اصلاحات آمريكايي در ايران هدف كاخ سفيد از توافق هسته اي

اوین نامه ی کیهان 26 مرداد -94
اصلاحات آمريكايي در ايران هدف كاخ سفيد از توافق هسته اي
انديشكده مركز امنيت آمريكاي جديد اذعان كرد چرا سربازجو شریعت نداری نمی گوید که بی ترمز ودنده عقب کنده شدگان  مدعی اصول گرایی سرشان توی کدامین آخور است و به جز حمایت از سوی پاسداران و بسیج وسایرارگان های اطلاعاتی- امنیتی سرکوبگر از سوی چه قدرت مستقلی حمایت می شوند .زیرا که همچون رهبر باسمه ای ودکوری شان خامنه ای نه پایگاه مردمی ندارند که به شدت موردتنفر مردم ایران هستند . قبول ندارید جرأتش رادارید برای رفعا بهام  یک همه پرسی آزاد برگزار کنید نا رسوا شود هرکه در اوغس باشد؟
يک انديشکده آمريکايي در گزارشي تاکيد کرد: با سرمايه گذاري روي توافق هسته اي بايد به دنبال ايجاد اصلاحات سياسي و تداوم حمايت آمريکا از فعالان حامي ايجاد اصلاحات در ايران بود.
    سرويس سياسي-     
انديشکده «مرکز امنيت آمريکاي جديد»Center for a New American Security که روابط بسيار نزديکي با دولت اوباما دارد و از آن به عنوان تيم فرعي دولت آمريکا ياد مي شود در گزارشي اعلام کرد: با سرمايه گذاري روي توافق هسته اي بايد به دنبال ايجاد اصلاحات سياسي و تداوم حمايت آمريکا از فعالان حامي ايجاد اصلاحات در ايران بود.
    در ادامه گزارش آمده است: آمريکا بايد استراتژي تهاجمي ترويج اصلاحات سياسي و اجتماعي در ايران را دنبال کند.

    به گزارش فارس، مرکز امنيت آمريکايي جديد در ادامه مي افزايد: آمريکا به اين موضوع که قبل از انقضاي توافق هسته اي، شاهد اصلاحات سياسي در ايران باشد علاقه زيادي دارد.

    اين گزارش افزود: ارتباط با نهادهاي غيردولتي و مدني ايران بايد تقويت شود.

    گفتني است مقامات آمريکا و رژيم صهيونيستي پيش از اين بارها از اصلاح طلبان به عنوان «سرمايه اجتماعي» اپوزيسيون در ايران نام بردند. به عنوان نمونه، «جرج بوش» در سال 2008 قبل از تدارک براي سفر به غرب آسيا با محور اعلام شده «مهار نفوذ ايران» در نطق راديويي با حمايت از اصلاح طلبان از بيروت تا تهران گفت: «ما از دموکرات ها و اصلاح طلبان از بيروت و بغداد تا دمشق و تهران حمايت خواهيم کرد و در کنار آنها خواهيم ايستاد.» وي در سال 2008 نيز در اظهاراتي اصلاح طلبان ايران را خط مقدم آمريکا خواند و افزود: آنها با چالش هاي فراواني روبرو هستند و چشم اميدشان به ماست!

    همچنين در جريان فتنه 88، «نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام کرد که «اصلاح طلبان بزرگ ترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند!» و «شيمون پرز» رئيس جمهور وقت رژيم کودک کش صهيونيستي گفت: «اصلاح طلبان به نمايندگي از اسرائيل با رژيم اسلامي ايران مي جنگند

    علي رغم چنين مواضع خباثت آلود و آشکاري ازسوي آمريکايي ها و صهيونيست ها ، متاسفانه مدعيان اصلاحات هرگز با آنان مرزبندي نکرده اند.

         
حضور بازرسان آژانس در هر مکان مشکوک! 
    «جان کري» وزير خارجه آمريکا و «ارنست مونيز» وزير انرژي آمريکا در يک يادداشت مشترک در پايگاه اينترنتي «نورث جرسي» نوشتند: ايران قبل از دستيابي به کاهش چشمگير تحريم هاي اقتصادي مي بايست غني سازي، برنامه تحقيق و توسعه و ذخاير اورانيوم غني شده خود را کاهش دهد.

    اين يادداشت مي افزايد: بازرسان بين المللي دسترسي بي سابقه اي به تاسيسات هسته اي اعلام شده ايران و هرگونه سايت ديگري که درباره آن نگراني وجود دارد خواهند داشت.

    اگر جامعه بين الملل مظنون شود که ايران در حال تقلب کردن است، آژانس بين المللي انرژي اتمي مي تواند درخواست دسترسي به هر مکان مشکوکي را مطرح کند.

    اگر ايران نتواند به وظايف خود عمل کند، تحريم ها خيلي سريع بازمي گردد و هيچ کشوري نمي تواند مانع از چنين اقدامي شود. توافق وين، يک توافق خوب براي آمريکا و امنيت جهاني است.

    ايران بدون اين توافق مي تواند خيلي سريع به توسعه سانتريفيو ژهاي پيشرفته خود ادامه دهد اما با اين توافق، اين برنامه به طرز چشمگيري محدود مي شود.

    ايران بدون اين توافق مي تواند ظرفيت غني سازي اورانيوم خود را در ظرف مدت کوتاهي دوبرابر کند اما با توافق مي بايست خيلي سريع و فوري اين ظرفيت را کاهش دهند.

         
مشورت آمريکا با دانشمندان رژيم صهيونيستي
    به گزارش باشگاه خبرنگاران، «ارنست مونيز» وزير انرژي آمريکا در مصاحبه با روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» گفت: در مذاکرات هسته اي به طور همزمان با دانشمندان اسرائيلي مشورت مي کرديم.

    مونيز افزود: تماس هاي هيئت مذاکره کننده آمريکا در وين با دانشمندان هسته اي اسرائيل به صورت دوره اي و نيز همزمان با جلسات مذاکرات با ايران ادامه داشت.

    وي در ادامه گفت: اسرائيل به اين شيوه از آنچه در سر ميز مذاکرات در وين مي گذشت اطلاع پيدا مي کرد.

    وزير انرژي آمريکا تصريح کرد: بر خلاف سخنان مقامات اسرائيلي، موضع و ديدگاه واشنگتن در لحظه تصميم گيري نهايي هم به اطلاع تل آويو رسيد.

    مونيز افزود: «وندي شرمن» رئيس هيئت مذاکره کننده آمريکا در وين، به تل آويو سفر کرد و در آنجا تبادل نظر درباره مسايل فني و تکنيکي انجام شد و مقامات اسرائيلي را از مذاکرات مطلع کرد. 

    وي در ادامه گفت: «باراک اوباما» رئيس جمهور آمريکا دوست واقعي اسرائيل است.

    وزير انرژي آمريکا تصريح کرد: تصويب نشدن توافقنامه در دو مجلس نمايندگان و سنا باعث فروپاشي ائتلاف بين المللي براي رويارويي با ايران خواهد شد.