گزیده خبرهای 4 مرداد – 95 . قسمت-2

گزیده خبرهای 4 مرداد – 95 . قسمت-2
عامل اسیدپاشی مرگبار در خیابان شهید طالقانی زابل با ردیابی‌های ویژه پلیسی دستگیر شد.به گزارش ایران، فرماندارویژه شهرستان زابل با اعلام این خبر گفت: متهم در اعترافات خود علت اسیدپاشی هفته گذشته که منجر به فوت یک شهروند سیستانی شد را اختلافات فامیلی و خانوادگی بیان کرد.هوشنگ ناظری گفت: متأسفانه در هفته گذشته یکی از شهروندان زابل -راننده تاکسی -در حالی که در خودرواش توقف کرده بود توسط راکب موتورسیکلت هدف اسید پاشی قرار گرفت.مصدوم بسرعت به بیمارستان امیرالمؤمنین زابل منتقل شد اما به دلیل شدت صدمات وارده به زاهدان انتقال یافت. اما پس از ۲۴ ساعت جان سپرد.پس ازمرگ قربانی اسیدپاشی، پرونده این جنایت وارد مرحله تازه‌ای شد. به طوری که در کمتر از ۷۲ ساعت از وقوع مرگ قربانی، عامل جنایت هولناک دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.به گفته فرماندارزابل، وقوع چنین جنایتی دراین شهرستان بسیار نادربوده و حتی به جرأت می‌توان گفت برای نخستین بارچنین اتفاقی افتاده است که خوشبختانه با پیگیری مراجع قضایی و انتظامی بسرعت عامل ماجرا نیزدستگیر شد.
مرد طلافروشی که متهم است با شلیک گلوله پسر 27 ساله‌ای را به قتل رسانده است صبح دیروز هنگام محاکمه و در آخرین دفاع اتهام قتل را رد کرد اما درادامه ناچار به بیان حقیقت شد.به‌گزارش ایران، سحرگاه بیست و ششم شهریور سال 92 در پی اعلام خبر قتل مردی جوان در ورامین تحقیقات جنایی در این باره آغاز شد.در نخستین بررسی‌ها مشخص شد مرد 37 ساله‌ای به نام ناصر در جریان درگیری به مقتول شلیک کرده و بلافاصله نیز از صحنه جنایت گریخته است.با این حال ناصر یک روز بعد در مازندران دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی درباره شلیک مرگبارش گفت: من مسعود (مقتول) را نکشته‌ام اما در ادامه بازجویی‌های فنی مدعی شد اسلحه را به دریا انداخته است و سپس به قتل اعتراف کرد.صبح دیروز ناصر در آخرین دفاع به قاضی مقدم از شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران و مستشاران دادگاه گفت: من مغازه طلافروشی داشتم و برای دریافت طلبی که از مسعود داشتم به قرچک ورامین رفته بودم. البته اسلحه کمری داشتم اما فقط می‌خواستم برای ترساندن مرد بدهکار از آن استفاده کنم.آن‌روز وقتی او را در پاتوق همیشگی‌اش پیدا کردم درگیر شدیم که یک تیر هوایی شلیک کردم اما نمی‌دانم چه شد که با شلیک بعدی او نقش بر زمین شد. البته قبل از حادثه قرص‌های روانگردان استفاده کرده بودم.قاضی مقدم پس از شنیدن اظهارات متهم و با توجه به برخی ابهام‌های موجود در پرونده، دستور داد در جلسه آینده چند نفر از شاهدان جنایت به دادگاه احضار شوند تا پس از شنیدن اظهارات آنها حکم پرونده صادر شود.
      مزاحمت تلگرامي
    ساري - خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان آمل گفت: به دنبال شکايت يکي از شهروندان مبني بر ارسال پيام هاي نامتعارف در شبکه اجتماعي تلگرام، بررسي موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت. سرهنگ ولي الله گنجيان با بيان اينکه ماموران متهم را شناسايي کردند، افزود: متهم اين پرونده يک پسر جوان بود که به بزه انتسابي خود اعتراف کرد. وي تصريح کرد: اين موضوع از يک جر و بحث در گروه خانوادگي تلگرامي شروع و ايجاد مزاحمت، فحاشي و تهديد نسبت به دختر شاکي پرونده ختم شد. گنجيان گفت: متهم اين پرونده به دادسرا معرفي شد.
کلاهبرداري به بهانه کمک به نيازمندان
    اصفهان - خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان گفت: کارشناسان پليس فتاي شهرستان فلاورجان در پي پايش شبکه هاي مجازي متوجه راه اندازي يک کانالي تحت عنوان کمک به نيازمندان شدند.سرهنگ «حسن نيکبخت» ادامه داد: در اين کانال پيشنهاداتي از قبيل دريافت کمک هاي مردمي و خيرخواهانه، شناسايي مستقيم نيازمندان و... بود که بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.اين مقام انتظامي بيان داشت: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد اين سايت فاقد هر گونه مجوز قانوني و جهت کلاهبرداري راه اندازي شده که گرداننده آن شناسايي و دستگير شد.    نيکبخت ادامه داد: در اين روش کلاهبرداران در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي با انتشار تصاويري از افراد بي خانمان يا کودکان بيمار، احساسات انسان دوستانه کاربران را تحريک و با معرفي درگاه هاي جعلي، شماره حساب، شماره تماس و پيام هاي ارسالي اقدام به کلاهبرداري مي کنند.
«یوآخیم هرمان» وزیر کشور ایالت باواریا با اشاره به حملات اخیر در آلمان اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی خواهان تغییر در قانون اساسی آلمان هستند.به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، وی هدف از این درخواست را به منظور ایجاد شرایط لازم برای مداخله ارتش برای حمایت از پلیس به هنگام وقوع چنین حوادثی اعلام کرد.این در حالی است که روز گذشته «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم آلمان نیز خواستار اعمال قوانین سختگیرانه ای برای دسترسی به سلاح شد.از زمان جنگ جهانی دوم ارتش آلمان تنها اجازه مداخله در امور داخلی این کشور را دارد.آلمان از هفته گذشته شاهد دو حادثه تیراندازی و انفجار بوده است.
تنیسور انگلیسی نخستین بانویی بود که توانست مدال طلای المپیک را کسب کند.به‌ گزارش ‌ایسنا، یازدهم جولای 1900 روزی تاریخی در المپیک بود به خصوص در ورزش بانوان. در آن روز در پاریس، شارلوت کوپر 28 ساله انگلیسی که به کتی مشهور بود، مدال زرین  المپیک را بر گردن آویخت تا نخستین بانویی باشد که به این عنوان می‌رسد.چهار سال پیش از آن در  المپیک آتن هیچ شرکت کننده خانمی وجود نداشت و 241 ورزشکار حاضر در این رقابت‌ها مرد بودند. بر اساس آمار رسمی کمیته ملی المپیک در پاریس 997 شرکت کننده مرد و 22 شرکت کننده زن در بازیهای 1900 حضور داشتند. در برخی منابع تعداد بانوان 19 تا 11 نفر ذکر شده بود.کوپر با شکست هلن پروس فرانسوی در فینال تنیس بانوان قهرمان المپیک شد. این دیدار در دو ست و با نتایج 6 بر یک و 6 بر چهار به پایان رسید. در این رقابت ها 6 تنیسور از چهار کشور حضور داشتند. در این روز (یازدهم ژوئن) کوپر دومین عنوانش را نیز کسب کرد. در رقابتهای دو نفره به همراه رینالد دورتی، پروس فرانسوی و هارولد مانی انگلیسی را شکست داد. تنیسور 28 ساله در  دو ست پیاپی با نتایج 6 بر دو و 6 بر چهار  پیروز شد.
پس از المپیک 1900 دیگر ورزشکاران اجازه نداشتند با ورزشکاری با ملیت متفاوت هم بازی شوند. جالب این جا است که در پاریس، بازی‌های دو نفره مردان یا زنان برگزار نشد و این اتفاق 20 سال بعد یعنی در  المپیک آنتورپ افتاد.کوپر پیش از این بازی ها  در سه دوره تنیس ویملبدون (1898، 1896و 1895) نیز قهرمان شده بود. او دو بار پس از  المپیک 1900 نیز قهرمان این رقابت‌ها شد. در سال 1901 زمانی که به تازگی با تنیسوری به نام آلفرد استری ازدواج کرده بود در جایگاه نخست قرار گرفت و در سال 1908 در سن 37 سالگی توانست دوباره به این مقام دست پیدا کند و به عنوان مسن‌ترین تنیسور قهرمان تاریخ این رقابت‌ها شناخته شود.کوپر تا 50 سالگی در سطح بالا رقابت کرد. دارنده اولین مدال طلای بانوان در  المپیک دهم اکتبر سال 1967 درگذشت. در آن زمان بانوان جایگاه مهمی در ورزش پیدا کرده بودند.برخی از نویسندگان چندی بعد اعلام کردند که کوپر نخستین قهرمان  المپیک در بخش بانوان نیست ،‌ بلکه هلن پورتالس است. قایقران آمریکایی به همراه همسرش هرمن الکساندر دپورتلاس سوئیسی توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. این قهرمانی 48 روز پیش از مدال طلای کوپر به ثبت رسید، اما پورتالس به همراه همسرش توانست به این عنوان دست پیدا کند و  کوپر اولین کسی بود که به تنهایی  مدال طلای  المپیک  را بر گردن آویخت.بر اساس آمار ثبت شده در کمیته ملی المپیک اولین زنانی که در  المپیک پاریس با یک دیگر رقابت کردند، دو بازیکن کروکت بودند. هر دو اهل کشور فرانسه بودند که تنها نام خانوادگی شان به ثبت رسیده است. این دو ورزشکار مادام بروی و مادمازل اونیه نام داشتند. آنها در میان برترین‌ها قرار  نگرفتند.