نوری المالکی : سقوط موصل نتیجه توطئه اربیل و آنکارا بود

نوری المالکی مزدور دست نشانده وفراری: سقوط موصل نتیجه توطئه اربیل و آنکارا بود 28 مرداد -94
نوری مالکی مزدوردست نشانده جنایتکار تا پایش به تهران رسید و به خدمت اربابش خامنه ای رفته است. برای اینکه مقابله با برکناری اش از سوی حیدرعبادی کرده باشد .همچنین  مصنونیت  ازپیگرد قانونی ومحاکمه ومجازات شدنش داشته باشد. ازسوی بیت خامنه ای خط به وی دیکته شده است تا چنین ادعای وارونه ای کند .چون رابطه ی رژیم و ارونه ی ولایت فقیه با  دولت ا قلیم کردستان عراقو ترکیه خوب نیست .

نخست‌وزیر سابق عراق در واکنش به اتهامات وارده به وی از سوی کمیته مسئول تحقیقات درباره علل سقوط موصل، سقوط این شهر را نتیجه توطئه میان آنکارا و اربیل دانست.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق تاکید کرد: سقوط موصل نتیجه توطئه‌ای از سوی اربیل بود که با همکاری ترک‌ها و دستگاه اطلاعات آنکارا صورت گرفت.
کمیته ویژه تحقیقات موصل اخیراً 36 مسوول عراقی را در سقوط موصل به دست داعش مقصر دانست که نوری مالکی یکی از این مسوولان است.
مجلس عراق روز دوشنبه و در میان تهدید نمایندگان ائتلاف نوری مالکی به استعفا از مجلس، پرونده سقوط موصل را به دادستانی کل ارجاع داد. نخست‌وزیر سابق عراق همچنین گفت که گزارش کمیته تحقیقات در مورد سقوط موصل ارزشی ندارد.
وی در سخنانی با بیان این که نتیجه‌ای که کمیته تحقیقات در مورد سقوط موصل به آن دست یافته است، حقیقت ندارد، گفت که اختلافات سیاسی بر این کمیته حکم‌فرما شده و این کمیته از واقع‌گرایی دور شده است.
همچنین نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی از سلیم جبوری، رئیس مجلس عراق تقاضا کردند نام وی را از لیست متهمان حذف کند اما سلیم جبوری، تاکید کرده بود که نمی‌توان نام هیچ فردی را از گزارش کمیته تحقیقات سقوط موصل حذف کرد.