گزیده خبرهای 10 مرداد – 95 قسمت- 2

گزیده  خبرهای 10 مرداد – 95 قسمت- 2
    خبر ويژه 
اصلاح طلبان شرط گذاشتند روحاني براي ادامه حمايت بايد با ما مذاكره كند!
معاون وزير کشور در دولت اصلاحات گفت براي ائتلاف با روحاني گفت وگو مي کنيم و شرط داريم.    محمود ميرلوحي (عضو حزب منحله مشارکت و حزب اتحاد ملت)، در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ اين سوال که اصلاح طلبان چه موضعي نسبت به دولت روحاني بايد داشته باشند؟ گفت: برآورد من از قراين اين است که اصلاح طلبان ائتلاف مشروطي را با آقاي روحاني حفظ کرده و ادامه خواهند داد. بر دو کلمه ائتلاف و مشروط تاکيد دارم. با آقاي روحاني ائتلاف خواهيم داشت به جهت اينکه در سال 92 به عنوان گام اول و سال 94 را به عنوان گام دوم همکاري اصلاح طلبان با دولت آقاي روحاني ياد مي کنيم.    وي مي افزايد: به طور طبيعي اين بار در انتخابات 96 شرايط با ائتلاف سال 92 متفاوت خواهد بود. در سال 92 ما يک ائتلاف دقيقه نودي را با آقاي روحاني تجربه کرديم. در سال 94 نيز جريان اصلاحات محور تصميمات بود. جريان حاميان دولت با اصلاح طلبان همکاري کردند. طبيعتاً اصلاحات امروز در جايگاهي است که بايد جوانب کار را بررسي کند؛ راهبردهاي منطقي و مفيدي را اتخاذ کند و با آقاي رئيس جمهور وارد گفت وگو و توافق شود. اينکه گفته شود بدون قيد و شرط در سال 96 با آقاي روحاني ائتلاف مي کنيم برخلاف نظام تصميم گيري اصلاحات است.    ميرلوحي گفت: پيشنهاد مي کنم فعلاً به ائتلاف اصلاح طلبان و آقاي روحاني در سال 96 ائتلاف مشروط گفته شود. بايد صبر کنيم تا شرايط شفاف تر و روشن تر شود. آقاي رئيس جمهور هم در انتخاب سياست ها و تصميمات دور دوم بايد بررسي هايي انجام دهد و هم در گفت وگو با گروه ها بايد بتواند سياست ها و پيشنهادات خوب را بشنود و اگر لازم است، تغييراتي در برنامه هاي خود ايجاد کند. وي در عين حال اذعان کرده که تکليف شوراي اصلاح طلبان با خودش مشخص نيست و قرار است تا آخر مرداد مشخص شود(!)
مشکلات گوارشی در استان اردبیل بسیار بالاتر از میانگین کشور است به دلیل تغذیه نامناسب است
خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد: فرماندار اردبیل گفت براساس مطالعات صورت گرفته عمده مشکلات گوارشی که در استان اردبیل بسیار بالاتر از میانگین کشور است به دلیل تغذیه نامناسب از جمله کمبود سبوس در نان است و این خلا باید با فرهنگ سازی و ایجاد نگرش عمومی جبران شود. سالهاست مردم و نشریات اردبیل از کیفیت نان که خرید،‌ نحوه نگهداری، تولید و توزیع آن دردست مسئولین دولتی و نظارت آن به عهده فرمانداران است انتقاد دارند و خواستار برخورد جدی با سودجویان که گندم آلوده غیرقابل مصرف را با نان مصرفی مردم مخلوط می‌نمایند، هستند. امسال مسئولین ذیربط مکرراً از کشف و توقیف گندم وارداتی قاچاق بی‌کیفیت خبر دادند. انتظار مردم از مدیران استان اینست که با تصمیم آگاهانه و تخصصی برای رفع این مشکل مردم اقدام و دست سودجویان را کوتاه نمایند. 
توقیف 6 دستگاه موتور سنگین قاچاق چند صد میلیونی در شرق تهران 
دستگاه موتور سنگین قاچاق چند صد میلیونی توسط ماموران پلیس امنیت شرق تهران، شناسایی و با دستور مقام قضایی توقیف شد.به گزارش تسنیم، سرهنگ "ناظری" با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح ذوالفقار 95 در شهرستان پاکدشت در شرق استان تهران، ماموران پلیس امنیت عمومی ناجا با شناسایی یک واحد صنفی، تعدادی موتورسیکلت‌های قاچاق با حجم بالاتر از 250 سی‌سی، اقدام به توقیف آن‌ها کردند.فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: در جریان این اقدام پلیس، 6 دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و با هماهنگی مقام قضائی ضبط شد.وی گفت: در جریان بازدید ماموران پلیس از واحد صنفی مذکور، مشخص شد که این موتورسیکلت‌ها فاقد مجوزهای لازم بوده و از مبادی رسمی و قانونی، وارد کشور نشده‌اند. لذا موتورسیکلت‌های توقیف شده برای برآورد ارزش دقیق مالی، تحویل مقامات گمرک شدند. 
مرد 35 ساله برای نجات گوسفندانش در آب رودخانه غرق شد 
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: مرد 35 ساله‌ای که برای نجات گوسفندانش به رودخانه روستای «خواجه دیزج مایان» رفته بود، غرق شد و جان خود را از دست داد."حبیب حسینقلی‌زاده" در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ساعت 16 گزارشی مبنی بر غرق شدن فردی از روستای خواجه دیزج مایان، به اپراتوری فوریت‌های پزشکی تبریز اعلام شد.وی ادامه داد: با اعزام پایگاه فوریت‌های پزشکی 218 تبریز به محل حادثه، تکنسین‌های اورژانس 115 از مرگ مرد 35 ساله خبر دادند."حسینقلی‌زاده" ادامه داد: اقدامات احیایی تکنسین‌‌های اورژانس 115 نیز مثمرثمر نبود و این مرد که به دنبال آوردن گوسفندان خود از رودخانه، به داخل آب رفته بود، در داخل رودخانه غرق شد و جان خود را از دست داد.
سیل راه 6 روستای زرند کرمان را بست 
بارش شدید باران و طغیان رودخانه، راه ارتباطی 6روستای شهرستان زرند را بست.فرماندار زرند به ایرنا، گفت: در پی بارش شدید باران عصر روز جمعه در این شهرستان و جاری شدن سیلاب، راه ارتباطی روستاهای سکوکان، ده قاضی، سوسفید، سرباغ حتکن، باب گهر و داهوئیه مسدود شده است."حبیب‌الله خنجری" افزود: چهار تیم امدادی از راهداری، هلال احمر و آتش نشانی برای امداد رسانی به منطقه اعزام شده‌اند.وی از خسارت سیل به بخش کشاورزی و راه شهرستان زرند خبر داد و گفت: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند.وی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند در آماده باش بسر می‌برد.ناپایداری‌های جوی در استان کرمان تحت تاثیر پدیده آب و هوایی مانسون از چند روز گذشته آغاز شد و براساس پیش‌بینی مرکز هواشناسی استان به صورت افزایش ابر، رعد و برق و بارش‌های رگباری تا اوایل هفته جاری ادامه دارد.بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب روزهای اخیر در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت نیز موجب آبگرفتگی و بروز برخی خسارات شد.
پاتک پلیس به باند توزیع مواد مخدر در بزرگراه‌های تهران 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری هفت عضو یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در محدوده بزرگراه چمران خبر داد.سرهنگ "بخشنده"، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستگیری هفت عضو یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در محدوده بزرگراه چمران گفت: این متهمان در حال توزیع مواد مخدر بین معتادان متجاهر این محدوده بودند که با تلاش ماموران دستگیر شدند.این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ مشخص شد که این متهمان ضمن تشکیل باند فروش مواد اقدام به توزیع در حاشیه بزرگراه‌های تهران می‌کنند و ضمن اینکه باعث تجمع معتادان در حاشیه بزرگراه‌ها می‌شود منجر به بروز تصادفات شده و چهره شهر را تخریب می‌کند.وی ادامه داد:پس از هماهنگی با مقام قضایی تیمی از ماموران پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای دستگیری متهمان به محل اعزام شدند و طی یک عملیات ضربتی هفت عضو این باند تهیه و توزیع مواد مخدر را در حاشیه بزرگراه چمران دستگیر کرده و معتادانی را که در محل برای خرید مواد تجمع کرده بودند، را نیز جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد منتقل کردند.وی خاطر نشان کرد:هر هفت متهم پس از دستگیری به پایگاه سوم این یگان منتقل و تحت بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند و در بازرسی از وسایل آنها مقادیر قابل توجهی مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ضبط شد.