پرسش هاي مهم مردم از روحاني در پايان دومين سال دولت

    خبر ويژه 
پرسش هاي مهم مردم از روحاني در پايان دومين سال دولت  9 شهریور -94
اوین نامه ی کیهان چون خبرنگار اعزامی سربازجو شریعت نداری در جلسه مصاحبه ی مطبوعاتی روحانی حضور داشت وسئوال دیکته شده سربازجو شریعت نداری را از روحانی پرسید . بنابراین زیر پوشش  پرسش  های مهم مردم ازر وحانی آن را بازتاب داده است .
دغدغه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجي يک سايت حامي دولت (پيش از کنفرانس مطبوعاتي رئيس جمهور) مشکلات اقتصادي و وعده هاي 2 سال پيش روحاني بود.
    
به گزارش خبر آن لاين مهم ترين دغدغه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجي اين سايت و در پاسخ اين سوال که از رئيس جمهور چه سوالي داريد، مسائل اقتصادي و معيشتي بود. علاوه بر بيکاري، برخي از سوالات درباره گراني بود. يکي از کاربران نوشته است: با اينکه تورم نسبت به سال گذشته طبق آمار کم شده باز هم شاهد افزايش قيمت اقلام هستيم. سوال من از شما (روحاني) اين است که چرا در سال يک بار افزايش حقوق داريم ولي شاهد آن هستيم که در سال چندين بار اقلام به صورت جدي گران شده و هستند افرادي که درآمد آنها با اين افزايش قيمت کالاها توانايي خريد را ندارند.
    
برخي از سوالات مطرح شده را مي خوانيد:
    - 
براي بخش مسکن چه برنامه اي داريد؟ اجاره خانه اکثر درآمد ما را مي بلعد.
    - 
تا حالاچند قفل رو با کليداتون باز کرديد؟
    - 
وضعيت مسکن مهر به خصوص در پرديس چه مي شود؟ هر سال دولت مي گويد تا پايان سال ديگه مردم چرا بايد ضرر کنند.
    - 
با توجه به اينکه وضع اقتصاد و تورم رو به بهبود است و تحريم ها تقريباً رفع شده چرا بورس که به گفته اقتصاددانان آينه اقتصاد کشور است هر روز سقوط مي کند و قيمت دلار و سکه افزايش پيدا مي کند؟
    - 
با عرض سلام. مردم کي طعم اين توافق هسته اي را خواهند چشيد چه زماني آثار توافق هسته اي رو در زندگي مردم آشکار خواهد شد؟
    - 
چه برنامه اي براي حمايت از کارآفرينان و مبارزه با بيکاري داريد؟
    - 
اگر تفاوت حقوق کارمندان و هماهنگ شدن دريافتي کارکنان دولت حل نشود در انتخابات بعدي جواب داده خواهد شد.
    - 
قول شما مبني بر بالارفتن ارزش پول ملي چي شد؟؟
    - 
آقاي رئيس جمهور با رانتخواري هاي دولتي چگونه برخورد مي کنيد. با تشکر
    - 
کليد شما نتوانست براي بيکاري و فقر و... کار کند اي کاش بجاي قشنگ حرف زدن شما و وزرا و مسئولين يه کم عمل ديده مي شد البته به استثناي وزير بهداشت...
    - 
تا کي قراره گرفتار شعار عليه اين و اون باشيم
    - 
سلام جناب رئيس جمهور چرا ارزش بورس 50 ميليارد دلار کاسته شد؟ جور اين کاهش به گردن ما سهامدار جزء و خانوادمون افتاد مايي که به شما راي داديم.
    - 
سلام چرا حرفاي وزرا و مسئولان شما 180 درجه با هم فرق ميکنه يکي ميگه فکت شيت داديم يکي ميگه نه اول وزير ميگه قيمت افزايش خودرو به خاطر تحريم هست بعده توافق ميگه قيمت خودرو ربطي به تحريم نداره.
    - 
آقاي رئيس جمهور چرا از توليد داخلي حمايت نمي کنيد؟
    - 
آقاي روحاني حالاکه توافق شد و تحريم ها برداشته ميشه چه بهانه اي قراره براي وضع اقتصاد از بانک و خودرو و نفت و... گرفته تا بيکاري قراره جور کنيد؟ چرا هميشه يه بهانه اي بايد وجود داشته باشه؟
    - 
چرا بر اظهار نظرات مشاورين خود مانند آقايان يونسي، آشنا و ترکان واکنش مناسبي نشان نمي دهيد چرا که متآسفانه برخي از اظهار نظرات اين افراد باعث دلخوري دوستان شما مي گردد؟
    - 
در خصوص نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارمندان با توجه به قانون خدمات کشوري چه اقدام عملي انجام داده ايد؟
    - 
مگر يارانه مابه التفاوت قيمت حامل هاي انرژي و آب و برق و گاز و بنزين و... نيست که گران کرديد و تفاوت آن را براساس خانوار به مردم داديد پس چرا الان که قيمت هاي اين کالاها چند برابر شد بحث بر سر حذف آن مي کنيد؟
    - 3 
سوال اقتصادي از جناب آقاي روحاني: 1. چرا يارانه ثروتمندان ميلياردر را قطع نمي کنيد؟ کافي است تعداد املاک، حساب هاي بانکي و تعداد سهام و تعداد خودروهاي لوکس افراد را که در بانک اطلاعاتي بانک مرکزي و ديگر نهاد هاي دولتي وجود دارد بررسي کنيد. 2. چرا به صورت جدي و قاطع براي دريافت ماليات شفاف و عادلانه از طلافروش ها و صراف ها و پزشکان متخصص و... اقدام نمي کنيد؟ و فقط از کارمندان و توليد کنندگان ماليات دريافت مي شود؟ 3. چرا به جاي حمايت از صنايع خودروسازي که فقط براي مردم تصادفات و آلودگي هوا و... نتيجه اي بيش نداشته است از صنايع کشاورزي حمايت نمي کنيد؟
    - 
فرزندان ايشان شاغل هستند يا بيکار؟
    - 
چرا مدتي مي گذرد که ما مچکر نيستيم؟ لطفاً رئيس جمهور پاسخ دهند.