بي بي سي ميهمان ويژه كنگره حزب مشاركت 2

بي بي سي ميهمان ويژه كنگره حزب مشاركت 2  9 شهریور -94
برای اینکه از موضع بازجویی با یک تیر دو نشان زده شود این خبر بازتاب داده شده است . چون هم علیه ی مدعیان اصلاح طلب وهم علیه ی بی بی سی موضع گیری شده است . بهمین دلیل امروز علی شکوری راد  مدعی اصلاح طلب بازداشت شد!
خبر تشکيل نخستين کنگره حزب اتحاد ملت ايران بسيار متفاوت از گذشته در بي بي سي فارسي پوشش داده شد، اين شبکه تصاويري اختصاصي را از گردهمايي مشارکتي ها که اين بار تحت عنوان اتحاد ملت ايران گردهم آمده اند روي خروجي خود قرار داد، تصاويري که نه سابقا توسط رسانه هاي اصلاح طلب منتشر شده بود و نه ارگان هاي خبري کشور در تهيه آن دخيل بودند.
    
هر چند موضوع تهيه گزارش خبري مستقل از اين نشست چندان حائز اهميت نيست اما نشان دهنده پيوند عميق ميان اعضاي اين حزب با رسانه ها و تشکيلاتي است که مستقيما بر ضد نظام جمهوري اسلامي فعاليت مي کنند. 
    
همزمان با درخواست اعضاي اتحاد ملت ايران براي تشکيل حزب، برخي رسانه ها در خصوص عضويت تعداد قابل توجهي از اعضاي حزب منحله مشارکت در اين تشکيلات جديد ابراز نگراني کرده بودند. تشکيلاتي که سابقا نقش موثري در مشوش کردن فضاي سياسي کشور داشته و قالب اعضاي آن سابقه حبس به جرم اقدام عليه امنيت عمومي کشور را در کارنامه خود دارند.
    
اما نکته شايان توجه حضور همزمان خبرنگاران بي بي سي در تهران، تشکيل نخستين کنگره حزب ملت ايران اسلامي و بازگشايي سفارت انگليس در کشورمان است. 
    
زماني که تصاوير اختصاصي بي بي سي و مصاحبه برخي اعضاي دولت و فعالان سابق حزب مشارکت با رسانه دولتي انگليس را به سه مورد فوق بيافزاييم احساس مي شود که تعداد وقايع اتفاقي همزمان کمي غيرعادي و بيش از حد معمول است.
    
به گزارش جهان نيوز، بي بي سي رسانه اي است که لااقل از زمان کودتاي ۲۸ مرداد نقش چشم گيري در بسياري از آشوب هاي محلي در سراسر جهان داشته است. حزب منحله مشارکت هم که از زمان تولد در سال ۷۶ با بيشتر آشوب طلبي هاي مقاطع مختلف دهه هفتاد و هشتاد شمسي مرتبط بوده است. ماجراي دخالت هاي دولت انگليس در ايران هم براي همه آشکار است. 
    
از طرفي ديگر با نيم نگاهي به جماعت شرکت کننده در اولين کنگره حزب اتحاد ملت ايران مي توان اغلب افرادي که منتقد نهادهاي نظارتي بر انتخابات هستند را مشاهده کرد.
    
در واقع تمام شواهد و سوابق نشان مي دهد که فرايند تضعيف نهادهاي وابسته به نظام دقيقا از کجا و با چه اهدافي در حال سازماندهي است. هرچند در مرام نامه اتحاد ملت ايران اسلامي بر درس گرفتن از اشتباهات گذشته تاکيد شده است اما شواهد امر چندان اين موضوع را تاييد نمي کند.
    
به نظر مي رسد اقدامات شتاب زده دولت در پر و بال دادن به جريانات سياسي بدسابقه و همچنين ميدان دادن به رسانه هايي که سابقا نقش اصلي را دروغ پردازي و آشوب زايي ايفا کرده اند شرايط را براي برخي از اقدامات نامتعارف ايجاد کرده است.