گزیده خبرهای 10 دی - 92

گزیده خبرهای 10 دی - 92
گویا  در ادامه حاد وکنترل ناپذیر شدن جنگ قدرت وثروت اوضاع بیش از حد بحرانی شده و نگرانی از عدم کنترل شرایط انفجاری جامعه زیاد شده است .چون نقش گروه های فشار در دانشگاه ها وبازار مکاره کا رساز نیست چون دستگاه فاسد قضاییه شمشیرش را از روبسته  و بابک زنجانی رابازداشت کرده است تا همچون سناریوی شهرام جزایری باز سازی و اجرا کند . از طرف دیگر اعلام دادستانی علیه ی علی  مطهری داده شده که چرا از خط قرمز ترسیم شده عبور کرده است ؟ همچنین پس از باز داشت بابک زنجانی مشایی وبقایی ماست را کیسه و اعلام باز نشستگی کرده اند .بالاخره گویا مأموریت لابی گری حسین موسویان سفر سابق در آلمان وهیأت مذاکره کننده ی هسته ای در آمریکا به پایان رسیده که گفته بازگشته به ایران تا بماند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل اظهارات اخیرش درباره محاکمه متهمان حوادث 88 اعلام جرم کرد.یک منبع آگاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده اعلام جرم دادستانی تهران علیه آقای مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.به گزارش فرارو، علی مطهری نماینده مردم تهران صبح دیروز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حصر خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و صدور "احکام سختگیرانه" علیه زندانیان سیاسی سال ۱۳۸۸، خواهان محاکمه همزمان محمود احمدی نژاد، موسوی و کروبی شد. مطهری برگزاری این محاکمه را تنها راه پایان دادن به مسائل پس از انتخابات 88 دانست.او گفت: «تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود را نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می خواهد اتهام بزند و تحلیل کند، این بحران حل نخواهد شد.» مطهری در نطق امروز خود از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با اعتراضات سال ۱۳۸۸ به شدت انتقاد کرد.او گفت "رئیس قوه قضائیه بهتر است به جای شعار دادن در باره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه ای که از این نهاد و آن دفتر و از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تأثیر بپذیرد."
فرارو -  دادستان کل کشور از بازداشت بابک زنجانی خبر داده است.به گزارش ایرنا به نقل از حجت الاسلام محسنی اژه ای، بابک زنجانی عصر امروز، دوشنبه، دستگیر شده است. به قرار اطلاع، پرونده ی این میلیادر جنجالی که به زندان اوین منتقل شده، در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در دست بررسی است.روز گذشته، دادستان تهران از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی خبر داده بود.اتهام فساد مالی، طی چند ماه اخیر متوجه این ثروتمند جوان بوده است.در جدیدترین اتهام، نام وی در پرونده فساد مالی گسترده در ترکیه به ثبت رسیده است. متهم بزرگ این پرونده، جوان دیگری به نام "ضراب"، تبعه ایرانی اهل تبریز و مقیم استانبول استچندی پیش، بیژن زنگنه، وزیر نفت، گفته بود که زنجانی حدود دو میلیارد دلار از وجوه حاصل از فروش نفت ایران را  به این وزارتخانه  باز نگردانده استاخیرا در گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در زمان مسوولیت سعید مرتضوی اعلام شد که وی 117 شرکت تحت پوشش این سازمان را به قیمتی بسیار اندک به بابک زنجانی فروخته استبابک زنجانی گفته است دارای بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، "اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی" (به انگلیسی: First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.زنجانی در مصاحبه‌ای گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول تجارت و ارایه خدمات است.
«اسفندیار رحیم‌مشایی» پس از ۶ ماه از رسیدن موعد بازنشستگی در سازمان صداوسیما سرانجام به همراه «حمیدرضا بقایی» از سازمان صداوسیما بازنشسته شد.به گزارش فارس، موعد بازنشستگی «اسفندیار رحیم مشائی» پرحاشیه‌ترین فرد دولت احمدی نژاد که مسئولیت‌های مختلف از جمله مدیریت رادیو پیام، رادیو تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس دفتری رئیس، رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد و ... را بر عهده داشت، اول مرداد امسال -سال 92- بود که پیش از این در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.برخی هم گمانه‌زنی‌هایی در این میان داشتند که قرار است مشایی دوباره به صداوسیما برگردد و سمت جدیدی را برعهده بگیرد.این گمانه‌زنی‌ها درحالی صورت می‌گرفت که صداوسیما نیز هیچ اظهارنظری دراین باره نداشت و هیچ گزینه‌ای را تائید یا تکذیب نمی‌کرد تا اینکه سرانجام صداوسیما حکم بازنشستگی «اسفندیار رحیم مشائی» و «حمیدرضا بقائی»-رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی»-که او هم از کارمندان صداوسیما بوده را از تاریخ ابتدای آذرماه امسال صادر کرد.بنا بر این گزارش، در میان اسامی منتشره نام سیدباقر پیشنمازی مدیر سابق رادیو قرآن و معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان دولت دهم نیز به چشم می‌خورد.همچنین منابع غیر رسمی از حضور اعظم فراهی همسر محمود احمدی‌نژاد که از کارمندان آموزش و پرورش است و فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور از کارمندان قوه قضائیه در صدا و سیما خبر می‌دهند.هنوز مشخص نیست که این 2 نفر قرار است در کدام بخش صداوسیما مشغول به کار شوند.
حسین موسویان به ایران بازگشت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران حسین موسویان که در مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه کشورمان شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت که دو هفته قبل به ایران بازگشته است.دیپلمات، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق ایرانی و از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است. و در دانشگاه پرینستون به عنوان پژوهشگر فعالیت می‌کند.موسویان در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و در دولت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی (حسن روحانی) و عضو هیئت مذاکرات هسته‌ای ایران بود و در سال ۱۳۸۶ معاونت مرکز تحقیقات استراتژیک را به عهده داشت
موسویان: آمده‌ام که در ایران بمانم
موسویان که پس از چند سال، دو هفته پیش به کشور بازگشته است، تاکید دارد که برای فعالیت سیاسی به ایران نیامده است. حسین موسویان عضو پیشین تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در حاشیه مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره دیدارش با برخی چهره‌های سیاسی در خارج از کشور اظهار کرد: این‌ها شایعه است. من صرفا کار آکادمیک انجام داده‌ام. از همه مقالاتم دفاع و زیر آن را امضا می‌کنم. بقیه بحث‌هایی که مطرح می‌شود به من ارتباطی ندارد.وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که دیدارهای پنهانی و بعضی توافقات را قبول دارید؟ گفت: هیچ کدام به من ربطی ندارد.وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره این‌که تا چه زمانی در ایران حضور خواهد داشت؟ گفت: من آمده‌ام که در ایران بمانم.عضو پیشین تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این پرسش که درباره مذاکرات هسته‌یی ایران چه موضعی دارید؟ خاطرنشان کرد: من مرتب در این‌باره مقاله نوشته‌ام و سخنرانی کرده‌ام.وی همچنین با تاکید بر این‌که «در ایران خواهم ماند» گفت: برای کار سیاسی نیامده‌ام، آمده‌ام مادرم را ببینم. خدا می‌داند که برای عیادت از مادرم که حال خوبی ندارد آمده‌ام.وی در پاسخ به این پرسش که در خصوص تهمت‌هایی که به شما زده شد اقدامی انجام خواهید داد؟ گفت: اشکالی ندارد خداوند آن‌ها را جبران خواهد کرد.