گوزني كه عاشق تلويزيون است

گوزني كه عاشق تلويزيون است
اگر یکبار سیمای پشم وشیشه رژیم ضد بشری را بهبیند اگر دچار کوری نشود محالاستکههرگز به تلویززیون نگاهی بی اندازد

يك گوزن ترجيح مي‌دهد به جاي دويدن در برف‌ها در جلوي تلويزيون بنشيند و سريال مورد علاقه خود را ببيند. اين گوزن شش ساله يتيم توسط انسان‌ها بزرگ شده و بسياري از تمايلات آن‌ها (حتي تنبلي) را از آن خود كرده است. معلوم نيست كه چرا او به يك سريال پليسي علاقه‌مند است ولي اگر اين سريال در حال پخش باشد به سختي مي‌توان او را از آنجا بيرون برد وقتي كه او در حال ديدن تلويزيون نيست درشكه پر از توريست را مي‌كشد. به گفته صاحبش او كاملا مناسب اين كار است چون شخصيتي كنجكاو دارد. 
 
ساخت مجسمه با مدادرنگي

  ابتکار هنری جالبی است
مجسمه‌اي كه مشاهده مي‌كنيد، تماماً از مدادهاي رنگي توسط "جنيفر مستر" هنرمند آفريقايي ساخته شده‌ است.
به گزارش گروه خواندني‌هاي خبرگزاري فارس، "جنيفر مستر" هنرمند آفريقاي جنوبي كه در حال حاضر در ماساچوست مستقر است با مداد رنگي مجسمه‌هاي مجلل و واقعي با رنگ‌هاي عجيب، موجوداتي تخيلي كه از طبيعت، جوجه تيغي، موجودات دريايي و جهان ديگر الهام گرفته، ساخته است. اين مجسمه‌ها به نظر خطرناك، اما زيبا هستند و براي ساختن آن‌ها از صدها مداد استفاده شده است. 

جاده زيبا  به جاده های مرگ آفرین وکویری ایران نمی رسد









پديده عجيب "دريا خواري" در جنوب كشور
فقط بسااز وبفروشانسود پرست این یکی کم بود که پس از قطع درختان باغات وتبدیل به زمین بایر وبرجک وبساز و بفروشی ها اکنون نوبت دریا شده است که شبانه خاک ریزی درون دریا کنند وروزها مشغول ساخت بساز وبفروشی شوند

سودجويان در برخي نقاط جنوب كشور، شبانه هزاران تن خاك را به دريا مي‌ريزند و ساخت و ساز مي‌كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت صبحانه، اگرچه شنيدن كلماتي مانند زمين خواري، رانت خواري و رشوه خواري باعث برانگيخته شدن تعجب شنونده نمي‌شود، اما شايد كمتر كسي اصطلاح "درياخواري" را شنيده يا لمس كرده باشد اما چند وقتي است برخي سودجويان به طمع در اختيار گرفتن سواحل بكر دريا در جنوب كشور اقدام به خشك كردن قسمتي از اين آبهاي زلال و ايجاد زمين‌هاي مصنوعي كرده‌اند.
اين معضلي است كه به تازگي در سواحل جنوبي كشورمان رخ مي‌دهد و مسئولين ذيربط تا به حال توجه و برخورد جدي با آن نكرده‌اند.
بر اساس اصل‏ 50 قانون اساسي "در جمهوري‏ اسلامي‏، حفاظت‏ محيط زيست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسلهاي‏ بعد بايد در آن‏ حيات‏ اجتماعي‏ رو به‏ رشدي‏ داشته‏ باشند، وظيفه‏ عمومي‏ تلقي‏ مي‌گردد. از اين‏ رو فعاليتهاي‏ اقتصادي‏ و غير آن‏ كه‏ با آلودگي‏ محيط زيست‏ يا تخريب‏ غير قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پيدا كند، ممنوع‏ است‏." اما در مقام اجرا، هنوز حساسيت‌هاي لازم به وجود نيامده است.
در تعريفي ساده، در " درياخواري" عده‌اي به صورت غيرقانوني بخشي از يك ساحل را مي‌گيرند، دهها كاميون خاك در دريا مي‌ريزند و آن را خشك مي‌كنند تا بتوانند ساخت و ساز انجام دهند. اين خشك كردن دريا علاوه بر كاسبي ميليوني و گاه ميلياردي براي عده‌‌اي سودجو، باعث از بين رفتن اكوسيستم منطقه و بر هم زدن نظم طبيعت مي‌‌شود. همچنين، كار ساخت‌ و ساز در حريم درياها نه تنها باعث از بين رفتن منظر عمومي دريا مي‌‌شود، بلكه معضلات و خسارت‌هاي زيست محيطي بسياري را به همراه دارد.
يكي از اهالي بندرامام خميني (ره) در جنوب كشور كه پيگيري‌هاي مختلفي را در اين زمينه انجام داده است در اين باره مي‌گويد: اتوبان پليس راه بندر امام خميني (ره) مشرف به دريا است اما به تازگي سودجويان در برخي نقاط تا عمق 500 - 600 متري ساحل را خاك ريزي كرده‌اند و عملا آنجا را به تصرف خود درآورده‌اند.
به گزارش سايت صبحانه، محلي‌ها مي‌گويدند سودجويان در برخي نقاط شبانه و با دهها دستگاه كاميون، لودر و بلدوزر، هزاران تن خاك را به دريا مي‌ريزند و براي خودشان ساخت و ساز مي‌كنند تا درياخواري محقق شود و كسي پيگير جدي اين موضوع نيست.
اما داود مجدم رئيس شوراي شهر بندر امام خميني در گفتگوي خود تاكيد مي‌كند كه اين مناطق زيرمجموعه شهرداري نيستند و زير نظر سازمان مناطق آزاد يا سازمان بنادر هستند اما شوراي شهر اين موضوع مهم را پيگيري مي‌كند و از نماينده مجلس در اين منطقه و مسئولان اجرايي خواهد خواست جلوي اين كار را بگيرند تا ساحل دستخوش فعاليت سودجويان نشود.
از سوي ديگر ميرهادي قره سيد رومياني عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي نيز در گفتگوي اختصاصي خود تاكيد كرد: از بين بردن ساحل و تصرف آن توسط افراد بدون داشتن مجوزهاي قانوني، كاملا غلط و باعث پيگيري قضايي است و مماشات در اين امر، خيانت است.
وي يادآور شد: يادمان باشد همانطور كه در امر مقابله و برخورد با زمين خواري يك حركت مثبت انجام شده، مي‌توان با ايجاد يك كارگروه و دريافت گزارش‌هاي سريع و متقن، برخوردهايي سريع و متناسب با پديده جديد درياخواري داشت.
يادمان نرود برابر قانون، 60 متر از حريم دريا بايد آزاد باشد، اما همانطور كه درصد بسيار زيادي از حريم سواحل خزر به دليل ساخت‌وسازهاي غيرمجاز اشغال شده است، اين معضل در صورت عدم برخورد جدي، طي سالهاي آينده در جنوب كشورمان نيز تكرار خواهد شد. 
 
انگشتر مترجم براي ناشنوايان

در ایران بینایان را کور و شنوایان را نا شنوا می کنند وشهروندان شهرها را بدلیل آلودگی هوا دچار بیماری گوارشی ومرگ یا مبتلا به سر طان می کنند.
طراحان چيني، انگشتري را طراحي كرده‌اند كه ارتباط بين ناشنوا و فرد شنوا را آسان مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، درك زبان اشاره براي كساني كه با اين زبان آشنايي ندارند دشوار است. به همين دليل گروهي از طراحان چيني انگشتري را طراحي كرده‌اند كه ارتباط بين ناشنوا و فردشنوا را آسان مي‌كند.
اين مترجم زبان اشاره شامل يك دستبند و يك سري حلقه است. اين انگشترها براي شناسايي و رديابي انگشتان دست كاربر به كار مي‌رود و تمام حركات و اشاره‌هاي انگشتان را با بلند گويي كه در دستبند قرار دارد با صداي بلند براي طرف مقابل ترجمه مي‌كند و همچنين حرف‌هاي ديگران را براي كاربر ناشنوا به صورت نوشته نشان داده تا او متوجه صحبت‌هاي ديگران شود.
پس از هر بار استفاده مي‌توان حلقه‌ها را در يك محفظه مخفي در دستبند قرار داد.
اين گجت توسط كائو زو وي، هويا چون، چينگ لان، تساي يوچي و يانگ‌يي هيسين از هنگ كنگ طراحي و برنده جايزه آوارد طراحي قرمز شده است. 
 
قربانيان به پايگاه هشتم پليس آگاهي مراجعه كنند:
نقشه‌‌هاي شوم پسر جوان براي دختران دبيرستاني تهران


دختري كه فريب يك پسر شيطان‌صفت را خورده بود، پس از چندين روز سكوت خود را شكست و پرده از نقشه شوم اين پسر جوان برداشت.
28 آبان ماه يك مورد سرقت منزل در خيابان مالك اشتر به كلانتري 108 نواب اعلام شد و ماموران جهت بررسي موضوع به منزل مورد نظر مراجعه كردند.
در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد تمامي طلاجات و زيور آلات خانمي به هويت "سميه-الف" كه در اتاق خواب از آنان نگهداري مي‌كرده ربوده شده است.
با توجه به عدم وجود هر گونه آثار تخريبي بر روي در خانه و وسائل ديگر، پليس به اعضاي خانواده و اطرافيان مشكوك شد و تحقيقات و بازجويي‌ را از آنان آغاز كردند.
پس از چند روز تحقيقات و پرس و جو از اطرافيان، نوبت به دختر خانواده كه "آزيتا" نام داشت رسيد.
آزيتا كه يك دختر دبيرستاني بود با صحبت‌هاي ضد و نقيض خود ظن ماموران را بيشتر كرد و كار به جايي رسيد كه اين دختر 15 ساله جهت بازجويي به كلانتري انتقال يافت.
دخترك كه از ترس به خود مي‌لرزيد با ديدن كلانتري رنگ باخت و پس از چندين روز سكوت، پرده از راز اين ماجرا برداشت: " چند ماه گذشته در راه خانه با يك پسر به نام محسن آشنا شدم و پس از هفته‌ها دوستي محسن به من گفت كه به شدت به پول احتياج دارد و موضوع مرگ و زندگي در ميان است، من هم كه حرفش را باور كرده بودم طلاهاي مادرم را زماني كه در آشپزخانه در حال پخت و پز بود برداشتم و بعد از مدرسه به محسن تحويل دادم".
پليس با شنيدن اين صحبت‌ها سريعا با چهره نگاري عكس متهم را كه هويت اصلي‌اش ناصر بود از سيستم خارج كرد و بلافاصله ماموران براي دستگيري اين متهم راهي شدند.
ديري نگذشت كه اين پسر شيطان كه در پرونده خود چندين مورد تجاوز به عنف و اخاذي را داشت به كلانتري انتقال داده شد و پس از رويارويي با دختر دبيرستاني لب به سخن گشود و به نقشه‌هاي شوم خود برعليه ده‌ها دختر دبيرستاني تهران معترف گرديد.
گفتني است پس از اينكه پرونده به دادسرا ارسال شد مقام قضايي با توجه به احتمال تعداد زياد قربانيان نقشه‌هاي شوم اين پسر جوان از مردم در خواست كرد كه چنانچه اين چنين موضوعي برايشان اتفاق افتاده است براي شناسايي متهم و طرح شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان امام خميني(ره)، نرسيده به ميدان حر، ابتداي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.
لازم به ذكر است در صورت صلاح ديد مقام قضايي عكس بدون پوشش اين متهم در روز‌هاي آينده منتشر خواهد شد.