خمینی شیاد : امروز چه وقت تعطيل مجلس است؟! 33 سال قبل در همين روز

اوین نامه ی کیهان 9 شهریور – 94  
خمینی شیاد : امروز چه وقت تعطيل مجلس است؟!
33
سال قبل در همين روز
سربازجو پاسدار شریعت نداری برای اینکه ثابت کند  نقل قول کردن از خمینی شیاد هم همچون دین ابزار تبلیغات درراستای اهداف ترسیم شده است . بنابراین ضمن آویزان شدن به گفته ی خمینی شیاد که 33 سال پیش گفته بود " امروز چه وقت تعطیل مجلس ارتجاع بازار مکاره است ؟" چون اعضای بازارمکاره به سفر حج رفته بودند .اکنون نیز رئیس دکوری مجلس ارتجاع به نیویورک سفر کرده است .عده ای هم می خواهند به حج بروند پس کرکره اش پایین کشیده وتعطیل شده است که مورد مخاطب سربازجو شریعت نداری واقع شده است که چرا به جای پیگیری توافق هسته ای وفشاربرروی دولت روحانی وارد شود تادراین مورد لایحه ای تهیه وتنظیم کند وبه مجلس ارتجاع ارائه کند تامورد بررسی وتصویب قرار گیرد .ولی با تعطیل کردن مجلس ارتجاع  اعضایش به مرخصی رفته اند .البته سربازجو شریعت نداری فراموش کرده است که محور نقل قول کردن از خمینی شیاد  محور مجلس ارتجاع بیشتر زیرآب این شیاد در این مورد را زده است .برای اینکه خمینی شیاد گفته بود مجلس ارتجاع عصاره ی ملت و در رأس همه ا مور است . این ادعا یعنی کشک چون به وضوع ثابت شده است یک شعار تاکتیکی تبلیغاتی بوده است .
33 سال پيش در چنين روزي حضرت امام راحل به نمايندگان مجلس که قصد سفر حج داشتند، نهيب زدند که در چنين شرايط حساسي وقت تعطيل کردن مجلس نيست. رهنمودي که مي تواند مخاطب آن نمايندگان فعلي مجلس شوراي اسلامي نيز باشند.
    سرويس سياسي- تيرماه سال جاري بين 1+5 و دولت توافقي حاصل شد که به تعبيري مي تواند مهم ترين موضوع تاريخ معاصر کشور ما قلمداد شود، چرا که سرنوشت برخي از مسائل مهم کشور در حال و آينده منوط به مفاد و بندهايي است که در برجام ذکر آن رفته و از سوي ديگر با وجودي که کنگره آمريکا در ماه هاي گذشته براي بررسي اين متن به دست آمده نهايت تلاش و کوشش را انجام مي دهد و اوباما در تلاش است که نمايندگان آمريکا را براي تصويب برجام قانع کند، مجلس شوراي اسلامي با نهايت تاسف در سه ماه گذشته بارها به مدت طولاني و به عناوين مختلف از جمله تعطيلي تابستاني نمايندگان و نيز سرکشي به حوزه هاي انتخابيه تعطيل شده است!

    نمايندگان در اظهارات خود با اذعان بر اين نکته که وظيفه مجلس در بررسي برجام بسيار سنگين و غيرقابل اغماض است اظهار داشته اند که قوانين داخلي مجلس به آنها اجازه مي دهد که پس از سه هفته کاري براي سرکشي به حوزه هاي انتخابيه رفته و تعطيلات تابستاني نيز در اين آئين نامه پيش بيني شده است . 

    هفته گذشته بود که بيش از 50 نماينده از هيئت رئيسه مجلس درخواست کردند با تغيير در زمان تعطيلات تابستاني، فرصت رسيدگي به برجام را از بهارستان نگيرند اما هيئت رئيسه با اين قضيه مخالفت کرد و مجلس عملاتا پايان شهريورماه جلسه اي نخواهد داشت. اين تعطيلات طولاني در حالي است که دولت به ارائه برخي دلايل و توجيهات غيرقابل قبول تاکنون از ارائه لايحه برجام به مجلس خودداري کرده و معتقد است چيزي در مذاکرات هسته اي امضا نشده که نياز به تصويب مجلس داشته باشد!

    کيهان طي گزارش هاي متعددي نسبت به اين قضيه واکنش نشان داده و اعلام کرده بود تعطيل کردن مجلس در اين شرايط خطير و حساس به مصلحت نيست و نهادي که به فرموده حضرت امام راحل در راس امور کشور است، بايد توجه و زمان بيشتري را صرف رسيدگي به موضوع برجام کند. 

    33 سال پيش در چنين روزي، در حالي که کشور درگير جنگ تحميلي بود، حضرت امام(ره) واکنش قابل تاملي نسبت به يک خبر نشان مي دهند که مي تواند براي امروز قابل توجه و تامل باشد. خبر آن روزها اين بود؛ 140 نماينده مجلس مي خواهند به سفر حج بروند.

    9 شهريور ماه سال 1361 يعني درست در چنين روزي که مصادف با ولادت با سعادت امام رضا (ع) بود، رئيس وقت مجلس (آقاي هاشمي رفسنجاني) به همراه نمايندگان ملت، فرمانده سپاه(محسن رضايي)، وزير امورخارجه(علي اکبر ولايتي)، سفرا و کارداران جمهوري اسلامي به حضور امام خميني (ره) رسيدند تا از بيانات و رهنمودهاي ايشان بهره مند شوند. 

    امام خميني(ره) در اين ديدار به نکته اي بسيار مهم که براي ايشان تاسف بار بود اشاره مي کنند و مي فرمايند: «الآن چند روز است که به من مکرر گفته شده است که دارد مملکت براي اين توجهي که دارند به سفر حج ، فلج مي شود. وکلاي مجلس مي خواهند همه مشرف شوند ؛ ۱۴۰ نفر يا بيشتر مشرف بشوند. البته عذر دارند، مي گويند آقاي هاشمي فرمودند که اين تعطيلي آنهاست، لکن ما فکر اين را بکنيم که ما امروز تعطيل داريم؟ ما امروز مي توانيم در اين وضعي که کشور ما دارد، استفاده از تعطيل بکنيم؟ و شوراي قضايي هم مي گويند بسياريشان مي روند. شوراي نگهبان هم، خوب، ايشان هم مي روند و از ساير قشرها هم همين طور. اگر واجب باشد مکه، خوب، هيچ کس جلويش را نمي تواند بگيرد؛ بايد هم بروند، اگر حج فريضه باشد، مگر اينکه يک فريضه بالاتر از آن باشد با حفظ ثغور اسلام که همه فرائض را کنار مي گذارد... آيا الان صلاح مي دانند آقايان که اين مملکت را به حالت تعطيل درآورند؟ و خداي نخواسته يک وقت يک صدمه اي وارد بشود به کشورتان، علاوه بر يک نگراني هاي ديگري که هست. در هر صورت، توجه به اين بکنيد که انگيزه اي که در قلب شما براي رفتن حج است، چه هست؟ اين است که به ثواب عالي برسيد؟ آن وقت ببينيد اينکه به حج برويد يا ثواب اينکه براي مسلمين خدمت بکنيد، کدام بيشتر است؟ براي حدود و ثغور اسلام خدمت بکنيد، کدام بيشتر است؟»(جلد 16 صحيفه امام(ره) صفحه 464)

    امروز نيز در وضعيتي مشابه 33 سال پيش به سر مي بريم؛ با اين تفاوت که ديگر دشمن جرات دست درازي نظامي به سوي حدود و ثغور ايران اسلامي را ندارد چرا که نيروهاي نظامي ايران بي هيچ ترديدي دست هاي دراز شده را قطع و متجاوز را پشيمان مي کنند، ولي «خطر نفوذ» دشمن با سوء استفاده از «برجام» آن چنان که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکيد کرده اند کمتر از خطر نظامي و حمله به حدود و ثغور کشور نيست . 

    نمايندگان ملت در شرايطي که آمريکا به فکر نفوذ از طريق سوء استفاده از برجام است به تعطيلات رفته اند جا دارد سوالي که حضرت امام خميني(ره) از نمايندگان مجلس اول پرسيدند را از نمايندگان مجلس نهم نيز پرسيده شود؛ «ما فکر اين را بکنيم که ما امروز تعطيل داريم؟ ما امروز مي توانيم در اين وضعي که کشور ما دارد، استفاده از تعطيل بکنيم؟»