نكته درباره ساكتين فتنه

دروغ نامه ی کیهان 26 مرداد -94
نكته 
درباره ساكتين فتنه
سربازجو شریعت نداری چون به دلیل یادداشت روز 24 مرداد خود از سوی حمیدرضامقدم مدیر سابق خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس و معاون کنونی فرهنگی فرمانده ی سپاه پاسداران مورد انتقاد واقع شده است .بنابراین مجبور شده است زیر عنوان " نکته ودر باره ساکنین فتنه " از موضع بازجویی بدون نام ونشان قلمفرسایی کرده است.

در پي انتخاب تيتر اول کيهان شنبه (94/5/24) از سخنان آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران با عنوان «ساکتين فتنه اجازه ورود به خبرگان ندارند» برخي از سايت ها کيهان را متهم کردند که اظهارات خطيب جمعه تهران را «تحريف»! کرده است و حال آن که تيتر مورد اشاره با برداشت مستند از سخنان ايشان انتخاب شده بود که روش تعريف شده اي در عرف مطبوعاتي است و در اينگونه موارد براي نشان دادن «استنباطي» بودن تيتر از علامت دو نقطه (:) که نشانه نقل قول مستقيم است استفاده نمي شود که اين دستورالعمل در تيتر کيهان رعايت شده و تيتر مزبور با روتيتر، «آيت الله جنتي تاکيد کرد» کار شده بود.
    
و اما، متن جملات حضرت آيت الله جنتي که عينا در سوتيترهاي صفحه اول کيهان نيز نقل شده اين گونه بود؛ «يکي از شاخصه هاي ولايتمداري و قبول ولايت را در اين مي دانيم که مطالبي که رهبر با تاکيد قبول دارند، آن را قبول کنند، به عنوان مثال در مورد فتنه بعضي اينطور شمرده بودند که رهبر انقلاب بيش از 200 مورد راجع به آن صحبت کردند و فرمودند که فتنه خط قرمز است. البته آن را به معيار مي گذاريم و مي گوييم که عده اي در طول اين مدت چقدر درباره فتنه حرف زده اند و آن را محکوم کردند؟ چند کلمه در اين رابطه گفتند؟ آيا اينها مي توانند ادعاي ولايتمداري کنند»؟! همان گونه که ملاحظه مي شود حضرت آيت الله جنتي با تاکيد بر اينکه، ولايتمداري يکي از اصلي ترين شرايط براي حضور در خبرگان است، به صراحت اعلام داشته اند يکي از شاخصه هاي ولايتمداري و قبول ولايت را در مواضع نامزدهاي خبرگان نسبت به فتنه 88 مي دانند و تصريح مي کنند؛ ادعاي ولايتمداري کساني که در مقابل فتنه 88 ساکت بوده و عليه آن موضعي نگرفته اند، قابل قبول نيست.
    
يک بار ديگر متن سخنان ايشان را مرور کنيد، ولايتمداري از اصلي ترين شروط حضور در خبرگان است و از سوي ديگر، يکي از شاخصه هاي ولايتمداري براي نامزدهاي خبرگان، اعلام موضع آنها عليه فتنه 88 است.
    
آيا نتيجه اين سخن همان تيتر کيهان نيست که «ساکتين فتنه اجازه ورود به خبرگان ندارند»؟
    
اشاره به اين نکته نيز ضروري است که ساکتين فتنه را به دو گروه مي توان تقسيم کرد اول آنان که مي دانستند و درک مي کردند، فتنه گران چه توطئه اي عليه نظام تدارک ديده و به ميدان آورده اند، ولي با اين وجود ساکت مانده و موضعي نگرفته بودند. سکوت اين عده بي ترديد به مفهوم حمايت از فتنه آمريکايي اسرائيلي 88 است و بديهي است که اگر در ميان نامزدهاي خبرگان چنين افرادي وجود داشته باشند، بي ترديد از لياقت و شايستگي براي حضور در مجلس خبرگان برخوردار نيستند و دسته دوم، کساني که نمي دانستند و درک نمي کردند، چه توطئه خطرناکي در جريان است. افرادي از اين دست نيز چنانچه در ميان نامزدهاي خبرگان باشند، به علت کم فهمي و عدم درک يک مسئله بديهي، شايستگي حضور در مجلس خبرگان را ندارند. چرا که مجلس خبرگان همانگونه که از نامش پيداست محل حضور افراد «خبره» و «بصير» است و نه کساني که دچار ديرفهمي هستند.