گزیده خبرهای 25 مرداد 94

گزیده خبرهای 25 مرداد 94
سه سربازارتش ترکیه روز شنبه در انفجار بمبی که از سوی شبه نظامیان کُرد در مسیر یک کاروان نظامی کار گذاشته شده بود در جنوب شرقی این کشور کشته شدند.به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در نزدیکی شهر عمدتا کُرد نشینِ «بینگول» انجام گرفته و در این حادثه ۶ سرباز دیگر ارتش ترکیه،زخمی شدند.به گفته منابع رسمی ترکیه،از سه هفته پیش با آغاز درگیری‌ها بین ارتش این کشور با شبه نظامیان کُرد، وابسته به گروه (پ- کا - کا) تاکنون، ۴۰ تن از نیروهای امنیتی ترکیه و بیش از ۲۰۰ تن از شبه نظامیان کُرد،کشته شده‌اند.
«حق کمیسیون» یکی از موضوعات پر چالش میان معامله‌گران و مشاوران املاک است. براساس تجربه طرفین معامله هر چه قدرت چانه‌زنی‌شان بیشتر باشد کمتر حق کمیسیون پرداخت می‌کنند و برخی از معامله‌گران نیز به دلیل ناآشنایی بیش از تعرفه موجود حق کمیسیون می‌پردازند.
مبنای کارمزد بنگاه‌های املاک چیست؟
براساس مصوبه ٧/ ٤/ ٧٩ وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارمزد بنگاه‌های املاک قانونمند شد. این مصوبه اجازه دریافت هر نوع کارمزد سلیقه‌ای را از بنگاهداران سلب و برای آنها فرمولی تعیین کرد تا بر مبنای آن کارمزد خود را محاسبه کنند. این فرمول برای اجاره و خرید و فروش مسکن متفاوت است هر استان و شهرستان نرخ خاص خود را دارد که در پایگاه اینترنتی اتحادیه مشاوران املاک همان شهرستان آمده است.این فرمول برای تهران به این صورت است که برای معاملات املاک تا ٣٠‌میلیون‌تومان، از هر طرف معامله نیم‌درصد ارزش ملک، برای معاملات املاک بیشتر از ٣٠‌میلیون تا ٥٠‌میلیون‌تومان: نیم‌درصد برای ٣٠‌میلیون تومان اول به اضافه ٧٥ صدم ‌درصد برای مازاد آن. یعنی اگر شما خانه‌ای خریدید که ٣١‌میلیون‌تومان قیمت داشت، برای ٣٠‌میلیون آن نیم‌درصد به اضافه ٧٥ صدم‌ درصد یک‌میلیون‌تومان باقیمانده، باید حق کمیسیون بدهید. برای معاملات املاک بیشتر از ٥٠‌میلیون تا ١٠٠‌میلیون‌تومان: برای ٣٠‌میلیون اول نیم‌درصد به اضافه ٧٥صدم‌درصد مازاد آن تا ٥٠‌میلیون تومان و همچنین نیم ‌درصد برای مازاد 50 میلیون تومان. با این حساب فرمول حق‌کمیسیون برای یک خانه ٥١‌میلیون‌تومانی به این شکل است: نیم‌درصد برای ٣٠‌میلیون اول+ 75/ 0‌درصد برای ٢٠‌میلیون آن+ 5/ 0 برای یک‌میلیون‌تومان باقیماندههمچنین برای معاملات املاک بیش از ١٠٠‌میلیون‌تومان: برای ١٠٠‌میلیون‌تومان آن طبق بند‌های ١ و ٢ و ٣ و برای مازاد آن میزان 25/ 0 ‌درصد به‌عنوان کارمزد از هر طرف معامله گرفته می‌شود.
کشتی فیلیپینی با 544 مسافر آتش گرفت
یک فروند کشتی چند طبقه پس از ورود به بارانداز در آب‌های مرکزی فیلیپین آتش گرفت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این کشتی چند طبقه با 544 مسافر دیروز طعمه حریق شد که سرنشینان آن با پریدن به داخل آب خود را از میان شعله‌های آتش و دود سیاه ناشی از آن نجات دادند. وضعیت جسمی تمامی سرنشینان این کشتی مساعد است و تنها دو خدمه آن دچار سوختگی و جراحت سطحی شده‌اند.تصاویر ویدئویی منتشر شده از کشتی MV Wonderful Stars نشان می‌دهد همزمان با تلاش نیروهای آتش نشان برای کنترل و مهار شعله‌های آتش، چندین مرد خود را به داخل آب پرتاب کردند.سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین گفت: در حال حاضر علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی مشخص نشده است.به گزارش «ایندین اکسپرس»، ماه گذشته یک فروند کشتی مسافربری فیلیپین به دلیل واژگونی در آب‌های این کشور دچار حادثه شد و60 کشته برجای گذاشت.
زنده شدن مرده هنگام اهدای عضو
یک مرد فرانسوی که مرگش پس از ایست قلبی و توقف ضربان، به مدت 90 دقیقه تایید شده بود، مقابل دیدگان جراحانی که قصد خارج کردن اعضای سالم بدنش را برای پیوند به دیگر بیماران داشتند، زنده شد.به گزارش ایسنا و به نقل از پارسینه زنده شدن این مرد فرانسوی، باعث ایجاد بحث‌هایی میان پزشکان شد.به گفته پزشکان، این مرد شروع به نفس کشیدن کرد و مردمک‌ چشم‌هایش کم کم به محرک‌های محیطی پاسخ داد و علائم حیاتی او از سر گرفته شد و بدین ترتیب قلبش بار دیگر شروع به تپیدن کرد.این مرد که قرار بود یک اهداکننده عضو باشد، پس از چند هفته به راه افتاده و شروع به حرف زدن کرده است.
سقوط هواپیما سمپاشی در گردنه کوهین
رئیس جمعیت هلال‌احمر در بخش طارم سفلی از سقوط هواپیما سمپاشی جهاد کشاورزی در زیر گردنه کوهین خبر دادصمد چگینی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، تصریح‌کرد: هواپیما مربوط به جهاد کشاورزی که صبح دیروز در منطقه کوهین مشغول سمپاشی بود، حدود ساعت 10 سقوط کرد.وی افزود: دو سرنشین این هواپیما مجروح شدند که توسط اکیپ امدادی بخش طارم سفلی رهاسازی و به نیروهای اورژانس تحویل داده شدند که مجروحان از طریق آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهیدرجایی قزوین منتقل شدند.
اخاذی از خلافکارها با کلت و لباس نیروی انتظامی

خلافکاری که با اسلحه کلت و لباس نیروی انتظامی اقدام به اخاذی از افراد افغان و خلافکار می‌کرد، توسط همسرش لو رفت.ساعت 19:00 بیستم مردادماه در پی دستگیری شخصی به هویت داریوش مظنون به سرقت و حمل مواد مخدر به مقدار یک گرم هرویین و یک گرم شیشه همسر متهم به هویت "توران" به کلانتری 169مشیریه مراجعه و ضمن ارایه یک پیراهن نظامی مربوط به نیروی انتظامی با درجه سروانی و یک قطعه عکس متهم ملبس به لباس نیروی انتظامی اظهار داشت: شوهرم چندماهی است که با این لباس اقدام به اخاذی از مردم تحت عنوان پلیس می‌نماید و یک عدد کلت پلاستیکی نیز دارد که آن را در خانه پنهان کرده بود و پیدا نکردم.متهم در تحقیقات اظهار داشت: دو ماهی است که لباس را از گمرک خریداری نموده‌ام و از افراد افغانی و خلافکار اخاذی می‌نمایم و این اقدامات را با همدستی فردی به هویت "منصور" با یک دستگاه خودرو‌ی پراید شخصی که متعلق به خودم می‌باشد انجام می‌دادیم.سرهنگ «حسین اسدی» سرکلانتر ششم پلیس تهران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد و تلاش کارآگاهان در جهت کشف سایر جرایم متهم و همچنین دستگیری همدست متواری وی کماکان ادامه دارد.