گزیده خبرهای 13 آذر - 92

گزیده خبرهای 13 آذر - 92
رژیم تروریستی فشیسی مذهبی در کدامین کشور های همسایه یا جهان دستبه جاسوسی و اقدامات تروریستی وقاچاق تسلیحات و مواد مخدر نزده یا مخالفان راتعقیب وترور نکرده است؟
محسن مولائی مسوول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، با اعلام خبر آغاز محاکمه یک تبعه ایران در باکو، خواهان حضور نماینده سفارت در جلسه دادگاه تجدید نظر وی شد.به گزارش ایرنا، مولائی با اشاره به اینکه جلسه رسیدگی به شکایت ˈبهرام فیضیˈ روز 13 آذر سال جاری (امروز) تعیین شده است، گفت: طبق موازین بین المللی باید امکان ملاقات با این فرد متهم تا قبل از صدور حکم برای نماینده سفارت فراهم شود، اما به رغم ارسال یادداشت های مکرر به مقامات جمهوری آذربایجان ، هنوز این اقدام صورت نگرفته استمسوول امور کنسولی سفارت ایران با اشاره به مفاد نامه دریافتی از بهرام فیضی گفت: وی اعلام کرده که در اعتراض به رای دادگاه دست به اعتصاب غذا زده و در شرایط خوبی بسر نمی برد و لازم است توسط پزشک سفارت مورد معاینه قرار گیردرسانه های جمهوری آذربایجان مهر ماه سال جاری اعلام کردند که بهرام فیضی تبعه ایران به اتهام منفجر کردن سفارت رژیم اسراییل در جمهوری آذربایجان، از سوی دادگاه باکو به 15 سال زندان محکوم شده، ولی وی تقاضای تجدید نظر در حکم را داده استماه گذشته نیز ˈحسن فرجیˈ دیگر تبعه ایرانی به جرم مشابه دستگیر شد که پس از عدم ثبوت اتهام، وی آزاد گردیددر سال های اخیر بازداشت شهروندان ایرانی یا اتباع جمهوری آذربایجان و متهم کردن آنها به اقدامات تروریستی برای ایران، بدون ارایه مستندات و با برگزاری دادگاههای غیر علنی، افزایش یافته است
باااخره سر بازجو شریعتمداری با ترفند برج مقابل بارو و پیگیری  تاکتیک های  سناریو سازی لحظه ای روحانی ورفشنجانی وخاتمی ومدعیان اصلاح طلب را  فراموش نمی کند و راحت نمی گذارد
مشاور رئیس‌جمهور می‌‌گوید اگر غرور و تفرق اصلاح‌طلبان اجازه می‌داد روحانی سال 84 رئیس‌جمهور شده بود.علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در مصاحبه با جام‌ جم می‌گوید حسن روحانی می‌توانست جایگزین خاتمی شود. پیشنهادی که گویا در ایام انتخابات سال 84 هم مطرح شده، اما علی یونسی می‌گوید «تفرق و غرور اصلاح‌طلبان» باعث شده تا اجرایی نشود.وی مجموع آرای اصلاح‌طلبان در سال 84 را بیشتر از اصولگرایان خوانده و نتیجه گرفته که بدفهمی اصلاح‌طلبان از شرایط موجود باعث پیروزی محمود احمدی‌‌نژاد در انتخابات آن سال شده است!زمزمه نامزدی روحانی در سال 84 مطرح بود اما نامزدی هاشمی از یک سو و به میدان آمدن اصلاح‌طلبانی چون مصطفی معین (نامزد مشارکت)، مهدی کروبی، مهرعلیزاده و... عملا باعث منتفی شدن نامزدی روحانی در آن سال شد.دکتر حسن روحانی در انتخابات خرداد امسال با 7/50 درصد آرا و حدود 18 میلیون رای به ریاست جمهوری انتخاب شد. محمدرضا عارف رقیب وی در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی با فشار طیفی از اصلاح‌طلبان مجبور به انصراف شد هرچند که طیفی دیگر از اصلاح‌طلبان همچنان قائل به نامزدی وی و انصراف روحانی بودند.
انتقاد از دولت احمدی نژاد چون راه می برد به زیر سئوال بردن ولی فقیه وپاسداران وحامیان احمدی نژاد از جمله سربازجو شریعتمداری برای همین گزارش 100 روزه روحانی که انتقاد از سیاست های احمدی نژاد ودولت های نهم ودهم بود موجب حساسیت وواکنش های انتقادی از سوی سربازجو شریعتمداری وهمقطارانش شده است.
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در واکنش به نامه احمدی‌نژاد در دعوت به مناظره گفت پیش از این دولت درگیر بگم بگم‌ها و بگو بگوها بوده اما دولت یازدهم به دنبال رفع مشکلات و درمان دردهای ملت است.در پی اظهارات حسن روحانی در گزارش 100 روز عملکرد دولت که غالباً تخطئه و سیاه‌نمایی علیه دولت سابق بود، محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای خواستار مناظره شد تا حقایق روشن شود. اکبر ترکان از مشاورین روحانی در واکنش گفته که احمدی‌نژاد در سطح روحانی نیست(!) اما این مناظره مشروط به صداقت احمدی‌نژاد ممکن است. اما محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای روحانی می‌گوید مردم به اندازه کافی دست به گریبان مشکلات متعدد هستند و نباید با چنین اقداماتی ذهن مردم را درگیر کرد.صادق می‌افزاید: انتشار چنین نامه‌ای جز زمینه‌سازی برای فاصله گرفتن از واقعیت‌ها معنی دیگری ندارد.وی توضیح نداد که اگر ذهن مردم را نباید درگیر کرد، پس چرا دولت اصرار دارد به جای ارائه گزارش عملکرد که خود وعده آن را داده بود، به نفی یک سویه عملکرد 8 ساله دولت قبلی می‌پردازد و خود شروع کننده یک جنجال بی‌سرانجام دیگر برای مردم است.انتشار اظهارات محمدرضا صادق با واکنش مخاطبان در رسانه‌ها و سایت‌ها مواجه شد. از جمله در برخی کامنت‌های خبر اظهارات وی در سایت جهان نیوز می‌خوانیم: جناب آقای مشاور! تخریب دولت قبلی چه دردی از دردهای مردم دوا می‌کند؟/ کم آوردند زبان به فحاشی گشودند/ اگه اینطوریه چرا آقای روحانی در اولین گزارش، 35 دقیقه در مورد دولت قبلی بگم بگم کرد؟/ آقای صادق مردم منتظر گزارش عملکرد دولت محترم بودند نه سیاه‌نمایی و یک سری گزارش‌های نادرست/ نشانه‌های جازدن در مناظره یکی یکی داره ظاهر میشه/ از گزارش 100 روزه‌شان پیدا بود که همش بگم بگم بود/ چرا دردی دوا نمیکنه! بالاخره ما میفهمیم این دولت تا کی میتونه برای سرپوش بر وعده‌های توخالیش دولت قبلی را متهم کنه! تا کی قراره ما بگیم قیمت‌ها داره میره بالا اینا بگن دولت قبلی ال و بل!/ ای بابا فعلاً که روحانی بگم بگم راه انداخته... تازه اونم بگم بگم‌های خلاف واقع/ روحانی و تیمش باید دست از تخریب دولت گذشته بردارن و به فکر کارهای خودشون باشن خود حرفهای آقای صادق هم نوعی تخریبه/ جناب صادق!!!!! شب دراز است و قلندر بیدار. شما روز 100 شروع به گفتن گفتن کردید!!! عجبا از روی سیاهی زمانه/ درمان دردها؟ دکتر آمد به ملاقاتم و رنجورم کرد رفت تا سرمه به چشمم بکشد کورم کرد.../ محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور گفت: «در شرایط کنونی نگاشتن این نامه دردی را از کشور دوا نمی‌کند.» بله کاملاً درست است! در شرایط کنونی فقط تخریب اقدامات هشت ساله دولت قبل «دردها» را «دوا» می‌کند!/
این چگونه دولت مدعی اعتدال با کلید تدبیر وامیدی است که رهبر یک جریان ائتلافی دولت از سوی وزیر کشور  دولت  مواجه با مخالفت   و ممنوعیت برای حضور  برای مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران  می باشد؟
پس از مخالفت رئیس دانشگاه تهران، وزارت کشور هم با درخواست انجمن موسوم به اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برای دعوت از محمد خاتمی برای سخنرانی در مراسم 16 آذر مخالفت کرده است.«ندای انقلاب» با درج این خبر در ستون شنیده‌های خود نوشت: گفته شده این انجمن درصدد دعوت از هاشمی‌رفسنجانی و یا [...] برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو است که تاکنون با مخالفت آنها مواجه شده است. از فرجی دانا و توفیقی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده که فرجی‌دانا با توجه به سؤالی که قرار است در صحن مجلس از وی شود حضور در این برنامه را رد کرده اما توفیقی برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرده است.خاتمی 16 آذر سال 1383 از سوی افراطیون دفتر تحکیم در دانشکده فنی دانشگاه تهران هو شد و همان جا با صدای بلند گفت کاری نکنید که بگویم بیرون‌تان کنند. او همچنین با صورتی برافروخته گفته بود از اردوگاه اصلاح‌طلبان صدای دشمن به گوش می‌رسد. اما خود خاتمی چند سال بعد در فتنه سال 88 بازیچه دشمنان شد. برخی از عناصر نفوذی در انجمن‌های اسلامی و دفتر تحکیم پس از نقش‌آفرینی در فتنه‌های 78 و 88 از کشور گریختند.ندای انقلاب همچنین خبر داده است: شنیده شده یکی از دلایل برکناری محتمل دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران مخالفت وی با حضور محمد خاتمی برای حضور در مراسم 16 آذر امسال است. مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم به توفیقی و میلی‌منفرد به خاطر نقش‌آفرینی در فتنه 88 رای اعتماد نداد اما حسن‌ظن و اعتماد نمایندگان به گزینه فرجی‌دانا مانع از آن نشد که فرجی‌دانا از این دو و برخی عناصر مسئله‌دار دیگر برای تصدی کارهای اجرایی دعوت نکند. وزارت اطلاعات اعلام کرده به استعلام برخی از این منسوبان وزارت علوم نظر منفی داده و درباره برخی دیگر اصلاً استعلام صورت نگرفته است.فتنه و آشوبگری سرویس‌های جاسوسی بیگانه در سال 1378 از کوی دانشگاه تهران کلید خورد هر چند که برخی نشریات زنجیره‌ای، وزارت کشور وقت، شماری از احزاب تندرو و برخی مسئولان وزارت علوم نقش تقویت‌کننده و تحریک‌کننده را داشتند.

چگونه است هنوز وضعیت توافق ژنو عملی نشده است  اینگونه  خبر مذاکره با روسیه پیمان شکن باج گیز برای ساخت  نیروگاه اتمی جدید گزارش شده است . آیا این اقدام جز مخالفت آشکار با امضای تیم مذاکره ی کننده ی هسته ای دولت خاتمی معنی ومفهومی دیگری دارد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس از مذاکره ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در بوشهر خبر داد و گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در این باره از رئیس‌جمهور درخواست بودجه کرده است.جلیل جعفری بنه‌خلخال دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از مذاکره سازمان انرژی اتمی با روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر همانند نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و اظهار داشت: قرار است این دو نیروگاه مشابه نیروگاه اتمی بوشهر بلکه با ایمنی بالاتر باشند که هر دو این نیروگاه‌ها برق تولید کرده در کنار آن به عنوان نیروگاه آب شیرین‌کن هم استفاده خواهد شد.نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه این دو نیروگاه اگر در کنار نیروگاه بوشهر ساخته شوند به صرفه است، یادآور شد: با توجه به صرفه اقتصادی و پاک بودن انرژی هسته‌ای باید به سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی برویم و در حال حاضر نیز که ساخت نیروگاه بوشهر به پایان رسیده، پس باید واحدهای نیروگاهی بیشتری را بسازیم و استفاده از این فناوری نو را ادامه دهیم.رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در مورد منابع مالی قرارداد ساخت این دو نیروگاه نیز گفت: اخیرا سازمان انرژی اتمی طی نامه‌ای به دولت برای پیش‌بینی منابع مالی این قرارداد نوشته تا منابع انعقاد این قرارداد، در لایحه بودجه سال 93 پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد حتی اگر به علت تنگنای وقت در لایحه چنین بودجه‌ای پیش‌بینی نشود کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد که اگر دولت بخواهد، منابع لازم جهت انعقاد قرارداد ساخت این دو نیروگاه را در بودجه سال آینده لحاظ کند.نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک نیروگاه 360 مگاواتی نیز در دارخوین خوزستان از تکنولوژی ‌PWR نوع غربی، قرار است که ساخته شود که ساخت آن کاملا بر پایه توانمندی‌های بومی و با تکیه بر متخصصان داخلی است.