اين موجود كف دريا بوده است كه به مرور به ساحل آمده‌اند.
به گمان از اين پس مردم ديگر كشورها هم در سواحل به جان سنگ‌ها خواهند افتاد تا بتوانند از اين نوع سنگ‌ها بيابند بايد به اطلاع آندسته از دوستان برسانيم كه اين نوع سنگ در هيچ كجاي دنيا به غير از سواحل شيلي يافت نشده - و يافتن اينگونه سنگ در نقاط ديگر اصولأ محال است. 
درختان رنگين كماني در جنگل اندونزي



درختان اين جنگل كه از گونه‌هاي اكاليپتوس هستند، "رنگين كماني" نام دارند و در نيمه شمالي كره زمين به شكل طبيعي در كشور گينه و جزيره "سولاوسي" اندونزي رشد مي‌كنند.

لحظه استثنايي از شكار كوسه سفيد



خبرآنلاين: جزيره موسوم به Seal Island در سواحل كيپ تاون افريقاي جنوبي و تصاويري از پريدن و جهيدن كوسه سفيد و قورت دادن "سيل دريايي" بيچاره!
"كريس مك لنان" عكاس نيوزيلندي در روز دوم سفرش به آبهاي افريقاي جنوبي صحنه‌اي را كه مشاهده مي‌كنيد به ثبت رسانده است.
در اين صحنه كوسه سفيد بزرگتر از يك غول دريايي! و البته وحشتناك، سيل‌هاي دريايي را با روشي منحصربفرد شكار مي‌كند.
رفتن زير آب و زدن ضربه به سيل دريايي با پوزه و جهيدن روي آب و شيرجه روي حيوان بيچاره و در نهايت قورت دادن آن؛ كاري است كه در كمتر از يك ساعت "مك لنان" با ديدن 28 شكار،سوار بر قايق ديد و عكس گرفت.
"كريس" عكاس و برنده جوايز بين‌المللي عكسهاي مسافرتي مي‌گويد: رفتار كوسه سفيد در اينجا استثنايي است.
يك كوسه سفيد شبيه آنچه مي‌بينيد بيش از 1000 كيلوگرم وزن داشته و پريدن و جهيدن و قورت دادن سيل با اين وزن جزو شگفتي‌هاي طبيعت است. كريس گفت دقايقي از طلوع آفتاب نگذشته بود كه شكار و شكارچي را يافت و كمتر از نيم ساعت تصوير مذكور شكار شد. 



عكس



تحويل قليان روشن درب منزل! 



پر پيچ و خم‌ترين خيابان جهان



خيابان "لومبارد" در شهر "سان فرانسيسكو" آمريكا با پيچ و خم‌هاي عجيب غريب خود در مسير كوتاه ارتباطي آن باعث شده تا به اين خيابان لقب پر پيچ و خم‌ترين خيابان جهان داده شود. 

درختان متفاوت!



ميزان زباله‌هايي كه روزانه در سراسر جهان توليد مي‌شوند، روندي افزايشي را دنبال كرده، اما به نظر نمي‌رسد جهان مصرف گرا واكنشي به اين موضوع نشان دهد. برخي مواقع هنرمندان نقشي كليدي در افزايش آگاهي پيرامون مشكلات مشخص فرهنگي، اجتماعي و يا عمومي ايفا كرده و اين دقيقا همان كاري است كه "يوكن ترويا" با درختان ظريف خود كه از كيسه‌هاي كاغذي بريده شده اند، انجام داده است.
"ترويا" با استفاده از كيسه‌هاي كاغذي كه معمولا براي اهداي هديه استفاده مي‌شوند، درختاني زيبا را خلق كرده كه تا حدودي شبيه هنر سنتي مينيماليستي ژاپني است. به گفته وي، هر يك از اين درختان داراي يك مدل هستند. در حقيقت، آنها نمونه‌هايي هستند كه هنرمند ژاپني در همسايگي خود و يا هنگام سفر مشاهده كرده و براي طرح‌هاي خود الهام گرفته است.
آثار هنري كاغذي "يوكن ترويا" در سال گذشته و با نمايش سري درختان بريده شده در كيسه‌هاي كاغذي مك دونالد از محبوبيت بالايي برخوردار شدند.  


مرگ راننده پرايدي كه بزرگراه باقري را خلاف جهت حركت مي‌كرد!



معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران از مرگ راننده پرايدي كه بزرگراه شهيد باقري را خلاف جهت مي‌رفت، خبر داد.
سرهنگ "عين‌الله جهاني" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: حوالي ساعت 4:20 بامداد ديروز در بزرگراه شهيد باقري يك دستگاه سواري پرايد سرقتي كه به صورت خلاف جهت در بزرگراه از جنوب به شمال در حال حركت بود با گاردريل جداكننده باند تندرو و كندرو برخورد كرد.
وي افزود: در پي اين حادثه گاردريل وارد خودرو شد و راننده پرايد كه جواني 28 ساله بود در دم كشته شد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران با اشاره به اينكه خودروي مذكور يك روز قبل از تصادف به سرقت رفته بود، تصريح كرد: علت اين حادثه بي‌مبالاتي به دليل حركت در خلاف جهت تعيين شده در بزرگراه اعلام شده است. 

صحبت‌هاي مردي كه همسرش را با لوله آب به قتل رساند


صحبت‌هاي مردي كه دوست نداشت قبل از قرنطينه شدن وارد زندان شود شنيدني و دردناك بود.
اين مرد كه با پوست پر از شيارهاي عميقش و موهاي سفيدش و دستان بزرگ و چين و چروك خورده‌اش معلوم بود كه عمري روزي حلال در آورده و رنج كشيده است در حالي كه زار زار گريه مي‌كرد، گفت: آخر مسلمان خدا، من با اين سن و سال هنوز پايم به كلانتري باز نشده بود حالا چرا بايد بروم در جمع اراذل، قاچاقچي، قاتل...
مرد در گوشه‌اي از اتاق ماجراي زندگي‌اش را اينگونه آغاز كرد: شهرستان به دنيا آمدم، بعد از مدتي كه بزرگتر شدم كارگري شركت‌ها را مي‌كردم.18-19 سالم بود كه زن گرفتم. زنم غريبه بود.
آن موقع من وضع مالي خوبي نداشتم. هنوز كارگري مي‌كردم و زنم هم با نداري من ساخت بعد از مدتي مجبور شديم از همدان به تهران بياييم، شهرستانها آنقدر از كار خبري نبود، هم او از خانوداه‌اش دور شد هم من.
كم كم بچه‌ها دورمان را گرفتند، تا امروز كه خدا هشت تا اولاد به من داده. هفت پسر و يك دختر. من شب و روز كار مي‌كردم تا خرج زندگي را در بياورم مي‌گفتم اگر پدرم نتوانست زير بال و پر ما را بگيرد من بايد با كار فشرده بتوانم به فرزندانم كمك كنم تا مثل من در سختي زندگي خود را سپري نكنند...
بعد از مدتي كار شبانه روزي در شب‌هاي سرد زمستان و روزهاي گرم تابستان موفق شدم يك خانه 5 طبقه براي خودم بسازم و 4 طبقه آن را بدم مستاجر و در طبقه ديگر هم بنشينم...
پيش خودم گفتم هر كدام از پسرانم كه زودتر زن گرفت براي چند سال يكي از واحد‌ها را به او مي‌دهم تا زندگيش را بسازد و برود به دنبال سرنوشت زندگي‌اش.
از پنج- شش سال قبل رفتارهاي زنم عوض شد. من گفتم نبايد يادمان برود كه كي بوديم از كجا آمديم و چي هستيم ما كه چيزي نشده بوديم.
اما خب وضع مالي مان تغيير كرده بود. اصلا آن زن سابق نبود. لباس پوشيدنش، حرف زدنش، همه و همه يك جور ديگري شده بود... اوايل با زبان خوش مي‌گفتم زن، ما يك سن و سالي ازمان گذشته، ديگر نبايد مثل جوان‌ها لباس بپوشيم و مثل آن‌ها سبك سري كنيم...
اما مگر حرف به گوش اين زن فرو مي‌رفت؟ هر روز يك رنگ و مدل لباس مي‌خريد، موهايش را رنگ قرمز مي‌كرد.. به خدا خجالت مي‌كشيدم نگاهش كنم... مدام نگاه به عروس‌ها مي‌كرد. آن وقتها سه تا از پسرهايم زن گرفته بودند، نگاه مي‌كرد ببيند عروسها چه مي‌كنند، فردا او هم همان كار را مي‌كرد...
آنقدر اين كار را ادامه داد تا زندگي يكي از پسرهايم را به هم زد و عروسم طلاق گرفت و رفت. اما اين زن دست از كارهايش برنداشت...
گاهي فكر مي‌كردم چون زمان جواني‌اش نتوانسته از اين كارها بكند برايش عقده شده. چون كم سن و سال بود كه ازدواج كرديم. خب خانه پدرش كه نمي‌توانست دست از پا خطا كند. خانه من هم كه آمد اول كه دست و بالمان تنگ بود و بعد هم كه بچه‌ها به دنيا آمدند و حال كه دست و بالمان هم باز شده، او فرصت پيدا كرده تا خودي نشان دهد.
اما به خدا ديگر از سن و سال ما گذشته بود...
ديگر كار به جايي رسيد كه حرف آبرو در ميان بود با برادر و خواهرش صحبت كردم ولي گفتند به ما ربطي نداره، مشكل زندگيت را خودت حل كن...
ديگر طاقتم طاق شده بود، به زنم گفتم‌اي زن، بيا از خرشيطان پياده شو... برو دنبال زندگيت تو كه به هيچ صراطي مستقيم نيستي! اما او مي‌گفت: طلاق نمي‌گيرد و دست از سر فرزندانش بر نمي‌دارد.
مي گفت من بايد بروم ولي من هم نمي‌توانستم فرزندانم را پيش چنين زني بگذارم... راستش ديگر به اينجام رسيده بود، مي‌خواستم كار را يكسره كنم، چقدر حرص بخورم. چقدر زجر بكشم.
گفتم بيا يك طبقه از اين ساختمان‌ها را به تو مي‌دهم هر كاري كه مي‌خواهي بكن، بفروش، رهن بده، اجاره بده، فقط برو و جلو چشم من نباش.
مي خواستم تا وقتي بچه‌ها نيامده اند، كار را تمام كنم. يا اين طرفي يا آن طرفي مثل هميشه شروع كرد به تند زباني كه من هيچ كجا نمي‌روم تو هم هركاري از دستت بر مي‌آيد كوتاهي نكن!
چاره‌اي برايم نمانده بود، گفتم تو را مي‌كشم و مي‌روم خودم را معرفي مي‌كنم، اما او فكر كرد فقط تهديد مي‌كنم گفت: مي‌تواني كوتاهي نكن!
ديگر نتوانستم تحمل كنم...
انگار آتيشم زده بودند، يك تكه لوله آب گوشه حياط افتاده بود، آن را برداشتم و شروع كردم به زدن، نه يك ضربه، نه دو ضربه، حالا نزن و كي بزن... نمي‌دانم چند ضربه به او زدم كه ديگر از حال رفت. بعد بيرون آمدم رفتم پاسگاه و همه چيز را گفتم. از آنجا مرا فرستادند آگاهي و الان هم در زندان هستم.
به خدا اگر طلاق مي‌گرفت و مي‌رفت كار به اينجا نمي‌رسيد. اما نه طلاق مي‌گرفت و نه رفتارش را درست مي‌كرد. كاش زن من اشكال ديگر داشت به خدا اين زن راه ديگري برايم نگذاشته بود، آن روز ديگر خون جلوي چشمانم را گرفته بود. من اينكار را نكردم كه بروم زن بگيرم من اين كار را كردم چون ديگر تحمل رفتارش را نداشتم... 

گزارشي از پاسبان‌هاي الكترونيك شهر
دوربين‌هايي كه نجاتمان مي‌دهند!



دوربين‌هاي مداربسته‌اي كه اين روز‌ها در گوشه و كنار شهر مي‌بينيم، تا به حال كاشف بسياري از سرقت‌ها و جنايت‌ها بوده‌اند، پاسبان‌هاي بي‌ادعايي كه اين روز‌ها هم حافظ جان و مال صاحبانشان شده‌اند، هم افرادي كه از كنارشان عبور مي‌كنند
دوربين‌هاي مدار بسته اين روز‌ها تبديل به بلاي جان دزد‌ها شده‌اند، دزدهايي كه يا بايد نصف وقت و خلاقيتشان را صرف از كار انداختن دوربين‌ها كنند يا اينكه به سراغ خانه‌ها ومغازه‌هايي بروند كه محيط اطرافشان دوربين ندارد. حالا ديگر آن‌هايي كه وضع ماليشان خوب است به سرايدار و پاسبان محل اكتفا نمي‌كنند و هر طور شده براي خانه و محل كسبشان دوربين مدار بسته مي‌خرند تا دزدهاي كمتري دور و برشان پرسه بزنند. شايد براي همين است كه اين روز‌ها تيترهايي از اين دست در صفحه حوادث روزنامه‌ها زياد مي‌بينيم: دوربين مدار بسته راز جنايت كارگاه سوخته را فاش كرد. دوربين‌ مدار بسته مچ سارقان را گرفت. دوربين‌هاي مغازه، كار زشت دو زن را لو دادند.
راز سرقت 270 هزار دلاري در دوربين مداربسته. كليد معماي سرقت 50 ميليوني خانه در دوربين مداربسته و... پليس مي‌گويد دزد‌ها معمولا دنبال سرقت از خانه‌هايي هستند كه موانع كمتري داشته باشد تا وقتشان كمتر تلف شود؛ براي همين بين دزد‌ها "دزدي سه سوته" معروف است، يعني دزدي‌اي كه دركمترين زمان ممكن اتفاق مي‌افتد.
يكي از موانع دزد‌ها كه اين روز‌ها حسابي به دردسرشان انداخته، دوربين‌هاي مداربسته است. ممكن است دزد بتواند به نگهبان محله رشوه بدهد تا بتواند از خانه‌ها دزدي كند، اما سر دوربين‌هاي مدار بسته را نمي‌شود كلاه گذاشت! دوربين‌هايي كه تا به حال زورگير‌ها و دزدهاي زيادي را به دام انداخته‌اند. معروف‌ترين ماجراي اين دوربين‌ها هم بر مي‌گردد به سالي كه گذشت و دو زورگيري كه توسط دوربين‌ها شناسايي شدند و پاي چوبه‌دار رفتند.
* در مكان‌هاي مجهز به دوربين، 90 درصد سرقت‌ها كشف مي‌شود
سردارخانچرلي؛ رئيس پليس پيشگيري تهران به نقش مهم دوربين‌هاي مداربسته در كاهش سرقت اشاره مي‌كند و مي‌گويد كه وجود دوربين‌هاي مداربسته دريك مكان باعث مي‌شود تا دزدان براي سرقت از آن مكان كمتر وسوسه شوند، از طرف ديگر وجود اين دوربين‌ها براي زمان بعد از دزدي و شناسايي سارقان هم بسيار موثر است. او معتقد است كه حتي اگر با حرفه‌اي‌ترين سارق‌ها هم روبرو باشيم، مي‌توانيم بوسيله دوربين‌ها آن‌ها را شناسايي كنيم. سردارخانچرلي، همچنين با اشاره به افزايش استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته در ايران مي‌گويد كه درتمام دنيا، مردم به استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته تشويق مي‌شوند، چرا كه اساس ساخته شدن اين دوربين‌ها، به دام انداختن مجرمان است.
از سوي ديگر براساس آمار پليس آگاهي كشور، استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته، در بازه زماني سال 89 تا 92، افزايش چشمگيري داشته است. سرهنگ فريدون خالقي فرد؛ معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي درباره نقش دوربين‌هاي مدار بسته در كاهش سرقت‌ها مي‌گويد: بررسي پرونده‌هاي سرقت نشان مي‌دهد كه حدود 90 درصد سرقت از اماكن مجهز به دوربين‌هاي مداربسته از سوي پليس كشف مي‌شود.
به گزارش افكارنيوز، او در ادامه مي‌گويد: نصب دوربين‌هاي مداربسته در سطح شهر منجر به كاهش جرم مي‌شود زيرا ثبت تصوير و چهره مجرمان هنگام وقوع جرم موجب بازدارندگي است. او همچنيين به اين موضوع اشاره مي‌كند كه حدود 90 درصد سرقت‌هايي كه در اماكن مجهز به دوربين مداربسته از جمله طلافروشي‌ها، بانك‌ها يا مراكز تجاري رخ مي‌دهد، از سوي پليس كشف مي‌شود و 10 درصدي كه به نتيجه نمي‌رسد به دليل پائين بودن كيفيت لازم دوربين‌ها يا ثبت نشدن تصاوير بوده است. به گفته سرهنگ خالقي، به همين دليل و براساس قانون، طلافروشي‌ها و بانك‌ها نيز براي دريافت مجوز موظف به نصب دوربين با كيفيت بالاهستند.
* اخاذي با يك وسيله اخلاقي!
دوربين‌هاي مداربسته، دزدهاي زيادي را به دام انداخته‌اند، اما هميشه آدم‌هاي سودجويي هم وجود دارند كه از يك وسيله خوب، مي‌توانند بد‌ترين استفاده ممكن را داشته باشند. در واقع بخاطر سودجويي‌هاي اين دسته از آدم‌ها، عده‌اي معتقدند دوربين‌هاي مدار بسته حريم خصوصي را زيرسوال مي‌برد. جنجاليترين خبري كه در اين باره اخيرا تبديل به تيتر يك روزنامه‌ها شد، مربوط به اخاذي 50 ميليون توماني به وسيله دوربين‌هاي مدار بسته بود.
ماجرا از اين قرار بوده كه نصاب دوربين‌هاي مداربسته يك شركت تجاري در مشهد، كه با سرقت تصاوير خصوصي صاحب محل به كمك دوست خود، قصد اخاذي 50 ميليون توماني را داشت، همراه همدستش از سوي پليس فتاي استان خراسان دستگير مي‌شود. مرد اخاذ حتي براي صحت ادعايش يك سي دي حاوي تصاوير خصوصي شاكي را به محل كارش ارسال كرده بود. ماموران پليس بعد از تحقيق متوجه شدند كه دوربين‌هاي مداربسته موجود در شركت شاكي، به سيستم مركزي رايانه متهم نصب بوده و او از اين طريق توانسته تصاوير دوربين‌هاي شركت را هك كند. ازآن طرف مرد ديگري هم كه در زمينه نصب دوربين‌هاي مداربسته فعاليت داشته، دوربين‌ها را در شركت شاكي نصب كرده است.
در واقع فيلم‌هايي كه از حافظه دوربين‌هاي مداربسته به بيرون درز كرده، فيلم‌هايي كه در آسانسور‌ها ضبط شده و حتي فيلم‌هايي كه درون مغازه‌‌ها از زن و بچه مردم گرفته‌اند، در فضاي مجازي و داخل گوشي‌هاي موبايل دست به دست شده و گاهي يك زندگي را به هم ريخته است. اما پليس امنيت هم راه را براي سودجو‌ها باز نگذاشته و براي سوءاستفاده هرچه كمترخريداران دوربين‌ها اطلاعيه‌هايي صادر كرده است. طبق دستور پليس امنيت گرفتن پروانه كسب براي فعاليت در زمينه فروش دوربينهاي مدار بسته و سيستمهاي حفاظتي الزامي است. در اطلاعيه‌هاي پليس به اين موضوع اشاره شده كه با فراگير شدن استفاده از دوربينهاي مدار بسته و سيستمهاي حفاظتي در بين مراكز و پاركينگ‌ها و مغازه‌ها و... فعالان در اين صنف هم تعدادشان رو به افزايش است و مي‌طلبد كه اين افراد داراي شناسنامه و قانونمند شوند و چه بسا افرادي غير مسئول و بي‌مسئوليت اقدام به نصب و سوء استفاده از اين ابزار براي كارهاي خلاف خود مي‌كنند.
از طرف ديگر فيلم مربوط به استخر زنان و اتاق پرو و.... مشكلات زيادي را براي خانواده‌ها بوجود آورده است. طوري كه سرهنگ غني لو معاون اجتماعي تهران بزرگ هم در مصاحبه‌اي در اين خصوص هشدار داده است كه به كارگيري وسائل خاص جمع آوري اطلاعات اعم از دوربين‌هاي مدار بسته، ميكروفون‌هاي شنود و خودكارهاي دوربين‌دار كه دست برخي افراد ديده مي‌شود و توسط برخي افراد نصب مي‌شود، تنها توسط سازمانهاي اطلاعاتي و پليس مجاز است و فروش و نصب آن‌ها به صورت عمومي بدون مجوز ممنوع است.
* اين پاسبانهاي بي‌ادعا از كجا آمدند؟
گسترش كاربرد دوربين‌هاي مدار بسته در ايران به اوايل دهه 80 برمي گردد در آن زمان با توجه به قيمت و محدوديت در تعداد، استفاده از دوربين بيشتر در اماكن دولتي، بانك‌ها و مشاغلي كه حجم مراودات مالي بالايي داشتند رواج داشت. اما با گسترش تكنولوژي و ورود دستگاههاي چيني به كشور به تدريج كابرد اين وسيله همگير شده و درحال حاضر تقريبا در اكثر صنوف و امكان مسكوني و تجاري شاهد حضور دوربينهاي مداربسته با تكنولوژيهاي نوين هستيم به گونه‌اي كه هم اكنون دو رسته شغلي مجزا خدمات فروش، نصب و تعمير اين دستگاه‌ها را بر عهده دارند. در اين رابطه رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاههاي صوتي و تصويري مي‌گويد: "با توجه به گسترش روزافزون دستگاههاي الكترونيكي استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته به شدت رواج يافته است و هم اكنون در برخي از صنوف همچون قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها، صرافي‌ها و طلافروشان نصب دوربين از سوي مسئولان صنفي مربوطه تاكيد شده است".
درستي مي‌گويد كه هم اكنون تنوع دوربين‌ها بسيار بالا بوده و متقاضيان مي‌توانند مناسب با نوع كاربري دستگاه مورد نظر را تهيه كنند. به عنوان مثال دوربينهاي ديد در شب و يا دوربينهاي كه قابليت نزديك نمايي بالايي دارند در بيشتر بانك‌ها و كارخانجات بزرگ كاربرد دارند. درستي همچنين در پاسخ به مبداء واردات دوربين‌ها مي‌گويد كه در گذشته بيشتر اين دوربين‌ها ساخت كره و يا تايوان بود اما هم اكنون بيش از 90 درصد از بازار كشور در اختيار دستگاههاي چيني قرار دارد. او در ادامه مي‌گويد: البته واردات دستگاه‌ها از كشور چين به معناي كيفيت نامطلوب نيست و اين كالا‌ها هم همچون ساير كالا‌ها درجات كيفيت متنوعي دارد.
رئيس اتحاديه فروشندگان صوتي و تصويري در خصوص ورود دستگاههاي قاچاق هم مي‌گويد كه بيشتر حجم دستگاههاي موجود از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شوند اما در برخي از موارد شاهد حضور دستگاههاي بي‌كيفيت قاچاق در بازار هستيم كه به جهت عدم برخورداري از خدمات پس از فروش و همچنين امكان انجام تخلفاتي همچون هك كردن تصاوير خريد اين دستگاه‌ها به متقاضيان توصيه نمي‌شود.
درستي درباره تخلفات مربوط به اين حوزه هم توضيحاتي مي‌دهد: با گسترش كاربرد اين وسيله هم اكنون واحدهاي صنفي زيادي به سمت فروش اين دستگاه‌ها روي آورده‌اند به همين جهت اتحاديه اقدام به تشكيل رسته شغلي جدا كرده تا با ايجاد شرايط خاص ضمن كاهش تخلفات احتمالي نظارت خود را نيز بر اين شغل بيشتر نمايد. او مي‌گويد كه هم اكنون واحدهاي صنفي متقاضي بايد ضمن ارايه گواهي عدم سوء پيشينه صلاحيت آن‌ها نيز از سوي اداراه اماكن تاييد شود تا موفق به دريافت مجوز فعاليت گردند.
ميزان نقل و انتقالات مالي اين حوزه هم موضوعي است كه ابراهيم درستي به آن اشاره مي‌كند: "از آنجاييكه فروش دوربينهاي مدار بسته رسته جديد شغلي محسوب مي‌شود اطلاعات و آمار درستي از حجم مراودات مالي آن در دست نيست اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد در همين مدت زمان كوتاه هم حجم قابل توجهي از نقل و انتقالات مالي را به خود اختصاص داده است."
وي در خصوص احتمال هك شدن دوربين‌ها و از كار افتادن ان‌ها از سوي سارقان هم مي‌گويد: "بايد توجه داشت صنف ما فقط وظيفه فروش دوربين و تجهيزات جانبي را برعهده دارد و نصب و تعميرات تخصصي در حيطه اختيارات شركتهايي است كه تحت پوشش اتحاديه تجهيزات مخابراتي به فعاليت مي‌پردازند."
در رابطه با امكان از كار افتادن دوربين‌ها از سوي سارقان و همچنين هك شدن تصاوير مربوطه يك از كساني كه خدمات نصب و راه اندازي دوربين‌ها را برعهده دارد مي‌گويد: "بيشترين احتمال هك از سوي متخلفان در زمينه دوربينهايي اتفاق مي‌افتد كه به صورت آنلاين كارده و كاربر قادر است از طريق اينترنت تصاوير مربوطه را كنترل نمايد". او مي‌گويد كه البته براي جلوگيري از سرقت تصاوير راههاي زيادي وجود دارد و دستيابي به تصاوير نيازمند داشتن تخصص بالا است. اين نصاب دوربين در خصوص قطع و از كارافتادن دوربين‌ها از سوي سارقان نيز مي‌گويد كه در نصب دوربين‌ها نصاب سعي مي‌كند تا حد ممكن دوربين در دسترس نباشد اما سيستم اين دوربين‌ها به گونه‌اي است كه پس از قطع ارتباط به صورت خودكار با شماره پليس و صاحب محل تماس گرفته و با پخش آژير هشدار مي‌دهند.
او همچنين در خصوص نحوه دريافت مجوز شركتهاي نصاب مي‌گويد: "شركت‌ها براي دريافت مجو نيازمند ارايه شرايطي خاص همچون عدم سوء پيشينه بوده و متقاضياني هم كه از دستگاههاي هشدار دهند استفاده مي‌كنند حتما بايد نسبت به معرفي و انجام مراحل اداراي در پليس اقدام نمايند."
* يكي از موانع دزدها كه اين روزها حسابي به دردسرشان انداخته، دوربين‌هاي مدار بسته است
* دزدها ممكن است به نگهبان محله‌هاي رشوه دهند تا بتوانند از خانه‌ها دزدي كنند، اما سر دوربين مدار بسته را نمي‌شود كلاه گذاشت!
* وجود دوربين‌هاي مدار بسته در يك مكان باعث مي‌شود تا دزدان براي سرقت از آن مكان كمتر وسوسه شوند
* در تمام دنيا، مردم به استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته تشويق مي‌شوند، چرا كه اساس ساخته شدن اين دوربين‌ها، به دام انداختن مجرمان است